Gå til innhold

Vond lukt.

Fremhevede innlegg

Skrevet

det lukter så vondt av underlivet mitt! jeg har ikke sopp, utfloden min er helt fin, men det lukter ikke noe godt. må jeg vaske meg nedunder og skifte undertøy hver dag? hvor lang vil det ta før jeg merker resultater?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:overrasket: vasker du deg ikke hver dag???

jeg dusjer 2 ganger pr dag jeg...

Skrevet (endret)

Gå til legen og fortell at du lukter. Da vil du mest sannsynlig få beskjed om at du har noe som heter bakteriell vaginose. Her er et utklipp fra www.lommelegen.no

Etter dine opplysninger tror jeg du har bakteriell vaginose - en ubalanse i bakteriesammensetningen i skjedeskretet. Du kan forsøke å behandle tilstanden med ECOVAG vaginalkapsler, som fås uten resept på apotek

Deler av sitatet er slettet. I følge KGs regler er det ikke lov å poste materiale med kopirett, ønsker du å formidle noe fra andre nettsteder kan du legge inn en link. Mie (mod)

Jeg fikk noen stikkpiller som skulle i vagina, og sluttet å lukte på dagen... Dette er visst et vanlig problem, men jenter tør ikke gå til legen med det!! Problemet kan ikke løses med regelmessig vasking, det må behandling til

Endret av Mie
Skrevet

Hmm....ja hvis du lukter vondt kan det være en ide å begynne å vaske deg hver dag. Er ikke det det første normale å gjøre dersom man har problemer med kroppslukter..?

Hvis du derimot VASKER deg og skifter undertøy hver dag, DA vil jeg tro det kan være grunn til å ta en tur til legen, mulig det kan være bakteriell vaginose.

Men først ville jeg sett om ikke litt bedre intimhygiene hjelper.... :roll:

Skrevet

Man trenger ikke nødvendigvis å vaske seg nedentlig hver dag, men man bør ihvertfall skifte undertøy! Det ville jeg nok prøvd hvis jeg var deg, kjøp også en god intimsåpe, dr.greves er jeg veldig fornøyd med. Videre vil jeg si at om man vasker seg nedetil 2 ganger pr. dag så kan man også risikere vond lukt.

Skrevet

Jeg bruker ikke såpe, jeg bare setter meg på huk i dusjen hver morgen og skyller hele systemet :) Det holder meg luktfri. Jeg synes jeg har lest at underlivssåpe er ikke er nødvendig?

Skrevet

:O Du må jo vaske deg hver dag ellers er det ikke rart! Er du klar over hvor mye som renner ut iløpet av en dag, og kanskje du er litt uheldig etter toalettbesøk og du får litt tisselukt der også? Nei vask deg hver dag! Såpe er ikke nødvendig, bare vask med vann til det lukter snill mus, det gjør jeg :)

Skrevet
må jeg vaske meg nedunder og skifte undertøy hver dag? hvor lang vil det ta før jeg merker resultater?

:overrasket:

Selvfølgelig!

Gjest Fruktfat
Skrevet

"lukter snill mus" hahahaha :ler::ler: den var bra! :-D

Skrevet

åh det var jo meg over :O

Var det ikke navnetvang på gjester nå igjen? :klø:

Skrevet

Syns mange ganger det hjelper meg å ha vanlig deodorant under hengemagen og mellom låra og musa.

Skrevet

Dersom jeg var deg ville jeg gått til legen og fått tatt en bakterie prøve og forelagt problemet for ham. Det kan jo være en medisinsk grunn til lukten.

Jeg leste en annen som skrev at hun satt på huk i dusjen og spylte underlivet, samtidig som hun brukte såpe laget spesielt for underlivet. Bruker selv samme metode, og føler meg alltid frisk og ren nedentil.

Du bør kanskje vurdere tøy som ikke er stamtsittende i underlivet, samt undertøy av bomull, fordi det puster.

Ellers er det kanskje greit og ta opp problemet med gode venninner. De kan sitte på noen gode råd. Når man først tar opp et problem er det utrolig hvor mye mange vet og har vært borti.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

hei, og takk for gode svar! jeg går ikke til legen, men skal bli mye flinkere med hygienen min. takk for svar igjen! :)

Gjest Kålungen
Skrevet

Dette kan da ikke være seriøst???

Trodde de fleste oppegående mennesker vasket seg og byttet undertøy hver dag jeg :overrasket:

Nekter å tro at dette ikke er en spøk.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har lært at for det første bør man ikke bruke såpe nedentil... Helst ikke Dr.Greve eller di andre intimsåpene en gang.. Men MÅ man bruke såpe så er det intimsåpene du skal bruke... "Der nede" har vi en bakterieflora som ikke tåler å bli tullet med og det gjør den om man bruker såpe eller deo... Man skal heller ikke vaske seg"inni"...-kun utpå og da er vel heller ikke spyling så bra...? Å vaske seg for mye kan derfor gjøre ting enda verre enn å vaske seg for lite... :forvirret:

Skrevet (endret)
Gå til legen og fortell at du lukter. Da vil du mest sannsynlig få beskjed om at du har noe som heter bakteriell vaginose. Her er et utklipp fra www.lommelegen.no

Etter dine opplysninger tror jeg du har bakteriell vaginose - en ubalanse i bakteriesammensetningen i skjedeskretet. Du kan forsøke å behandle tilstanden med ECOVAG vaginalkapsler, som fås uten resept på apotek.

Jeg fikk noen stikkpiller som skulle i vagina, og sluttet å lukte på dagen... Dette er visst et vanlig problem, men jenter tør ikke gå til legen med det!! Problemet kan ikke løses med regelmessig vasking, det må behandling til

Må det utføres en gynekologisk undersøkelse for dette? :forvirret:

Endret av Mie
Skrevet

Hva het tablettene du fikk? Nå ble jeg litt lettet her, men kan han tvinge meg til GU ved ellers å ikke skrive ut resept?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...