Bettie Skrevet 14. oktober 2002 #21 Del Skrevet 14. oktober 2002 Hvitt står for renhet - det er sant, men jeg var da jammenmeg ren nok da jeg gifta meg. Nyvasket og nydusja, med rent hår, rent undertøy og rene strømper. Kunne ikke bli stort renere, jeg...... Men hva i all verden skal vi kle en mann i da? Gjelder renhetskravet gjelder kanskje ikke for ham, for han er jo en mann, må vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nora* Skrevet 14. oktober 2002 #22 Del Skrevet 14. oktober 2002 Nei er du gal, Bettie!!? En mann skal da ikke være uskyldsren den dagen han gifter seg! Da er han jo ikke en ekte mann! Nei han skal ha knulla villmann, spytta snus, drukki både øl og det som verre er siden han var 15. Og det skal han fortsette med også, etter den dagen han er gift! Og kvinnen, hun skal gå der med hvitt, nystrøket forkle, lage middag og stelle pent med mannen sin. Og nåde henne om kaffen ikke er klar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ford Skrevet 14. oktober 2002 #23 Del Skrevet 14. oktober 2002 det er nok en del ironi ute å går i mitt hovedinnlegg, men mitt utfall er et spark i leggen på den "moderne" norske kvinne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 14. oktober 2002 #24 Del Skrevet 14. oktober 2002 ..vet ikke om jeg gidder gifte meg, jeg.. Vibeke (moderne norsk kvinne) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 14. oktober 2002 #25 Del Skrevet 14. oktober 2002 ...jøss... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 15. oktober 2002 #26 Del Skrevet 15. oktober 2002 Problemet med den moderne norske kvinnen, er vel da at hun ant gir en lang en i dine sleivete og halvironiske spark i leggen!! Har hun lyst til å gifte seg i hvitt, så gifter hun seg i hvitt! Har hun ikke lyst å gifte seg, fordi så mange mannfolk er altfor gammeldagse, så lar hun vær å gifte seg! Har hun lyst å gifte seg i sort (som gjerne mennene gjør, er dette da symbol for mye synding???), så gjør hun vel gjerne det også tror jeg!! Dersom du fikk valget av din kone (siden hun sikkert vil gifte seg i hvitt..), "klapp igjen om dine gammeldagse tanker om hvitt i bryllup, eller ikke få smake sex før på bryllupsnatten!!!! " Hva hadde du valgt, min godeste (syndige?) ford? Hadde du da tatt hensyn til din kones ønsker og "renslighet"? eller hadde du latt lystene dine råde??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 15. oktober 2002 #27 Del Skrevet 15. oktober 2002 Det virker ikke som om ford er helt komfortabel med begrepet ironi.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ford Skrevet 15. oktober 2002 #28 Del Skrevet 15. oktober 2002 Problemet med den moderne norske kvinnen, er vel da at hun ant gir en lang en i dine sleivete og halvironiske spark i leggen!! Har hun lyst til å gifte seg i hvitt, så gifter hun seg i hvitt! Har hun ikke lyst å gifte seg, fordi så mange mannfolk er altfor gammeldagse, så lar hun vær å gifte seg! Har hun lyst å gifte seg i sort (som gjerne mennene gjør, er dette da symbol for mye synding???), så gjør hun vel gjerne det også tror jeg!! Dersom du fikk valget av din kone (siden hun sikkert vil gifte seg i hvitt..), "klapp igjen om dine gammeldagse tanker om hvitt i bryllup, eller ikke få smake sex før på bryllupsnatten!!!! " Hva hadde du valgt, min godeste (syndige?) ford? Hadde du da tatt hensyn til din kones ønsker og "renslighet"? eller hadde du latt lystene dine råde??? krever ikke at hun skal være jomfru, men jeg krever en viss anstendighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 15. oktober 2002 #29 Del Skrevet 15. oktober 2002 krever ikke at hun skal være jomfru, men jeg krever en viss anstendighet Er jeg den eneste jenta som er enig i det? (bare det siste der, ikke det med hvit kjole og det. Altså det først einnlegget. For det var no piss) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 15. oktober 2002 #30 Del Skrevet 15. oktober 2002 Jeg skulle prøve å sitere bare litt av innlegget.. det gikk jo mindre bra da. bombe det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 16. oktober 2002 #31 Del Skrevet 16. oktober 2002 Ta det med ro, ford. Tror ikke du kommer til å få det problemet med damer og brudekjole uansett.. Hvordan kan du foresten dra alle kvinner under en kam? Jeg syns det er ganske feigt gjort jeg. Hvordan skal en kvinne være i dine øyne? Kanskje du burde inngå parnerskap med en mann i stedet. Ettersom de er så mye bedre enn oss. Og.. Hva er det snoppen mellom bena deres har som gjør dere så j*vlig mye bedre enn oss kvinner? Det lurer nå jeg på. Husk på en ting, du! Det er GUTTER som bestemmer hvordan jenter skal være. Det er GUTTER som designer klærne vi går i. Det er gutter som sier at kvinner bare er pene når de ser ut som anorexia-offer. Det er DERE som lager den ideale kvinne. Ikke vi. Og desverre er det alt for mange kvinner som fortsatt følger disse "reglene." Kanskje du burde begynne med å skjerpe deg litt. Også kan du vurdere å tenke litt inn i mellom. Det er sinsykt tåpent å komme med slike uttalelser på et kvinneforum. Det får meg til å sitte igjen med tanken.. "Er han dum, eller vil han bare provosere?" Nei du.. Som sagt. Jeg tror ikke du kommer til å bekymre deg for fargen på brudekjoler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 16. oktober 2002 #32 Del Skrevet 16. oktober 2002 Hva er kjennetegnet på en moderne kvinnes livsstil, Ford? Selv ser jeg meg som en meget moderne kvinne. God jobb, selvforsørget, sjelden snørrete, har samboer som jeg er trofast mot, aldri møkkete (unntatt når jeg har jobbet i hagen). Hva er det i min livsstil som vekker din harme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 16. oktober 2002 #33 Del Skrevet 16. oktober 2002 Ford: så det er ikke snakk om faktisk å følge gamle skikker eller ikke altså, men å følge DINE meninger???? Hvor mange får man ha sex med for å kunne gå med hvit kjole da da? og hvor mange ganger kan du ha sex med din kommende kone før det blir uanstendig? Du vet vel det at hvit brudekjole sto for USKYLD!!!!! Så dersom vi skal være så pertentlige at vi nå skal plukke på hvite brudekjoler, så skal man faktisk ikke bruke hvite brudekjoler dersom man har hatt sex!!! Men siden du selvfølgelig vil ha sex med dama før du gifter deg, så skal vi følge dine meninger?? ellers kler de aller fleste av oss snørrgul farge??? ærlig talt ford!! Snever er du i så tilfelle!!! OG, ikke minst, med dobbelmoral!! Men som mann er kanskje det lov??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå