AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #1 Del Skrevet 3. mars 2022 Hei! La oss ikke fokusere på selve ta eller ikke ta vaksine, takk på forhånd. Tok booster dose moderna på CD 10, er nå på CD 22 og fortsatt ikke eggløsning (bruker opk og temping). Pleier å få EL på dag 15-16 så er litt bekymret. Mener jeg har EL slim heeele den tiden fra ca Cd 14 (kanskje uten en dga her og der). Så bare lurer på om noen har lignende erfaring med forsinka eggløsning og gi litt håp at det blir snart normalt igjen. Noen som kanskje ble lykkelig gravid etter alle 3 doser? Mange takk! Anonymkode: 719e9...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #2 Del Skrevet 3. mars 2022 Jeg hadde EL 5 dager etter dose 3 og ble gravid da. Mistet da.. har faktisk tenkt noen ganger om det var vaksinen som gjorde at kroppen «støtet» fra seg. Anonymkode: bb347...f90 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #3 Del Skrevet 3. mars 2022 Jeg har ikke fått mensen min siden desember en gang så synes det er rimelig kjipt. Anonymkode: 41f58...b05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #4 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 3/3/2022 den 11.22): Hei! La oss ikke fokusere på selve ta eller ikke ta vaksine, takk på forhånd. Tok booster dose moderna på CD 10, er nå på CD 22 og fortsatt ikke eggløsning (bruker opk og temping). Pleier å få EL på dag 15-16 så er litt bekymret. Mener jeg har EL slim heeele den tiden fra ca Cd 14 (kanskje uten en dga her og der). Så bare lurer på om noen har lignende erfaring med forsinka eggløsning og gi litt håp at det blir snart normalt igjen. Noen som kanskje ble lykkelig gravid etter alle 3 doser? Mange takk! Anonymkode: 719e9...526 Jeg mistet både menstruasjon og eggløsning etter begge dosene... har ALDRI opplevd det før. Anonymkode: 36ea8...e96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #5 Del Skrevet 4. mars 2022 Ikke hatt mensen siden august jeg. Ikke gravid. Trippelvaksinert. Anonymkode: ebf6b...1fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #6 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 4.3.2022 den 23.20): Jeg mistet både menstruasjon og eggløsning etter begge dosene... har ALDRI opplevd det før. Anonymkode: 36ea8...e96 så kjipt! kom det aldri tilbake? tok du dose tre? Anonymkode: 719e9...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #7 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 4.3.2022 den 23.23): Ikke hatt mensen siden august jeg. Ikke gravid. Trippelvaksinert. Anonymkode: ebf6b...1fd siden august? hvor mange doser hadde du fått da? Anonymkode: 719e9...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #8 Del Skrevet 7. mars 2022 En økning i andel kvinner som opplever menstruasjonsforstyrrelser etter vaksine er påvist: https://www.fhi.no/nyheter/2022/koronavaksinasjon-kan-pavirke-menstruasjonen/ https://www.fhi.no/studier/ungvoksen/okt-forekomst-av-menstruasjonsforstyrrelser-hos-unge-kvinner-etter-vaksinas/ Forlenget intervall var det minst vanlige, og man så ingen signifikant økning etter 1. dose av dette, men noe forskjell etter andre dose (lenke to). For de fleste som opplever ulike forstyrrelser er effekten kortvarig (én-tre sykluser). NB! Eggløsninger vil komme sent i syklusen for alle kvinner i ny og ne. Eller at man har sykluser hvor egget ikke slipper. Det kan godt være helt tilfeldig at det skjer nå, eller at du legger merke til det nettopp fordi du prøver. Uansett er det nesten garantert forbigående, men jeg skjønner godt at man blir utålmodig når man er midt i en prøveperiode. Selv merket jeg for øvrig ingenting til vaksinen og var i andre trimester da jeg tok dose tre. Lykke til videre med prøvingen! Anonymkode: f4b1e...6cd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #9 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): så kjipt! kom det aldri tilbake? tok du dose tre? Anonymkode: 719e9...526 Kom aldri tilbake nei, dro tilslutt til gyn (prøvde å bli gravid, hjelper ikke å miste menstruasjonen da). Fikk tabletter for å sette i gang menstruasjon og eggløsning. Fikk menstruasjon pga tablettene, men ikke av seg selv etter det heller. Har ikke tatt dose 3, Fikk covid rett før jeg skulle få dose 3. Anonymkode: 36ea8...e96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #10 Del Skrevet 11. mars 2022 On 3/7/2022 at 9:07 AM, AnonymBruker said: Kom aldri tilbake nei, dro tilslutt til gyn (prøvde å bli gravid, hjelper ikke å miste menstruasjonen da). Fikk tabletter for å sette i gang menstruasjon og eggløsning. Fikk menstruasjon pga tablettene, men ikke av seg selv etter det heller. Har ikke tatt dose 3, Fikk covid rett før jeg skulle få dose 3. Anonymkode: 36ea8...e96 Hvordan går det nå da? Har du fått normal mens tilbake? Har du blitt gravid? Jeg har ikke hatt mensen siden andre dose i august. Skal til legen om en uke. Anonymkode: a2a10...