Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #21 Skrevet 26. desember 2005 Tusen takk for svar! Tror jeg skal ringe legen min og høre med ham. Det er vel ufarlig å ta disse tablettene om det ikke er bakteriell vaginose jeg har...? Jeg har alle kjennetegnene: Lett svie, vond lukt og hvit, tykk utflod. Stemmer ikke dette? Du er god, Iss!
iss Skrevet 26. desember 2005 #22 Skrevet 26. desember 2005 Høres jo sånn ut. Bare fortell om symptomene dine til legen, og si at du mistenker bakteriell vaginose. Det ordner seg vettu!! Bare hyggelig
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. desember 2007 #23 Skrevet 3. desember 2007 Man skal være forsiktig med overdreven vasking av underlivet. Og skal på ingen måte spyle opp i "systemet" En lett vask med vann eller mild såpe er det beste. Det skal være litt surt i underlivet, da dette holder fremmede bakterier unna. Overdreven vasking kan føre til endring i klimaet, og dermed økt sannsynlighet for plager/vond lukt. Det verste man kan gjøre hvis man har fått en infeksjon/sopp o.l er å vaske det mer. Da vil man vaske bort de "gode" bateriene og skape ytterligere trivsel for de som skaper dårlig stemning. Så hvis det lukter/klør/svir, så er det beste man kan gjøre å gå med luftig tøy og bomullstruser og gå til lege/apotek for råd. Bakteriell vaginose er en tilstand, som forårsaker en ganske ubehagelig lukt. Denne er trolig like vanlig som sopp og kan ikke vaskes bort.. tvert i mot!
Gjest Gjest_kikki_* Skrevet 3. desember 2007 #24 Skrevet 3. desember 2007 Du bør kanskje vurdere tøy som ikke er stamtsittende i underlivet, samt undertøy av bomull, fordi det puster. Bomull som puster, det er første gangen jeg har hørt. Ull puster
Gjest s0l Skrevet 4. desember 2007 #25 Skrevet 4. desember 2007 Tror den het DalacinR. Legen min sa at dersom denne kuren ikke virket så kunne vi ta en GU. Men skulle prøve med enkel behandling først. Tror det må settes opp egen time til GU.. http://www.helsenytt.no/artikler/vaginose.htm Er DalacinR reseptfritt, eller var det bare det andre du nevnte..?
tineline Skrevet 4. desember 2007 #26 Skrevet 4. desember 2007 Dalacin er et antibiotikum mot kviser, så det kan godt hende dette er feil navn... Det beste med å vaske seg med dusjen er at det er en fin måte å våkne på også... :-D
Gjest s0l Skrevet 4. desember 2007 #27 Skrevet 4. desember 2007 Dalacin er et antibiotikum mot kviser, så det kan godt hende dette er feil navn... Det beste med å vaske seg med dusjen er at det er en fin måte å våkne på også... :-D Selvfølgelig er det fint å vaske seg i dusjen før man forlater huset Problemet er at når du må vaske deg i dusjen flere ganger daglig uten at lukta forsvinner, vel.. Så blir ikke gleden like stor. Selv vasker jeg meg daglig med vann og intimsåpe (eller bare vann) til jeg føler meg ren og bytter undertøy, men utifra lukta en time senere å dømme ble jeg ikke ren likevel.. Selv om jeg vet jo at jeg egentlig er det. Men, nevnte det for en fødselslege jeg var på GU til, og han mente bare at "jeg måtte være glad for at jeg hadde utflod, for jeg skulle bare visst hvor mange eldre som sliter med tørt underliv"... Vel,hadde jeg bare sluppet unna den jævla lukta skulle jeg blitt fornøyd jeg!! Utfloden er forresten ikke så ille heller.. Har prøvd både med canesten og lactal. Lactal synes jeg var helt forferdelig egentlig, men synes kanskje det virka littegranne.. Men etter noen dager var det like ille.. Derfor er jeg veldig nysgjerrig på disse medikamentene det er snakk om her!?
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #28 Skrevet 5. desember 2007 Går det an å få 'medisin' mot bakteriell vaginose uten å ha resept på apoteket? Hva heter det i så fall? (Jeg har legeskrekk.)
Gjest lubi Skrevet 19. november 2011 #29 Skrevet 19. november 2011 hei!! at "folk" her skriver om hygienen din er litt feil..... man vet sikkert at FOR mye vask nedentil også vil kunne føre til div. plager nedentil...og vaske seg med spesielle såper her og der kan også diskuteres.... av erfaring har jeg lært at hvis man vasker kroppen normalt, uten å knukke og gni nedentil , vil dette gjøres av seg selv..... Nedentil skal ikke utsettes for så mye......ved lukt og ubehageligheter bør man heller besoke lege... Lykke til!!!
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #30 Skrevet 19. november 2011 hei!! at "folk" her skriver om hygienen din er litt feil..... man vet sikkert at FOR mye vask nedentil også vil kunne føre til div. plager nedentil...og vaske seg med spesielle såper her og der kan også diskuteres.... av erfaring har jeg lært at hvis man vasker kroppen normalt, uten å knukke og gni nedentil , vil dette gjøres av seg selv..... Nedentil skal ikke utsettes for så mye......ved lukt og ubehageligheter bør man heller besoke lege... Lykke til!!! Denne tråden er fra 2007. Vi får håpe ts har funnet utav det nå. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2011 #31 Skrevet 19. november 2011 Denne tråden er fra 2007. Vi får håpe ts har funnet utav det nå. Edit: Den er fraktisk fra 2005!
Gjest Akershus^^ Skrevet 11. april 2012 #32 Skrevet 11. april 2012 Hei. Er en jente på 21 år. har lest en del av hva dere har skrivet her, og har selv problemer med ille luktene underliv. altså jeg er ikke veldig redd for å spørre legen, men kan man prøve noe såpe noe annet middel? har prøv lactal 1 gang det funka i 1 uke men lukta kom tilbake. jeg dusjer også hver dag og skifter selvfølgelig undertøy. har til å med prøvd å kjøpe nytt, men ingen ting fungere, er det kanskje best å snakke med legen da? jeg veit selv at jeg har hatt disse problemene etter jeg mista barnet mitt, men har ikke tenkt på at det kan være noe bakterier med tanke på at jeg er veldig hygienisk. noe svar på dette?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå