Gå til innhold

moder eller tøs

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

hva blir det til ?

skal dere satse på å være moder eller tøs ?

det aller viktigste misjonen for dere kvinner er (uansett hva dere måtte mene) å føde barn.

det går ikke å kombinere dette må å opptre som billige tøser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmmm...... så det mener du ja.

Klart det går an å være både moder og tøs...... hvorfor skulle ikke det la seg kombinere? Mor på dagtid og tøs på kvelden når ungene sover. Fullt mulig det.

På den annen side syns jeg problemstillingen er helt teit, for det er jammen ikke mange jenter i dette landet som oppfører seg som tøser som ikke tar ansvar for barna sine. Sier ikke at det ikke finnes tøser her i landet for det kan godt hende, men å generealisere slik du gjør nå overfor jenter er direkte smakløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvordan vi opptrer oss er vel opp til oss og ikke deg. Så hvorfor bry deg?

Off dette innlegget var dødfødt. Ikke høye tanker om dine medsøstre og deg selv ser jeg.

Støtter kristian 71 her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

du opererer jo med store valgmuligheter da :)

selv om det kanskje kun er disse to rollene du evner å se en kvinne i, så betyr ikke det at det er slik at man må være enten moder eller tøs. denne madonna - hore tematikken er faktisk svært avlegs i vår kompliserte og moderne verden. hva enkelte gjør for å komprimere denne kompleksiteten ned på et for dem forståelig nivå, får være opp til dem (les:deg), men vit at det ikke har så mye med dagliglivet til den moderne kvinne å gjøre.

denne problemstillingen vil vel heller ikke føre til den store viten heller, ettersom den ikke helt treffer målgruppen (kvinner) hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om hvordan innlegget var. Jeg orker ikke å disuktere med en som skriver sånt om kvinner, så derfor så bare skrev jeg det.

Hvordan jeg oppfører meg, enten det er som en moder eller tøs, er opp til meg vel?

Svært så mye folk skal blande seg opp i for tiden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er greit at kvinnekroppen er skapt så den kan føde barn, men jeg tror det er veldig få menn som vil nøye seg med ei som bare sitter hjemme med barna. ikke tenker og er selvstendig, blir liksom bare et møbel. ei som aldri blir med utenfor døra, ei som bare går gravid og føder barn, sånn at mannen må jobbe døgnet rundt for og klare alle regningene.

jeg tror faktisk at ford er i mindretall, og det er ikke bare her i KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt spørsmålet jeg.....

En kvinne blir ikke en mor alene, gjør hun vel?

For å bli mor må hun ha seg en mann - og i barnelageøyeblikket er hun en tøs - eller?

Så hvordan blir man en mor uten å ha vært en tøs? (siden det er de eneste valgene du har satt opp)

Og før faren blir far - må han ha fått tak i et kvinnemenneske - en tøs - og det gjør da faren til en horebukk - før han blir far.

Så hva er problemstillingenher??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA

tøs tøs f1 el. m1 (sm o s I taus)

1 løsaktig, oftest prostituert kvinne

2 foreld: jente, pike .

Ergo, fra tidlig av betø ordet tøs (el. taus) jente, pike. (ofte faktisk tjenestepiker ble kalt tauser. ikke noe med sex å gjøre.)

bruken pr i dag, er ordet oftest brukt om jenter som er løsaktige, oftest prostituerte.

Om jeg enten er dømt til å være prostituert, eller få barn og bli moder, bare fordi jeg da har vært så (u?)heldig å ikke bli født med en snabel mellom beina, så er jeg ihvertfall glad jeg lever i år 2002, der hverdagen har kommet litt lenger en som så!

Og uansett hva DU sier, så er det faktisk flere og flere av oss kvinner som ikke har noe ønske om å føde barn!! eller gifte seg!! eller være avhengige av mannfolk!!

Er det derfor noen mannfolk (som du?) er så redde for kvinnen? fordi vi nå faktisk klarer oss uten dere? og ikke nødvendigvis ønsker å gi dere det avkommet dere er så lystne på for å vise deres "mannlighet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho:

Ikke er jeg løsaktig, og ikke er jeg mor. Jeg har heller ikke planer om å bli hverken det ene eller det andre.

Hva i all verden er jeg?

Lilly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest dine innlegg, ford, og jeg leser mellom linjene at du er en bitter og forlatt mann. Det er alltid trist når noen ikke evner å komme seg videre i livet, men fortsetter å velte seg i sin bitterhet og sårede stolthet. Det fører aldri noe godt med seg, og du risikerer å ende opp som en ensom og bitter mann.

Mitt råd til deg er derfor å åpne øynene for livet som foregår rundt deg, og ta del i gleder som livet kan gi deg. Livet trenger ikke være en trist plass å være...

Fatt mot! Lytt, smak, lukt, se og du vil lære. :D Og når du lærer å takle livet slik det er i 2002, er jeg ganske sikker på at du vil få glede av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si nicket ditt passer perfekt til innleggene dine.

FORD står jo tross alt for "Fiks og reparer daglig". Har noen glemt å skrudd på deg i det siste Ford??? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoho:

Altså.. Tøs=jente. Bare så det er sagt.

Så.. Da blir emnet her.. Moderne eller jente?

Hva mener du? Kan ikke jenter være moderne? Det forstår jeg ikke. For i andre innlegg snakker du om den "moderne kvinne"

Hvis du der i mot mente tøs som "prostituert" som det også betyr.. Da må jeg bare skrive noe som ei venninne av meg svarte når jeg spurte hva man kalte en "løs" mann når de kaller oss "tøs"

det er stort sett menn som har finni opp sånne ekle ord om jenter... vi er ikke så slemme, så det finnes ikke så mange uttrykk om dem

Da lurer jeg på hvem som er moderne og hvem som fortsatt lever på 1800-tallet av oss.

(foresten ford. Du minner meg om en jeg viste av. De eneste ordene han kunne var "tøs" og "jøde")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...