Gå til innhold

«Slankesprøyte». Har noen erfaring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Man kan få en man tar en gang i uken, og en annen type man tar hver dag.

jeg har fått en av disse på resept nå, og lurer på deres erfaringer ❤️

Anonymkode: 29594...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det ozempic eller hva den heter? Eller saxenda? Tror det er flere tråder om det på "kropp og helse"-forumet :)

Anonymkode: 6d06a...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 18.44):

Man kan få en man tar en gang i uken, og en annen type man tar hver dag.

jeg har fått en av disse på resept nå, og lurer på deres erfaringer ❤️

Anonymkode: 29594...d01

Hei, vet du hvilken dosering det er når man tar Saxenda én gang i uken? Spør av nysgjerrighet, finner ikke noe om det på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, BuffyTheVampire said:

Hei, vet du hvilken dosering det er når man tar Saxenda én gang i uken? Spør av nysgjerrighet, finner ikke noe om det på nett. 

Dosering er ikke lov å diskutere her inne 😕 

Anonymkode: 11bb6...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BuffyTheVampire skrev (11 minutter siden):

Den tas daglig, ikke ukentlig. 

Anonymkode: f5a01...5e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dosering er ikke lov å diskutere her inne 😕 

Anonymkode: 11bb6...0bd

Ops, takk, visste ikke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Den tas daglig, ikke ukentlig. 

Har fått beskjed om å ta den ukentlig, men får vel kontakte legen i morgen å høre. Fant ingenting om det på nett, overalt står det å ta den daglig. Men takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som tyr til løsninger som det her og eventuelle slankeoperasjoner; er dere så late? Det finnes en revolusjonerende lett løsning på overvekt: Spis mindre og beveg deg mer.

Neida, bedre å stikke nåler og slankeopere magesekken og heller ta helseplagene på sikt..? Faen for en sjuk verden vi lever i.

Anonymkode: ae20d...27e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BuffyTheVampire skrev (5 minutter siden):

Har fått beskjed om å ta den ukentlig, men får vel kontakte legen i morgen å høre. Fant ingenting om det på nett, overalt står det å ta den daglig. Men takk for svar!

Hvem har gitt deg beskjed om det? Den skal selvfølgelig tas daglig, slik pakningsvedlegget og Felleskatalogen sier. Hvis du tar den en gang i uka kommer du til å få enormt med bivirkninger og ingen virkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BuffyTheVampire skrev (36 minutter siden):

Ozempic er den man tar en gang i uken 😊 Som en annen skrev, saxenda er daglig 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, din mangel på forståelse av hvor komplekst fedme/overvekt er er forbløffende AB.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere som tyr til løsninger som det her og eventuelle slankeoperasjoner; er dere så late? Det finnes en revolusjonerende lett løsning på overvekt: Spis mindre og beveg deg mer.

Neida, bedre å stikke nåler og slankeopere magesekken og heller ta helseplagene på sikt..? Faen for en sjuk verden vi lever i.

Du tror kanskje at din geniale løsning ikke har vært forsøkt først? 
Det er nok en årsak til at TS velger den løsningen hun gjør, tror du ikke? 

Anonymkode: ae296...eed

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem har gitt deg beskjed om det? Den skal selvfølgelig tas daglig, slik pakningsvedlegget og Felleskatalogen sier. Hvis du tar den en gang i uka kommer du til å få enormt med bivirkninger og ingen virkning. 

Legen min 😱 står på det merket som klistres på utenpå medisinen også… 

Titania skrev (1 minutt siden):

Ozempic er den man tar en gang i uken 😊 Som en annen skrev, saxenda er daglig 

Fått beskjed om det fra legen. Men regnet med det var feil, siden jeg ikke fant noe om det på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bruker Ozempic 1 gang i uken. Begynte på 18 klikk på pennen og nå er jeg oppe i 18*3 klikk i uken. Har gått ned 20 kilo fra 5 Juli og frem til 1 Desember. Nå går det litt trått, men vil ned ca 10 kilo til.

Jeg er veldig kvalm til tider og har hatt en del smerter i magen pga Ozempic. Det er ikke verre enn at jeg klarer det.

Anonymkode: 45919...d4c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bruker Ozempic 1 gang i uken. Begynte på 18 klikk på pennen og nå er jeg oppe i 18*3 klikk i uken. Har gått ned 20 kilo fra 5 Juli og frem til 1 Desember. Nå går det litt trått, men vil ned ca 10 kilo til.

Jeg er veldig kvalm til tider og har hatt en del smerter i magen pga Ozempic. Det er ikke verre enn at jeg klarer det.

Anonymkode: 45919...d4c

Oj får man slike hjelpemidler når man «bare» skal ned 30kg? Jeg trodde medisiner og operasjon bare var for ekstremt store..

Anonymkode: 7dfae...9a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BuffyTheVampire skrev (2 timer siden):

Legen min 😱 står på det merket som klistres på utenpå medisinen også… 

Fått beskjed om det fra legen. Men regnet med det var feil, siden jeg ikke fant noe om det på nett.

Saxenda kommer med en sprøyte som man kan ta en gang i uken. Om den er kommet enda vet jeg ikke, men vil komme i løpet av året. Enn så lenge er det daglig.

Anonymkode: 0303a...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Saxenda kommer med en sprøyte som man kan ta en gang i uken. Om den er kommet enda vet jeg ikke, men vil komme i løpet av året. Enn så lenge er det daglig.

Anonymkode: 0303a...68a

Takk for svar. Må være legen som har tullet det til. Det står ikke dosering på ‘klistremerket’, bare at det skal tas en gang i uka. I pakningsvedlegget står det gradvis opptrapping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BuffyTheVampire skrev (18 timer siden):

I pakningsvedlegget står det gradvis opptrapping.

Det kan jo være derfor at du skal begynne med å ta den en gang pr uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Det at du skriver «lett løsning» viser bare hvor lite du vet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistyen skrev (1 time siden):

Det kan jo være derfor at du skal begynne med å ta den en gang pr uke?

Det var visst en feil, var gradvis opptrapping likevel. Legen hadde skrevet feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...