MaxMinus Skrevet 2. mars 2022 #1 Skrevet 2. mars 2022 Har den siste tiden datert ei dame som jeg virkelig liker. Det virker som om det er gjensidig fra hennes side også. Vi møttes vel for første gang i januar, etter å ha skrevet til hverandre ganske lenge. Vi er godt voksne, begge har passert 50. Vi bor en drøy halvtimes busstur fra hverandre. Inviterer jeg henne hjem til meg så nøler hun ikke med å ta bussen til meg, og blir gjerne til siste buss går for kvelden. Vi melder hverandre sånn ca. annenhver dag og møtes en til to ganger i helgen og avslutter gjerne helgen med å legge planer for neste. Vi trives i hverandres selskap, holder hender, ler og koser og kysser. Føler vi har god kjemi. Imidlertid har vi ikke hatt sex eller overnattet hos hverandre. Jeg er den av partene som har vært mest frempå på dette området. Hun sier hun ikke er klar og det respekterer jeg. Så lurer jeg hva dere tror om veien videre. Føler jeg blir frustrert til tider etter som vi ikke kommer et steg videre i relasjonen. Fører dette noen vei...? Takknemlig for råd og erfaringer fra andre som har vært i samme situasjon. M50+
anonymbruker2312 Skrevet 2. mars 2022 #2 Skrevet 2. mars 2022 Det høres ut som en god og fin relasjon dere har med hverandre ☺️ Skjønte bare ikke helt spørsmålet ditt og hva du ville frem til, hvilket steg vil du relasjonen deres skal ta? Mer intimt?
MaxMinus Skrevet 2. mars 2022 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2022 anonymbruker2312 skrev (15 minutter siden): Det høres ut som en god og fin relasjon dere har med hverandre ☺️ Skjønte bare ikke helt spørsmålet ditt og hva du ville frem til, hvilket steg vil du relasjonen deres skal ta? Mer intimt? Ja, ønsker progresjon i relasjonen. Blir usikker når vi står så på stedet hvil, og usikkerhet bringer ikke noe positivt med seg... Synes vi har en god og fin relasjon, ja. Begynner å bli skikkelig glad i henne.
visp Skrevet 2. mars 2022 #4 Skrevet 2. mars 2022 Jeg syns det høres helt unormalt ut at to voksne ikke har sex når dere har den relasjonen dere har. Et eller annet gjør jo at hun kvier seg for å ha sex og tipper det har noe med henne å gjøre; ikke deg. Jeg vil tro at hun stresser med hvordan hun ser ut eller noe. 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #5 Skrevet 2. mars 2022 Hun trenger nok å bli tryggere på deg. Respekter hennes valg. Å gå videre i relasjonen er ikke alltid sex . Det kan være å få en tettere og tryggere relasjon. Anonymkode: 996b9...064 4 1
Engel Skrevet 3. mars 2022 #6 Skrevet 3. mars 2022 Du sier ikke hvor lenge dere har datet, men det kan ta tid å bli trygg på en annen person hvis man feks har opplevd svik tidligere. Jeg ville jobbet med å vise henne at du har tenkt å være der for henne. Ta gjerne initativ til samtaler hvor du viser deg sårbar, da vil kanskje hun åpne opp også. Og det gir trygghet om hun kan se at du tåler hele henne, også svakhetene hennes. 2
MaxMinus Skrevet 3. mars 2022 Forfatter #7 Skrevet 3. mars 2022 visp skrev (14 timer siden): Jeg syns det høres helt unormalt ut at to voksne ikke har sex når dere har den relasjonen dere har. Et eller annet gjør jo at hun kvier seg for å ha sex og tipper det har noe med henne å gjøre; ikke deg. Jeg vil tro at hun stresser med hvordan hun ser ut eller noe. Ja, det er nok noe som ligger hos henne. Hun sier hun ikke er "klar" ennå...
MaxMinus Skrevet 3. mars 2022 Forfatter #8 Skrevet 3. mars 2022 Engel skrev (2 timer siden): Du sier ikke hvor lenge dere har datet, men det kan ta tid å bli trygg på en annen person hvis man feks har opplevd svik tidligere. Jeg ville jobbet med å vise henne at du har tenkt å være der for henne. Ta gjerne initativ til samtaler hvor du viser deg sårbar, da vil kanskje hun åpne opp også. Og det gir trygghet om hun kan se at du tåler hele henne, også svakhetene hennes. Vi har datet siden januar. Har åpnet meg og vært sårbar for henne. Skal prøve å rette meg mer rett mot henne, om det er noe hun savner fra meg emosjonelt. For å prøve å gi henne den tryggheten hun kanskje mangler...
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #9 Skrevet 3. mars 2022 Jeg kjenner meg igjen. Jeg møtte min nåværende eks i april (det året vi møttes), og i juli hadde vi fortsatt ikke hatt sex. Jeg trodde jeg skulle bli sprø, men han trengte bare tid fordi han var redd for at jeg skulle bli skuffa og at den fine tilknytningen vår kom til å bli ødelagt av det. Vi hadde sex til slutt, men jeg satte meg en dato for hvor lenge jeg orket å holde på med det. Kanskje du bør sette deg en slags dato? Du kan ikke presse henne, men du kan jo kjenne på at "nok er nok" for din egen del? Anonymkode: 07d83...77f
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #10 Skrevet 3. mars 2022 On 3/2/2022 at 7:08 PM, MaxMinus said: Vi møttes vel for første gang i januar Så halvannen måneds tid med dating og kyssing inkludert. Du må kjenne på hvor lenge du vil vente. Gi henne et par uker til, før du bringer det på banen igjen. Anonymkode: 97195...464
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #11 Skrevet 4. mars 2022 Kanskje hun har tatt til seg råd fra amerikanske "dating-guruer": ikke sex før det er ring på fingeren...😉 Anonymkode: b4898...583
MaxMinus Skrevet 4. mars 2022 Forfatter #12 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kanskje hun har tatt til seg råd fra amerikanske "dating-guruer": ikke sex før det er ring på fingeren...😉 Anonymkode: b4898...583 He, he i dette tilfellet er jeg villig til å gå hele veien...😇 SÅ fantastisk er hun 😍
ClausSaus Skrevet 5. mars 2022 #13 Skrevet 5. mars 2022 MaxMinus skrev (På 2.3.2022 den 19.08): Har den siste tiden datert ei dame som jeg virkelig liker. Det virker som om det er gjensidig fra hennes side også. Vi møttes vel for første gang i januar, etter å ha skrevet til hverandre ganske lenge. Vi er godt voksne, begge har passert 50. Vi bor en drøy halvtimes busstur fra hverandre. Inviterer jeg henne hjem til meg så nøler hun ikke med å ta bussen til meg, og blir gjerne til siste buss går for kvelden. Vi melder hverandre sånn ca. annenhver dag og møtes en til to ganger i helgen og avslutter gjerne helgen med å legge planer for neste. Vi trives i hverandres selskap, holder hender, ler og koser og kysser. Føler vi har god kjemi. Imidlertid har vi ikke hatt sex eller overnattet hos hverandre. Jeg er den av partene som har vært mest frempå på dette området. Hun sier hun ikke er klar og det respekterer jeg. Så lurer jeg hva dere tror om veien videre. Føler jeg blir frustrert til tider etter som vi ikke kommer et steg videre i relasjonen. Fører dette noen vei...? Takknemlig for råd og erfaringer fra andre som har vært i samme situasjon. M50+ Spørsmålet er ikke om hun har sex med deg: Spørsmålet er om hun vil ha sex med deg. Altså om lysten hennes er der. Eneste generelle rådet jeg kan gi ut fra det lille du skriver er å ikke kaste bort tiden din, eller i verste fall livet ditt, på en som ikke tenner på deg. … og så kommer sikkert disse «Næhei, for jeg hadde ikke lyst med en gang, men så…»-historiene rekende på en fjøl. Jada, fint det damen – men nå er det ikke snakk om deg. Nå er det snakk om at hvis 1000 menn prøver seg på noe sånt, hva er det 940 av dem vil oppleve i praksis? Igjen, TS: Du gir for lite info til å kunne si noe konkret, men generelt er det ikke negativt i seg selv om hun vil vente til hun er sikker på deg. Dette kan tvert imot være et kvalitetstegn. Det negative er om hun venter på å få lyst. For det lover virkelig ikke godt for fremtiden.
Gjest Trøst Skrevet 5. mars 2022 #14 Skrevet 5. mars 2022 ClausSaus skrev (1 time siden): Spørsmålet er ikke om hun har sex med deg: Spørsmålet er om hun vil ha sex med deg. Altså om lysten hennes er der. Eneste generelle rådet jeg kan gi ut fra det lille du skriver er å ikke kaste bort tiden din, eller i verste fall livet ditt, på en som ikke tenner på deg. … og så kommer sikkert disse «Næhei, for jeg hadde ikke lyst med en gang, men så…»-historiene rekende på en fjøl. Jada, fint det damen – men nå er det ikke snakk om deg. Nå er det snakk om at hvis 1000 menn prøver seg på noe sånt, hva er det 940 av dem vil oppleve i praksis? Igjen, TS: Du gir for lite info til å kunne si noe konkret, men generelt er det ikke negativt i seg selv om hun vil vente til hun er sikker på deg. Dette kan tvert imot være et kvalitetstegn. Det negative er om hun venter på å få lyst. For det lover virkelig ikke godt for fremtiden. Det tar tid å bygge tillit og noen ganger virker det som om menn glemmer at ikke alle kvinner er klare til å spre beina etter bare noen få uker. Det er ikke lenge å ha datet siden januar. Det er ingenting her som tilsier at kvinnen ikke har lyst på han, fraværet av sex betyr heller ikke automatisk at hun ikke har lyst på han (og som sagt, de har ikke datet lenge, hadde skjønt det om det var snakk om lengre tid). Det kan likeså gjerne handle om tillitsproblemer, at man trenger tid på å bli varm i trøya etc. Ingen grunn til å krisemaksimere og automatisk anta at hun ikke tenner på han.... MaxMinus skrev (På 3.3.2022 den 10.57): Vi har datet siden januar. Har åpnet meg og vært sårbar for henne. Skal prøve å rette meg mer rett mot henne, om det er noe hun savner fra meg emosjonelt. For å prøve å gi henne den tryggheten hun kanskje mangler... Det høres bra ut. Masse lykke til!
ClausSaus Skrevet 5. mars 2022 #15 Skrevet 5. mars 2022 Trøst skrev (29 minutter siden): Det tar tid å bygge tillit og noen ganger virker det som om menn glemmer at ikke alle kvinner er klare til å spre beina etter bare noen få uker. Det er ikke lenge å ha datet siden januar. Det er ingenting her som tilsier at kvinnen ikke har lyst på han, fraværet av sex betyr heller ikke automatisk at hun ikke har lyst på han (og som sagt, de har ikke datet lenge, hadde skjønt det om det var snakk om lengre tid). Det kan likeså gjerne handle om tillitsproblemer, at man trenger tid på å bli varm i trøya etc. Ingen grunn til å krisemaksimere og automatisk anta at hun ikke tenner på han.... Det høres bra ut. Masse lykke til! Om tilliten fremdeles ikke er på plass er dette noe helt annet enn om lysten ikke er der. Og det viktige er å forstå hva man står ovenfor. Som mann må du aldri finne på å gå og "vente på" at en dame skal få lyst på deg. Er ikke lysten der nærmest fra starten, hvordan tror du da sexlivet ser ut etter 5-10 år? Om hun derimot har lyst, men bare ikke er trygg på deg ennå, da er saken en helt annen. Forøvrig er ikke to måneder utpreget kort tid.
MaxMinus Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #16 Skrevet 5. mars 2022 ClausSaus skrev (2 timer siden): Spørsmålet er ikke om hun har sex med deg: Spørsmålet er om hun vil ha sex med deg. Altså om lysten hennes er der. Eneste generelle rådet jeg kan gi ut fra det lille du skriver er å ikke kaste bort tiden din, eller i verste fall livet ditt, på en som ikke tenner på deg. … og så kommer sikkert disse «Næhei, for jeg hadde ikke lyst med en gang, men så…»-historiene rekende på en fjøl. Jada, fint det damen – men nå er det ikke snakk om deg. Nå er det snakk om at hvis 1000 menn prøver seg på noe sånt, hva er det 940 av dem vil oppleve i praksis? Igjen, TS: Du gir for lite info til å kunne si noe konkret, men generelt er det ikke negativt i seg selv om hun vil vente til hun er sikker på deg. Dette kan tvert imot være et kvalitetstegn. Det negative er om hun venter på å få lyst. For det lover virkelig ikke godt for fremtiden. Det er selvfølgelig viktig at hun tenner på meg hvis vi skal inngå et forhold. Situasjonen kan være som et tveegget sverd, jeg kan kaste bort tiden eller få meg en partner som er fantastisk for meg. Bare tiden vil vise, men jeg vil ikke fortsette slik i lang tid.
MaxMinus Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #17 Skrevet 5. mars 2022 ClausSaus skrev (29 minutter siden): Om tilliten fremdeles ikke er på plass er dette noe helt annet enn om lysten ikke er der. Og det viktige er å forstå hva man står ovenfor. Som mann må du aldri finne på å gå og "vente på" at en dame skal få lyst på deg. Er ikke lysten der nærmest fra starten, hvordan tror du da sexlivet ser ut etter 5-10 år? Om hun derimot har lyst, men bare ikke er trygg på deg ennå, da er saken en helt annen. Forøvrig er ikke to måneder utpreget kort tid. Tror det med lyst henger sammen med trygghet. Prøver å gi henne tryggheten hun trenger men det kan nok ta litt tid. "Vanligvis" i de tilfellene jeg har vært i forhold så har vi hatt sex alt fra 2 dager til 2 uker etter første date. 2 måneder er sånn sett litt "uvant" for meg...
MaxMinus Skrevet 5. mars 2022 Forfatter #18 Skrevet 5. mars 2022 Trøst skrev (1 time siden): Det høres bra ut. Masse lykke til! Takk 😍
Engel Skrevet 5. mars 2022 #19 Skrevet 5. mars 2022 ClausSaus skrev (13 timer siden): Spørsmålet er ikke om hun har sex med deg: Spørsmålet er om hun vil ha sex med deg. Altså om lysten hennes er der. Eneste generelle rådet jeg kan gi ut fra det lille du skriver er å ikke kaste bort tiden din, eller i verste fall livet ditt, på en som ikke tenner på deg. … og så kommer sikkert disse «Næhei, for jeg hadde ikke lyst med en gang, men så…»-historiene rekende på en fjøl. Jada, fint det damen – men nå er det ikke snakk om deg. Nå er det snakk om at hvis 1000 menn prøver seg på noe sånt, hva er det 940 av dem vil oppleve i praksis? Igjen, TS: Du gir for lite info til å kunne si noe konkret, men generelt er det ikke negativt i seg selv om hun vil vente til hun er sikker på deg. Dette kan tvert imot være et kvalitetstegn. Det negative er om hun venter på å få lyst. For det lover virkelig ikke godt for fremtiden. Så lenge de kysser og koser så er det nok lyst der tenker jeg. Ellers sliter man gjerne med å være såpass fysisk nær vedkommende. 1 1
Chailatte Skrevet 9. mars 2022 #20 Skrevet 9. mars 2022 Jeg kan bare svare for meg selv, men grunnen til at det tok flere måneder før jeg og typen var intime var pga helseutfordringer. Heldigvis var jeg åpen om det men det var også fordi jeg var 100% trygg på han. Sex er ikke alt, vi klarte å falle hodestups for hverandre uten den biten. Nå er de utfordringene borte og fundamentet vi har bygd er ulikt noe jeg noensinne har opplevd, det er så solid og sterkt. Gi henne tid, ts, enten er hun ikke trygg, eller hun sliter med noe, eller begge deler. Hvis hun faktisk har helseutfordringer og ikke forteller deg det så er hun ikke trygg på deg enda. Hvis du er utålmodig og det intime er så viktig at det blir en dealbreaker så er ikke følelsene der uansett og du bør la henne gå. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå