Thomasine Skrevet 27. oktober 2005 #1 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hallo!! Nå har det vært mye i media den siste tiden om skritt-tellere/stegtellere! Lurer på om det er noen her som har gått til anskaffelse av no' slikt allerede og om hva dere synes om den? Jeg er bedagelig anlagt fra fødselen av og trenger slike motivatorer stadig vekk. Tror kanskje denne kan være det også...? Har tittet litt på nett og ser at prisene varierer fra under 100,- til 300-400 , -. Hva skal man se etter? Hvordan vet man at den til 79,- er så mye dårligere enn den til 399,-? Tar gjerne i mot tips og anbefalinger på slike tellere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. oktober 2005 #2 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg kjøpte meg en stegteller i vår en gang, og det var en virkelig øyeåpner for meg. Jeg går UTROLIG lite fant jeg ut. Og jeg som egentlig trodde jeg gikk endel... så feil kan en ta. Tror jeg betalte 300 for min, og den fungerer helt feil. Jeg la inn høyde og vekt og hvor langt steget mitt er - og så beregner den altså kaloriforbruk og antall steg per døgn. Fungerer greit det! Nå har jeg riktignok ikke brukt den på en stund, som så mye annet "slikt" så var det veldig gøy en stund før den havnet i en skuff. Tror igrunn jeg skal finne den frem igjen. Den er grei å bruke i det daglige, og også grei å bruke når en skal ut på tur. Det gir en ekstra liten motivasjon - "hvor mange skritt har jeg gått idag" liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg kjøpte meg en stegteller i vår en gang, og det var en virkelig øyeåpner for meg. Jeg går UTROLIG lite fant jeg ut. Og jeg som egentlig trodde jeg gikk endel... så feil kan en ta. Tror jeg betalte 300 for min, og den fungerer helt feil. Jeg la inn høyde og vekt og hvor langt steget mitt er - og så beregner den altså kaloriforbruk og antall steg per døgn. Fungerer greit det! Nå har jeg riktignok ikke brukt den på en stund, som så mye annet "slikt" så var det veldig gøy en stund før den havnet i en skuff. Tror igrunn jeg skal finne den frem igjen. Den er grei å bruke i det daglige, og også grei å bruke når en skal ut på tur. Det gir en ekstra liten motivasjon - "hvor mange skritt har jeg gått idag" liksom... ← Bare for å være helt sikker, du er positiv til stegtelleren, eller? Og den fungerer helt greit?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. oktober 2005 #4 Del Skrevet 27. oktober 2005 Ja, det gikk nok litt fort der ja. Vet ikke helt hva jeg kan ha tenkt på. Det skulle selvsagt stått greit der ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceglow Skrevet 27. oktober 2005 #5 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg vurderer å kjøpe denne, når jeg allikevel er i gang med å shoppe julegaver der, 65 kr er ikke så mye at jeg går konkurs om det viser seg at den ikke blir brukt. Kunne vært greit å fått litt oversikt over hvor lat jeg egentlig er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 28. oktober 2005 #6 Del Skrevet 28. oktober 2005 Jeg kjøpe en på Clas Ohlsson som jeg ikke får til å funke. Da hadde jeg vært på alt som var av sportsbutikker etc og ingen hadde. Men nå så jeg annonse i Aftenposten i dag om at i hvert fall G-sport skal ha. Og det er bra, i fjor på disse tider visste de ikke hva det var en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #7 Del Skrevet 28. oktober 2005 Hvor stor er den? Hvor fester man den? Kunne vært moro å prøve, men jeg er ikke så interessert i å gå med et digert belte rundt magen eller noe i den duren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cassiopeia ikke innlogget Skrevet 28. oktober 2005 #8 Del Skrevet 28. oktober 2005 Den er liten, som en liten personsøker. Får plass i en bukselomme uten problemer. Jeg er fornøyd med min, men hvis dere skal kjøpe, så kjøp en ordentlig en, ikke en til 80 kroner. Det er stor forskjell på hvor nøyaktige de er. Hva er vitsen med en stegteller som ikke teller rett? Jeg kjøpte min fra Grete Roedes nettbutikk, modellen heter Omron, og har kommet godt ut i en god del tester. Kostet litt, men jeg synes den er verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 28. oktober 2005 Da har jeg gitt gubben linken til Grethe Roede og sagt at jeg ønsker meg en skritt-teller i -gave... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassiopeia Skrevet 30. oktober 2005 #10 Del Skrevet 30. oktober 2005 Dere som har pedometer, hvor mange cm har dere stilt inn som gjennomsnittlig skrittlengde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter #11 Del Skrevet 30. oktober 2005 Dere som har pedometer, hvor mange cm har dere stilt inn som gjennomsnittlig skrittlengde? ← :klø: Hva er pedometer?? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassiopeia Skrevet 31. oktober 2005 #12 Del Skrevet 31. oktober 2005 :klø: Hva er pedometer?? :klø: ← Et annet ord for skrittelller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 31. oktober 2005 #13 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Mener at jeg har min innstilt på 58 cm (jeg er bare 163 cm så har ikke de lengste stegene...) Skal sjekket etterpå for å være helt sikker :rosasmil: Endret 31. oktober 2005 av Titta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassiopeia Skrevet 1. november 2005 #14 Del Skrevet 1. november 2005 Jeg har ikke orket å måle skrittlengden min. Så jeg gikk bare ut i fra det som står på denne siden. Det står 2,2 for kvinner der, hvilket jeg går ut i fra er feet, som da blir 67 cm. Jeg er 170, så jeg er vel temmelig gjennomsnittlig, og tror steglengden min også er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 1. november 2005 Forfatter #15 Del Skrevet 1. november 2005 Gleder meg til jul når jeg (forhåpentligvis...) får en pedometer!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 1. november 2005 #16 Del Skrevet 1. november 2005 Jeg er veldig fornøyd med min fra Silva - den kostet 250 kr på Anton Sport. Jeg går som regel i overkant av 10000 skritt om dagen, men regner med det blir litt mindre nå som kulda setter inn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #17 Del Skrevet 3. november 2005 Hm.. er informasjonen pålitelig, og, fremfor alt: Er den nyttig? Hva får dere ut av det? Så en slik selv på Clas O. i dag, men tenkte vente med det.. skjønner ikke helt hva jeg skal med den, men digger sånne dingser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cassiopeia ikke innlogget Skrevet 4. november 2005 #18 Del Skrevet 4. november 2005 Hm.. er informasjonen pålitelig, og, fremfor alt: Er den nyttig? Hva får dere ut av det? Så en slik selv på Clas O. i dag, men tenkte vente med det.. skjønner ikke helt hva jeg skal med den, men digger sånne dingser.. ← De er relativt pålitelige (de dyrere iallefall) , bortsett fra kaloritellingsfunksjonen, som man ikke kan stole på overhodet. Den hjelper til å gjøre en oppmerksom på hvor inaktiv/aktiv man er i hverdagen, og om man burde mosjonere mer. Den kan virke motiverende, selv forsøker jeg alltid å gå litt ekstra for å få tallet opp. Du kan jo google litt og se. Om du ikke skjønner hva du skal med den er det vel ikke noen vits i å kjøpe en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 4. november 2005 Forfatter #19 Del Skrevet 4. november 2005 Ja, det er akkurat det jeg håper duppeditten skal gjøre for meg... Er det ikke rundt 10000 steg en kvinne bør gå daglig? jeg aner jo ikke hva jeg går ( sikkert langt fra!!! ), men jeg aner virkelig ikke om jeg går 2000, 5000 eller 7000 skritt pr dag... :klø: Fikk beskjed i går om at jeg ikke fikk lov å kjøpe meg en, så da må jeg bare vente til jul da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #20 Del Skrevet 4. november 2005 Du kan jo google litt og se. Om du ikke skjønner hva du skal med den er det vel ikke noen vits i å kjøpe en. ← Hehe.. Neida.. (Var vel derfor jeg ikke kjøpte) Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå