Gå til innhold

Heklere!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen heklere her? Leser bare strikkere 😅

Hva hekler du?

Hvor finner du oppskrifter?

På alle butikker jeg går for å finne garn er det kaaanskje om jeg er heldig et hefte med heklede duker og gardiner, noe som for meg er svært u-interessant. Ønsker meg klær, kurver, bamser, dukker, hjemme-ting som grytekluter og tepper osv. Hvorfor finnes ikke det?! Vet jo at det selges et lite utvalg i  bokhandler, som stort sett er småbamser ol... 

Kjør på med bilder og inspirasjon, jeg trenger i massevis! 🧶🎉

Anonymkode: 779b3...b97

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her kan du finne noe :)

Anonymkode: 62ead...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Google amigurumi, så finner du mye fint.

Anonymkode: dff34...775

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hekler mye i peridoer. Det går mest i bamser, men har også heklet endel plagg, pledd og tilbehør. Lærte meg å hekle ved hjelp av engelske YouTube-videoer, så jeg har lært hva ting heter på engelsk, noe som gjør det mye enklere å finne fine mønstre. Det er et hav av gode oppskrifter på bl.a. Etsy. Hvis du ikke vil følge engelske oppskrifter, så har Hobbii.no noen fine heklemønster.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er på utkikk etter heklede klær, anbefaler jeg å bruke engelske oppskrifter på det sterkeste. Det er ikke vanskelig å lære seg hva de ulike maskene heter på engelsk, og da er utvalget enormt mye større.

Jeg bruker Ravelry til å finne heklede oppskrifter.

Noen favorittdesignere:

Nomad Stitches

mermaidcat designs

MarcieMakes

Stephanie Erin

MyCrochetory

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også søke litt rundt på instagram. Der er det veldig mye fin inspo til heklede klær. Og enig med Belle over her om å bruke engelske oppskrifter. Da vil en ny verden åpne seg for deg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei, jeg lærte meg å hekle på engelsk på YouTube, og fant etter hvert ut at det var mange fine oppskrifter på etsy (kjøp oppskrift, få tilsendt på pdf). Det gikk nok mest i luer og kosedyr 😃

Anonymkode: 798b0...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...