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #11 Del Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 3/11/2022 den 4.13): Hvordan går det nå da? Har du fått normal mens tilbake? Har du blitt gravid? Jeg har ikke hatt mensen siden andre dose i august. Skal til legen om en uke. Anonymkode: a2a10...8e9 Ble faktisk gravid på første forsøk etter at jeg fikk tabletter for eggløsning. Men hadde missed abortion i ca uke 10. Ikke fått tilbake menstruasjonen etter det. Anbefaler deg å dra til gyn, håper du får henvisning fra legen. Anonymkode: 36ea8...e96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #12 Del Skrevet 13. mars 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: Ble faktisk gravid på første forsøk etter at jeg fikk tabletter for eggløsning. Men hadde missed abortion i ca uke 10. Ikke fått tilbake menstruasjonen etter det. Anbefaler deg å dra til gyn, håper du får henvisning fra legen. Anonymkode: 36ea8...e96 Så trist å høre! Hva gjør dere nå da? Hva heter tablettene du fikk for eggløsning? Jeg skal til legen på fredag og regner med at han henviser til gyn. Kommer til å velge privat om det er lang ventetid. Håper inderlig det ordner seg for deg/dere 🥰 Anonymkode: a2a10...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #13 Del Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så trist å høre! Hva gjør dere nå da? Hva heter tablettene du fikk for eggløsning? Jeg skal til legen på fredag og regner med at han henviser til gyn. Kommer til å velge privat om det er lang ventetid. Håper inderlig det ordner seg for deg/dere 🥰 Anonymkode: a2a10...8e9 Takk. Jeg fikk Primolut for å starte menstruasjon, og så Letrozol for eggmodning og eggløsning. Letrozol er vel utgangspunktet for eggmodning, men i mitt tilfellet kom eggløsningen også. Man kan også få andre tabletter/sprøyte hvis eggløsningen ikke kommer i gang. Jeg valgte å gå til privat for det var så lang ventetid hos offentlig, og nå skal jeg fortsette hos offentlig siden jeg endelig har fått time der. Er så lei av at kvinnehelse ikke prioriteres høyere, ca 5 mnd ventetid på å få time hos gyn synes jeg var lenge. Og privat gyn koster en del fordi de må gjøre en del UL undersøkelser før og etter tablettene. Jeg venter på å dra til gyn igjen og starte prosessen på nytt, men må bare komme meg litt. Og så er jeg i tenkeboksen ang 3.dose, om jeg skal ta den før ny prosess eller bare vente med den. Har jo 2 doser + hatt covid. Masse lykke til! Anonymkode: 36ea8...e96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #14 Del Skrevet 13. mars 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Takk. Jeg fikk Primolut for å starte menstruasjon, og så Letrozol for eggmodning og eggløsning. Letrozol er vel utgangspunktet for eggmodning, men i mitt tilfellet kom eggløsningen også. Man kan også få andre tabletter/sprøyte hvis eggløsningen ikke kommer i gang. Jeg valgte å gå til privat for det var så lang ventetid hos offentlig, og nå skal jeg fortsette hos offentlig siden jeg endelig har fått time der. Er så lei av at kvinnehelse ikke prioriteres høyere, ca 5 mnd ventetid på å få time hos gyn synes jeg var lenge. Og privat gyn koster en del fordi de må gjøre en del UL undersøkelser før og etter tablettene. Jeg venter på å dra til gyn igjen og starte prosessen på nytt, men må bare komme meg litt. Og så er jeg i tenkeboksen ang 3.dose, om jeg skal ta den før ny prosess eller bare vente med den. Har jo 2 doser + hatt covid. Masse lykke til! Anonymkode: 36ea8...e96 Ja det er helt utrolig provoserende! Går jo ut over psyken etterhvert også når man bare venter og venter. Da virker en vanlig syklus veldig lang. Jeg bor på et litt mindre sted så håper det ikke er så lang ventetid hos gyn. Merker jeg er så utålmodig at jeg kommer til å gå privat om det er noe særlig mer enn 14 dager 😅 Kan vel kanskje bare forberede meg på privat først som sist. Men jeg noterer meg Primolut og Letrozol og spør fastlegen om hva han tenker om det. Masse lykke til til deg også! Anonymkode: a2a10...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #15 Del Skrevet 30. mars 2022 Jeg kommer ikke til å ta noen flere vaksiner. Jeg tok boosterdosen 26.desember og har ennå ikke fått mensen. Puppene mine har de siste dagene blitt svært vonde og ømme så jeg håper den kommer snart! Anonymkode: 1aa19...a8d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #16 Del Skrevet 30. mars 2022 Jeg ville ikke turt å få barn etter å ha fått genterapi.. Anonymkode: f403a...92f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2022 #17 Del Skrevet 30. mars 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville ikke turt å få barn etter å ha fått genterapi.. Anonymkode: f403a...92f Da gjelder vel det de fleste i verden? Anonymkode: 1aa19...a8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå