Gå til innhold

Dessert hver dag?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen har dessert nesten hver dag. Mandag til lørdag så er det noe smått, som feks en liten skål med bringebær og vaniljekesam. Eller hjemmelaget sjokolademousse med en klatt krem. Men vi reduserer samtidig heftig med kcal i middagen.

Vi er begge to skikkelige søtmonser og kunne lett spist en 2-liter is med saus og strø på. Det gjorde vi før. Nå har vi klart å redusere fra regelrett fråtsing, til nærmere normalt. Og jobber med å kutte ned på daglig dessert også, men det er små skritt av gangen. 

Anonymkode: 27a0d...b2c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vokst opp med dessert hver søndag, tror det var vanlig på 80 tallet. Men, nå lager jeg dessert kun i høytidene eller når noen har bursdag. 

Anonymkode: f413e...be5

Skrevet

Her går det i perioder. Noen ganger oftere, som noen dager på rad. Men da er det jo kanskje fordi vi har laget noe i stor porsjon, for eksempel hjemmelaget fromasj, fruktsalat, sagopudding og saftsaus, eller jeg har bakt kake. Ellers er dessert noe vi har ved høytider eller hvis middagsgjester. 

AnonymBruker
Skrevet

vi har faktisk ALDRI dessert. 

med mindre det er på noen veldig spesielle dager. For eksempel på 17. mai, eller på julaften / nyttårsaften. 

Anonymkode: 8b437...ec1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dere ikke barn??? Som spør etter f.eks is etter middag? Her er det is til dessert når vi har det i frysern. Særlig etter fiskemiddager er det godt med en pinneis.

Tror vi har hatt det slik siden barna var små (nå er de 3 høye tenåringer, men like glad i is), ingen er overvektige eller har tannhelseproblematikk. 

Anonymkode: 8aab4...130

AnonymBruker
Skrevet

Dessert hver dag her. Vi er bonusfamilie med opptil 5 unge barn rundt ordet. Koser oss med litt gelè, is, noen sjokoladebiter, et kakestykke, fruktsalat, kokosbolle eller annet søtt hver eneste dag og nyter livet. Hjelper å holde roen ved matbordet litt også - de må sitte pent rundt bordet og vente hvis de skal ha dessert.

Anonymkode: 09ed9...637

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare spiser og tenker aldri kalorier fordi jeg er slank, og det er så deilig å putte i munnen akkurat det jeg har lyst til.

Håper jeg kan ha det sånn hele livet, siden jeg har null disiplin når det kommer til søtsaker og kaker.

Anonymkode: 2e0df...88b

AnonymBruker
Skrevet

Er oppvokst med dessert hver dag, eller i alle fall ofte. Mine foreldre er også vant med det. Kunne være så enkelt som appelsin delt i to med litt sukker på. Eller kompott med krem. Husker mormor (som var helsefrik) sa at litt søtt etter middag var viktig. 

Vi har ikke dessert hver dag, men blir ofte en liten sjokolade til kaffen eller en sånn liten saftis til barna. 

Anonymkode: b7839...89c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

vi har faktisk ALDRI dessert. 

med mindre det er på noen veldig spesielle dager. For eksempel på 17. mai, eller på julaften / nyttårsaften. 

Anonymkode: 8b437...ec1

Spørs hva man legger i begrepet «dessert». Det kan være så enkelt som frukt, som de fleste spiser hver dag.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spørs hva man legger i begrepet «dessert». Det kan være så enkelt som frukt, som de fleste spiser hver dag.

Jeg spiser frukt kanskje to-tre ganger i måneden, da i form av bær eller en smoothie. 

Verken jeg eller mannen liker søtt noe særlig.  

I helgene lager vi heller et ostefat, eller grønnsaker og dipp, en stund etter middag. 

Anonymkode: f7e79...faa

• Liker 2
Skrevet

Hvis en frukt regnes som dessert, så har jeg dessert nesten hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...