Gå til innhold

Noe man kan spise for å fremprovosere eggløsning? Kjærringråd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ikke eggløsning hver mnd, er det noe jeg kan spise av matvarer eller vitaminer for å fremprovosere en eggløsning ? Eller er det kun reseptbelagte midler som kan hjelpe?

Anonymkode: 4c70a...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Inner Balance hjalp meg med å få regelmessig syklus. Er nå gravid.

Anonymkode: 88e63...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om grunnen til manglende eggløsning er PCOS, har en del god nytte av lavkarbo kosthold. 

Anonymkode: af00e...ba2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke PCOS og jeg har regelmessig syklus. Lurer allikevel på om jeg ikke har selve eggløsningen. Har ikke fått positiv eggløsnings test de siste 2 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3/3/2022 den 20.59):

Har ikke eggløsning hver mnd, er det noe jeg kan spise av matvarer eller vitaminer for å fremprovosere en eggløsning ? Eller er det kun reseptbelagte midler som kan hjelpe?

Hei,

Det finnes reseptbelagte midler for å få eggløsning, men da må du til gynekolog og få bekreftet at du ikke har eggløsning. Letrozol f.eks hjelper med eggløsning. 

Anonymkode: 4421a...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke PCOS og jeg har regelmessig syklus. Lurer allikevel på om jeg ikke har selve eggløsningen. Har ikke fått positiv eggløsnings test de siste 2 mnd

Den beste måten å finne ut om du har hatt eggløsning på er å måle basaltemperaturen. Det er ikke alltid man klarer å finne eggløsning med tester, om man har kort lh-topp. Om du har regelmessig syklus med normal lengde ville det være uvanlig å ikke ha eggløsning. 

Ellers ville jeg kontakta gynekolog, de kan både sjekke om du faktisk har eggløsning og evt skrive ut noe for å stimulere om det trengs. 

Anonymkode: af00e...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...