Gå til innhold

Mage se trent ut?

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Tjohei! Beklager treningsmaset mitt, men det er jo som første gang du har hatt sex, man kan ikke la vær å bable om det :)

Tar over 100 situps hver dag nå (egentlig over 200 men kan hende jeg blir litt sløvere etterhvert)

Lurte bare på når jeg vil se resultater på magen? Jeg har ikke overflødig fett og er slank og alt det, men ser jo at magen går rett ned og jeg vil ha fine definerte muskler som ikke betyr sixpack ;D

Hyl hva er galt med meg, jeg vil jo bare trene hele tiden jo! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du trener såpass mye bør jo resultatene komme sakte, men sikkert. Bare ikke vær for utålmodig! Det tar tid for oss jenter å få synlige muskler...

Vil råde deg til å variere med andre øvelser som styrker magemusklene (hvis ikke du gjør det allerede). Hvis du bare kjører standard situps hver dag kan det være ok å i stedet lage deg et program hvor du går gjennom 4-5 øvelser for magen. Da får du trent hele magen, både de ytre og indre musklene, og de foran og på siden.

Du finner tips om alternative øvelser på iform.no og andre trimsider.

(...og jeg kunne også godt trengt å få litt av din motivasjon...) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjon til dere: heng sammen med to slappeste mennesker i verden og se deg i speilet at kroppen ikke er det den engang var :ler:

Og takk for svar

Nå tar jeg jo helt av :S Begynner på S.P.E.N.S.T. eller hva det nå enn heter på mandag :danse: Der får jeg sikkert variert metodene! Var ei venninne som spurte om jeg ble med og hvorfor ikke? Nå som det blir drittvær er det best å trene inne ja! :)

Hilsen SUNN Towelie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange trener mageøvelsene feil..for det første buler de magen utover når de går opp.mistenker at du gjør det siden du tar så mange.

det er IKKE nødvendig å ta mer enn ca 15 ganger 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tar jeg jo helt av :S Begynner på S.P.E.N.S.T. eller hva det nå enn heter på mandag :danse: Der får jeg sikkert variert metodene! Var ei venninne som spurte om jeg ble med og hvorfor ikke? Nå som det blir drittvær er det best å trene inne ja! :)

:ler: Har du vært på S.A.T.S. i dag, eller?

Og du, når du er så flink til å trene magemuskler, må du ikke glemme å ta litt på ryggen også - så blir det litt balansert. Men det har de sikkert anbefalt deg på SATS allerede. Flink du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting folk alltid glemmer!! Magemusklene er muskler på samme måte som resten av kroppens muskler. Så man må la de få hvile etter trening sånn at de kan få reparert seg selv før de blir utsatt for nye belastninger. (48t er en god regel). Samtidig er det ikke noe stort poeng dersom du vil ha synlige muskler å ta 100-200 sit-ups. Varier og gjøre det tyngre . Mye tyngre! Du har sikkert lært noen alternative øvelser om du har vært på senteret og trent. Gjør disse. Man får ikke vaskebrett av vanlige sit-ups desverre. Må litt kraftigere lut til. Men, det er helt supert at du gjør det :klappe: Og så kan du fortsette opp til neste nivå nå som du har iver, inspirasjon og treningsglede.

Kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gjesten er inne på så vil ikke sit-ups gjøre at du får mer definerte magemuskler.

Magemusklene ligger under underhudsfettet på magen. For å få fram definisjon av musklene må du brenne en del av fettet på magen.

Det er umulig å brenne fett isolert - så du må få deg en streng diett og generelt trene utholdenhet - lange økter hvor du svetter mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som gjesten er inne på så vil ikke sit-ups gjøre at du får mer definerte magemuskler.

Magemusklene ligger under underhudsfettet på magen. For å få fram definisjon av musklene må du brenne en del av fettet på magen.

Det er umulig å brenne fett isolert - så du må få deg en streng diett og generelt trene utholdenhet - lange økter hvor du svetter mye.

tror ikke du har lest innlegget til towelie ordentlig nå.. hun skrev jo at hun var slank og ikke hadde overflødig fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernova får trener til å forklare meg den 15 så jeg bare holder meg til de enkle tingene i mellomtiden :) Var iallfall morsomt der, var der for 1 gang i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke du har lest innlegget til towelie ordentlig nå.. hun skrev jo at hun var slank og ikke hadde overflødig fett

Vel, alle mennesker har underhudsfett. Du kan godt være generelt slank, men likevel ha underhudsfett som skjuler definisjonen av musklene på deler av kroppen.

Du kan ta 50 milliarder sit-ups og magemusklene vil fortsatt ikke vises om du ikke får bort underhudsfettet.

Jeg sier ikke at man ikke skal trene magemusklene - men i tillegg må man sannsynligvis forøke å redusere mengden underhudsfett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neineinei! Jeg sa definert og fin, ikke klumpete og blodårete!

Nåvel. I går på spenst var jeg med på mage-rygg opplegg, fysj det var tungt og jævlig men jeg klarte det jo! Jeg skal bli så fiiiiiin ;O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neineinei! Jeg sa definert og fin, ikke klumpete og blodårete!

Nåvel. I går på spenst var jeg med på mage-rygg opplegg, fysj det var tungt og jævlig men jeg klarte det jo! Jeg skal bli så fiiiiiin ;O

Jeg har selv deltatt i fitnesskonkurranser, så pass på hva du sier (det er riktignok noen år siden nå) :)

Uansett er jeg glad for at du har fått sansen for trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, alle mennesker har underhudsfett. Du kan godt være generelt slank, men likevel ha underhudsfett som skjuler definisjonen av musklene på deler av kroppen.

Du kan ta 50 milliarder sit-ups og magemusklene vil fortsatt ikke vises om du ikke får bort underhudsfettet.

Jeg sier ikke at man ikke skal trene magemusklene - men i tillegg må man sannsynligvis forøke å redusere mengden underhudsfett.

Hvorfor kan du være så sikker på at hun har nevneverdig underhudsfett? Vekten i forhold til høyden ser bra ut, og så lenge hun sier hun ikke har overflødig fett, så.... hva er greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...