AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #21 Del Skrevet 4. mars 2022 Hvorfor er folk så ekstreme her? Kvinneguiden-medlemmer gjør aldri feil? Det har jeg vanskelig for å tro på. Anonymkode: e3e21...042 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #22 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er folk så ekstreme her? Kvinneguiden-medlemmer gjør aldri feil? Det har jeg vanskelig for å tro på. Anonymkode: e3e21...042 Dette forumet for bil og trafikk er bare sånn. Folk klikker bare du lurer på en liten ting om trafikkregler og bedyrer at du aldri skulle hatt lappen og er en fare for alle andre på veien. Anonymkode: 94e92...af6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #23 Del Skrevet 4. mars 2022 straffen burde aldri være basert på fast sats for alle, men i henhold til lønn personer har. Anonymkode: 5b112...e24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avstand Skrevet 4. mars 2022 #24 Del Skrevet 4. mars 2022 Jeg satt på trikken for noen uker siden, ved siden av kjører en bil hvor jeg legger merke til at fører sitter konstant og glor i tlf. Dette var også rett før et fotgjengerfelt. Jeg tenkte at hvis noen går ut i veien nå og tar som et selvfølge at bilen stopper så vil vedkommende bli skadet, eller det går en ut som også går og glor i sin skjerm. Hvem skal få skylden da, da? Mobiltelefonen? 🙃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #25 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 20.25): Fra i dag koster det 7450 kr. Hvem er det som setter prisen egentlig? Anonymkode: 5b112...e24 Syke mennesker i et samfunn som blir mer og mer sykt. Dessverre er det en snikende sykdom uten tydelige symptomer, og langt farligere enn korona, fordi sykdommen rammer andre enn den syke. Fra spøk til alvor. Dessverre handler Norge om pengestraff og bøter, alltid. Det er fordi det er lovlydige skattebetalere de ønsker å straffe, ikke kjeltringer. Tenk om straffen heller hadde vært at du måtte parkere bilen i en uke, eller noe lignende. Det hadde vært et bra tiltak som hadde svidd bra uten myndighetenes evige pengemas. Dessverre er ikke gribbene kreative, de vil kun ha penger på enklest mulige måte. Dersom mobilbruk i trafikken virkelig var så utrolig trafikkfarlig burde stat og kommune vært saksøkt for lenge siden når vi ser de elendige veiene de tilbyr oss med lappinger, hull og dype veispor, som er virkelig trafikkfarlig. Fiks veinettet først, deretter kan vi snakke om bøter, med mindre vi kan gi myndighetene bøter for trafikkfarlige veier. Anonymkode: df050...9e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #26 Del Skrevet 4. mars 2022 Avstand skrev (7 minutter siden): Jeg satt på trikken for noen uker siden, ved siden av kjører en bil hvor jeg legger merke til at fører sitter konstant og glor i tlf. Dette var også rett før et fotgjengerfelt. Jeg tenkte at hvis noen går ut i veien nå og tar som et selvfølge at bilen stopper så vil vedkommende bli skadet, eller det går en ut som også går og glor i sin skjerm. Hvem skal få skylden da, da? Mobiltelefonen? 🙃 Det er mange ting mennesker tolker, og jeg vil ikke si at alle ting tenker er riktige. Det er synd det er blitt sånn. Anonymkode: 5b112...e24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #27 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syke mennesker i et samfunn som blir mer og mer sykt. Dessverre er det en snikende sykdom uten tydelige symptomer, og langt farligere enn korona, fordi sykdommen rammer andre enn den syke. Fra spøk til alvor. Dessverre handler Norge om pengestraff og bøter, alltid. Det er fordi det er lovlydige skattebetalere de ønsker å straffe, ikke kjeltringer. Tenk om straffen heller hadde vært at du måtte parkere bilen i en uke, eller noe lignende. Det hadde vært et bra tiltak som hadde svidd bra uten myndighetenes evige pengemas. Dessverre er ikke gribbene kreative, de vil kun ha penger på enklest mulige måte. Dersom mobilbruk i trafikken virkelig var så utrolig trafikkfarlig burde stat og kommune vært saksøkt for lenge siden når vi ser de elendige veiene de tilbyr oss med lappinger, hull og dype veispor, som er virkelig trafikkfarlig. Fiks veinettet først, deretter kan vi snakke om bøter, med mindre vi kan gi myndighetene bøter for trafikkfarlige veier. Anonymkode: df050...9e3 Fantastisk bra skrevet, det er akkurat dette budskapet mennesker må uttrykke i Norge for å skape et bedre samfunnet. Jeg er totalt enig dette med penge straff og forøkning skaper utilfredsstillende levesett. Anonymkode: 5b112...e24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #28 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor er folk så ekstreme her? Kvinneguiden-medlemmer gjør aldri feil? Det har jeg vanskelig for å tro på. Anonymkode: e3e21...042 Hva har det ene med det andre å gjøre? Jeg har gjort feil ved å besvare mobilen som lå i passasjersetet mens jeg kjørte (snakket med høyttaler da handsfree-en ikke virket), men selv om jeg har gjort denne feilen selv er jeg fremdeles enig i både forbudet og straffenivået. Løsningen på problemet er så latterlig enkelt og billig, at jeg hadde fortjent å bli straffet for det om jeg hadde blitt tatt. Det finnes ingen unnskyldning for å gjøre noe så dumt. Har jeg råd til å kjøre bil, har jeg råd til en mobilholder til 50 kr, eller en handsfree til 250 kr. Og ingenting var så viktig at jeg ikke kunne ventet noen sekunder til jeg hadder fått stoppet på en egnet plass. Jeg var tankeløs, tenkte meg rett og slett ikke om, og som sagt hadde jeg blitt tatt hadde jeg fortjent straffen for det. Det er bare to dager siden jeg holdt på å få en bil i front nettopp på grunn av at sjåføren kjørte og tekstet samtidig. Jeg kjørte i grøfta, og ulykken ble unngått, men det kunne gått virkelig galt. Sjåføren fikk ikke engang med seg at han var grunnen til at jeg måtte i grøfta, men han har fått høre det i etterkant! Anonymkode: 53eba...718 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #29 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 20.37): Jeg synes det er helt topp at boten er så høy🤑👌 Jeg har flere ganger opplevd at taxisjåfører har vært mer opptatt av mobiltelefonen sin enn hva som skjer i veibanen, og ved to tilfeller holdt taxien på å kollidere fordi sjåføren tekstet eller skulle ta en samtale med mobilen. Begge gangene måtte taxisjåføren bråstoppe så jeg ble slengt frem og tilbake inni bilen, og de andre bilene i veibanen sto på hornet. Bare griseflaks at det ikke gikk skikkelig galt! Anonymkode: 49745...d0d Ta det opp med taxiselskapet heller, i stedet for å straffe hele Norge. Har du ikke blitt kastet hit og dit når sjåføren skal unngå store hull i veibanen kanskje? Hva med å sende en bot til Staten på 100.000 for hver slik opplevelse? Myndighetene fikser ikke veiene, de setter opp varselskilt og skilt med lavere fartsgrense framfor å fikse veiene, det er like ille synes jeg. Anonymkode: df050...9e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #30 Del Skrevet 4. mars 2022 Holde en mobiltelefon i hånden? Da er jeg trygg og kan ikke straffes. Jeg bruker å ha mobiltelefonen i fanget når jeg kjører. Anonymkode: 52f48...0f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 4. mars 2022 #31 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 23.22): Bøter er bare tull. Hvis det er så farlig å fikle med mobiltelefonen mens man kjører, burde straffen vært fengsel. Når man ikke fengsler folk som til de grader ustetter seg selv og andre for fare, så sier vi egentlig at vi ikke synes det er så big deal. Anonymkode: 6ec58...414 Jeg forstår det slik at du har tatt juss på brevkurs? Selvfølgelig kan du subsidiert velge fengselsstraff istedet for bot. Den er over 6000 kroner som før var utgangspunkt mellom det straffeloven (evt straffeprosessloven, for tidlig på dagen til at jeg husker, sorry) kalte forseelse og forbrytelse. I praksis fungerer det nok slik fremdeles, men begrepet i sin helhet er fjernet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #32 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 20.54): hvis man sitter i en kork uten å kunne bevege seg med bilen, er det lov da å holde mobiltelefonen i hånda? Anonymkode: 5b112...e24 Tror ikke det er lov hvis man stopper på rødt lys heller. Anonymkode: 4ee40...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #33 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fantastisk bra skrevet, det er akkurat dette budskapet mennesker må uttrykke i Norge for å skape et bedre samfunnet. Jeg er totalt enig dette med penge straff og forøkning skaper utilfredsstillende levesett. Anonymkode: 5b112...e24 Er jo bare å følge reglene så får du ikke pengestraff og økt utilfredsstillelse. Klare du ikke å legge vekk mobilen når du kjører bil får du heller ta bussen. Da kan du sitte på forum hele turen uten å få bot. Anonymkode: e9fa4...966 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #34 Del Skrevet 4. mars 2022 Jeg har en bekjent som stadig filmer seg selv mens han kjører bil.. enten av veien (og legger på tekst som han poster) eller selfievideo med barna mens han kjører.. 🙈🤯 Anonymkode: 4ee40...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #35 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er bare to dager siden jeg holdt på å få en bil i front nettopp på grunn av at sjåføren kjørte og tekstet samtidig. Jeg kjørte i grøfta, og ulykken ble unngått, men det kunne gått virkelig galt. Sjåføren fikk ikke engang med seg at han var grunnen til at jeg måtte i grøfta, men han har fått høre det i etterkant! men han fikk ingen straff? det er jo her boten på kr. 15000 skulle kommet til uttrykk. Dette er jo alvorlig. Jeg regner med du anmeldte saken, og bilen ble reparert på sjåførens bekostning. Anonymkode: 5b112...e24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #36 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har en bekjent som stadig filmer seg selv mens han kjører bil.. enten av veien (og legger på tekst som han poster) eller selfievideo med barna mens han kjører.. 🙈🤯 Anonymkode: 4ee40...1e2 hva med skjermen på 0,5 m x 0,5 m i en tesla, riktignok fastholdt, dette er lov. Anonymkode: 5b112...e24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #37 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): men han fikk ingen straff? det er jo her boten på kr. 15000 skulle kommet til uttrykk. Dette er jo alvorlig. Jeg regner med du anmeldte saken, og bilen ble reparert på sjåførens bekostning. Anonymkode: 5b112...e24 Saken ble anmeldt ja, men hva som kommer ut av den er vanskelig å si for det er ord mot ord, Han nekter å ha tekstet under kjøring, og jeg har ikke dash-cam som kunne bevist det. Anonymkode: 53eba...718 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #38 Del Skrevet 4. mars 2022 Jeg synes det er mye enklere å ha mobilen i hånda, enn å fikle framme på dashbordet Anonymkode: 9688a...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #39 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): hva med skjermen på 0,5 m x 0,5 m i en tesla, riktignok fastholdt, dette er lov. Anonymkode: 5b112...e24 Det kan godt være. Han legger uansett på tekst, musikk og poster det på instastory 🤷🏻♀️ kan jo hende han gjør det når de stopper bilen selvfølgelig. Anonymkode: 4ee40...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #40 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Saken ble anmeldt ja, men hva som kommer ut av den er vanskelig å si for det er ord mot ord, Han nekter å ha tekstet under kjøring, og jeg har ikke dash-cam som kunne bevist det. Anonymkode: 53eba...718 politiet i norge er elendig. Anonymkode: 5b112...e24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå