Gå til innhold

Prøver på nummer 2 💕


Juss-jenta

Anbefalte innlegg

I dag bestemte vi oss spontant for å starte prøvingen på nummer 2 🙊 Fikk nesten positiv eggløsningstest i går kveld, etterfulgt av smerter i venstre side. I dag var testen negativ. Så antar eggløsning var i går kveld natt. La inn aksjer på ettermiddagen i dag, og håper det ikke var for sent! 
 

Har også forsøkt meg på temping (i utgangspunktet i forbindelse med å finne «trygge» perioder i syklusen). Men er litt usikker på hvor mye jeg kan stole på det, da jeg ikke sover veldig godt om nettene med ei lita ei 🙈

 

3742EBCC-0C96-496F-8166-6375561EBC19.jpeg

D8457A6D-7C00-487D-AE94-798053C3D563.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver2021 skrev (27 minutter siden):

Spennende!! 🥰 Hvor gammel er hun dere har? 

Hun er 10 måneder 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juss-jenta skrev (18 minutter siden):

Hun er 10 måneder 🥰

Så koselig!! 🥰 Brukte dere lang tid på å få henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (8 minutter siden):

Så koselig!! 🥰 Brukte dere lang tid på å få henne?

Nei, heldigvis ikke! Hun satt etter fem prøveperioder ☺️ Men det føltes jo som 5 år da vi holdt på 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 DPO

Tempen viser i alle fall at eggløsning har vært! Kjenner jeg plutselig ble litt ambivalent til hele prøvingen. Orker jeg virkelig en ny runde med kvalme, og ikke minst å føde igjen? 🙈

6E4BC7CA-B189-4F47-938E-981C98C3B0D8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 eller 5 DPO

Litt usikker på antall dpo her. FF satte kryss på onsdag. Men eggløsningstesten var negativ onsdag morgen, og jeg hadde skikkelige smerter i venstre side tirsdag kveld. Håper imidlertid at egget ikke ble sluppet før nærmere onsdag, da vi kun la inn aksjer onsdag tidlig ettermiddag (siden prøvingen ble bestemt veldig spontant) 😅 Håper virkelig at egget ikke allerede var gått til grunne da! 🤞🏻

Ellers kan jeg melde at dagene i dpo-land går vesentlig mye raskere nå som jeg har ei lita ei å ta meg av! Forrige gang sneglet dagene seg av gårde, og tankene kretset bare rundt baby. Nå flyr dagene, og tankene på prøving melder seg mest på kvelden når vesla er lagt 😝

Jeg opplevde ingen tidlige symptomer forrige gang, annet enn litt kramper 10 dpo. Jeg gidder derfor ikke drive med noe symptomjakt fremover 🙈

C6372D55-5A4F-45E8-A462-1BEC0CAED84D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juss-jenta skrev (4 timer siden):

4 eller 5 DPO

Litt usikker på antall dpo her. FF satte kryss på onsdag. Men eggløsningstesten var negativ onsdag morgen, og jeg hadde skikkelige smerter i venstre side tirsdag kveld. Håper imidlertid at egget ikke ble sluppet før nærmere onsdag, da vi kun la inn aksjer onsdag tidlig ettermiddag (siden prøvingen ble bestemt veldig spontant) 😅 Håper virkelig at egget ikke allerede var gått til grunne da! 🤞🏻

Ellers kan jeg melde at dagene i dpo-land går vesentlig mye raskere nå som jeg har ei lita ei å ta meg av! Forrige gang sneglet dagene seg av gårde, og tankene kretset bare rundt baby. Nå flyr dagene, og tankene på prøving melder seg mest på kvelden når vesla er lagt 😝

Jeg opplevde ingen tidlige symptomer forrige gang, annet enn litt kramper 10 dpo. Jeg gidder derfor ikke drive med noe symptomjakt fremover 🙈

C6372D55-5A4F-45E8-A462-1BEC0CAED84D.jpeg

Så spennende 😍

hvis du fikk positiv EL test tirsdagskveld. Så betyr det at eggløsningen vil skje innen 24-36 timer, i tilegg så lever egget opptil 24 timer etter det er blitt sluppet. Så at dere la inn aksjer på onsdagen er helt perfekt det 😍 Ønsker deg masse lykke til ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessiekd skrev (6 timer siden):

Så spennende 😍

hvis du fikk positiv EL test tirsdagskveld. Så betyr det at eggløsningen vil skje innen 24-36 timer, i tilegg så lever egget opptil 24 timer etter det er blitt sluppet. Så at dere la inn aksjer på onsdagen er helt perfekt det 😍 Ønsker deg masse lykke til ❤️

Det var veldig betryggende å høre 😍 Takk! Jeg håper at jeg slipper for mange måneder med prøving 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så gøy! Da er vi i nesten samme situasjon!😍 vi fikk får lille for 6 mnd siden og kjenner at vi er klare for å prøve på nummer to nå, men planen er å vente til neste syklus. De siste syklusene mine har vært 31 og 38 dager lange, så når vi hadde ubeskyttet sex i går på cd 17 (og forventet eggløsning på cd 23) tenkte jeg det gikk greit, helt frem til jeg fikk en positiv eggløsningstest i dag tidlig😅 Det er vel uansett for godt til å være sant at det skal gå på første forsøk, men vi får nå se da. Men SÅ gøy at du også er tilbake på prøversiden❤️ Kanskje jeg lager en ny prøvedagbok etterhvert jeg også🥰

Virker jo som dere har truffet rett på med eggløsning da! Krysser fingrene for deg❤️ Nå som den «lange» ventetiden går så mye raskere med en liten en så er det vel plutselig tid for testing allerede også, blir så moro å høre hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (1 time siden):

Åå så gøy! Da er vi i nesten samme situasjon!😍 vi fikk får lille for 6 mnd siden og kjenner at vi er klare for å prøve på nummer to nå, men planen er å vente til neste syklus. De siste syklusene mine har vært 31 og 38 dager lange, så når vi hadde ubeskyttet sex i går på cd 17 (og forventet eggløsning på cd 23) tenkte jeg det gikk greit, helt frem til jeg fikk en positiv eggløsningstest i dag tidlig😅 Det er vel uansett for godt til å være sant at det skal gå på første forsøk, men vi får nå se da. Men SÅ gøy at du også er tilbake på prøversiden❤️ Kanskje jeg lager en ny prøvedagbok etterhvert jeg også🥰

Virker jo som dere har truffet rett på med eggløsning da! Krysser fingrene for deg❤️ Nå som den «lange» ventetiden går så mye raskere med en liten en så er det vel plutselig tid for testing allerede også, blir så moro å høre hvordan det går!

Åå, så kjekt at dere også er i gang igjen 😍 Babylysten meldte seg veldig tidlig for meg også, men jeg brukte litt tid på å få mannen med på laget også 😂 

Sjansen for hole-in-one er jo ikke kjempestor, men definitivt til stede! Særlig for dere som hoppet i høyet FØR positiv eggløsningstest 🙊 Dersom det ikke skulle klaffe denne gangen håper jeg at du lager ny prøvedagbok, så jeg kan følge deg der 🤩 Hold meg gjerne oppdatert når du tester 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juss-jenta skrev (5 timer siden):

Åå, så kjekt at dere også er i gang igjen 😍 Babylysten meldte seg veldig tidlig for meg også, men jeg brukte litt tid på å få mannen med på laget også 😂 

Sjansen for hole-in-one er jo ikke kjempestor, men definitivt til stede! Særlig for dere som hoppet i høyet FØR positiv eggløsningstest 🙊 Dersom det ikke skulle klaffe denne gangen håper jeg at du lager ny prøvedagbok, så jeg kan følge deg der 🤩 Hold meg gjerne oppdatert når du tester 😍

Var redd jeg også ville bruke lang tid på å overbevise mannen, men her var det han som tok opp temaet først😁 Klart jeg skal gi beskjed om hvordan det går med testing denne syklusen! Kjenner faktisk at eggløsning er på gang mens jeg skriver dette, har tydelige eggløsningssmerter, så det er moro. Når tenker du å begynne med graviditetstester? Virker som jeg har 13 dagers lutealfase, så dersom jeg ikke har fått mensen 14dpo tester jeg. Som du sier går tiden mye fortere nå med en liten en å bruke dagen på, så da er det ganske mye enklere å vente🥰 testet positivt 11dpo sist, så får se om jeg klarer å holde meg til 14dpo, men tenker iallfall å prøve🙉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (1 time siden):

Var redd jeg også ville bruke lang tid på å overbevise mannen, men her var det han som tok opp temaet først😁 Klart jeg skal gi beskjed om hvordan det går med testing denne syklusen! Kjenner faktisk at eggløsning er på gang mens jeg skriver dette, har tydelige eggløsningssmerter, så det er moro. Når tenker du å begynne med graviditetstester? Virker som jeg har 13 dagers lutealfase, så dersom jeg ikke har fått mensen 14dpo tester jeg. Som du sier går tiden mye fortere nå med en liten en å bruke dagen på, så da er det ganske mye enklere å vente🥰 testet positivt 11dpo sist, så får se om jeg klarer å holde meg til 14dpo, men tenker iallfall å prøve🙉

Så greit at du slapp overtalelsesprosessen da! Her måtte han tenke en stund på det 🙈 Men så kom han frem til at det virker mest praktisk å gjøre småbarnsperioden kortest mulig! 

Sååå gøy med eggløsningssmerter da! Jeg får det selv 🤩 Derfor frykter jeg at vi kanskje la inn aksjer i seneste laget. Men satser på at det er et seigliva egg! 

Jeg har 14 dagers lutealfase, så tenker å teste lørdag. Da er jeg 10 dpo, som var da jeg testet positivt forrige gang. Men jeg testet først positivt på kvelden da, på morgenen var den helt blank! Så vurderer å vente til kvelden på lørdag ☺️ Har lite tro på at det gikk, men det er nå litt spennende uansett 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juss-jenta skrev (1 time siden):

Så greit at du slapp overtalelsesprosessen da! Her måtte han tenke en stund på det 🙈 Men så kom han frem til at det virker mest praktisk å gjøre småbarnsperioden kortest mulig! 

Sååå gøy med eggløsningssmerter da! Jeg får det selv 🤩 Derfor frykter jeg at vi kanskje la inn aksjer i seneste laget. Men satser på at det er et seigliva egg! 

Jeg har 14 dagers lutealfase, så tenker å teste lørdag. Da er jeg 10 dpo, som var da jeg testet positivt forrige gang. Men jeg testet først positivt på kvelden da, på morgenen var den helt blank! Så vurderer å vente til kvelden på lørdag ☺️ Har lite tro på at det gikk, men det er nå litt spennende uansett 🤩

Det er kjempespennende syntes jeg😁 har helt glemt denne følelsen🙉 Gleder meg til å se hvordan det går på lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i sjokk! Hadde aldri trodd dette skulle gå på første forsøk! Vi la jo kun inn aksjer én gang. Og det var etter eggløsning! 

287CB3C0-11EC-4800-BFC9-03C0A0C90638.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noldi skrev (3 timer siden):

Altsa!!!!!!!❤️❤️ Gratulerer! Det er jo helt fantastisk😍

 

Angeleye skrev (2 timer siden):

Gratulerer!! Så gøy at det gikk på første førsøk 🤩

Tusen takk dere! 🥰 Jeg er ekstremt glad for dette! Nå krysser jeg bare fingrene for at spiren klorer seg fast de neste månedene 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi fysøren det gikk fort. Gratulerer! ❤️ Men jeg som gledet meg til å følge prøvedagboken. Tenker @Noldi får stå for det. ❤️Blir uansett hyggelig å følge dere fremover igjen. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooojj! Nå skulle jeg inn for å si at det var spennende at prøvingen på nr.2 er i gang. Og så kan jeg gratulere med èn gang!! Så utrolig deilig å slippe måneder med prøving da! 😄 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...