Gå til innhold

Den store Jodix tråden

hufsa87

Anbefalte innlegg

Gjest Benni9

Kjøpte en pakke med jodix på apoteket som går ut på dato allerede i september.

De på apoteket hadde fått beskjed om at de varer i minst 10år til etter den datoen hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste at grensen i Tyskland var 46 år...så tror det kan være lurt å ha Jodix selv om man er over 40. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dagens nyhetsbildet så kan uhell ved atomkraftverket i Ukraina skje når som helst så for å være føre var tenker jeg å høre med dere skal man få små barn til å ta jodtabletter hvis uhellet er ute?

Jeg har en treåring som nekter å ta alt av medisiner i pilleform, kan man knuse jodtabletten og gi den som pulver eller blandet med vann? Noen som vet?❤️

Anonymkode: 22c60...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan knuse og blande inn i smoothie, det skal jeg gjøre med min 2åring. 

Anonymkode: e3dec...516

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du søker slik informasjon på et forum, synes jeg er hårreisende. 

Om du ikke vet, bør du høre med helsepersonell/apotek, ikke et forum med vilt fremmede mennesker som kan spy ut ting som kan være skadelig.

Anonymkode: c6404...a45

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Med dagens nyhetsbildet så kan uhell ved atomkraftverket i Ukraina skje når som helst så for å være føre var tenker jeg å høre med dere skal man få små barn til å ta jodtabletter hvis uhellet er ute?

Jeg har en treåring som nekter å ta alt av medisiner i pilleform, kan man knuse jodtabletten og gi den som pulver eller blandet med vann? Noen som vet?❤️

Den kan svelges hel, knuses, tygges eller blandes i vann.

https://www.vitusapotek.no/livsstil-og-kosthold/livsstil/jodtabletter-ved-atomulykke/a/A128001

https://dsa.no/atomberedskap/jodtabletter

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal da ikke gi jodix om det er atom utslipp i Ukraina! Det ska kun gies ved LOKALE utslipp! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjest:) skrev (11 minutter siden):

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du kan knuse og blande inn i smoothie, det skal jeg gjøre med min 2åring. 

Anonymkode: e3dec...516

Takk folkens❤️ Da vet hvordan vi skal løse det.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Kaneel said:

Du skal da ikke gi jodix om det er atom utslipp i Ukraina! Det ska kun gies ved LOKALE utslipp! 

Eh.. jo! Radioaktiviteten kan øke dramatisk også her. Myndighetene vil gi råd om dette skulle skje.

Anonymkode: 48fcd...3cf

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ATLAS6
Labbene skrev (4 timer siden):

Leste at grensen i Tyskland var 46 år...så tror det kan være lurt å ha Jodix selv om man er over 40. 

Nei. Grensen er 40. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De varer lenge over holdbarhetsdato,  dette er testet. Kommunens nødlager til befolkningen her jeg bor gikk ut på dato i 2003.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Labbene skrev (5 timer siden):

Det stemmer.

https://www.jodblockade.de/en/iodine-tablets/the-correct-dosage/

https://www.bfs.de/EN/topics/ion/accident-management/emergency/fukushima/iodine-blockade.html

Endret av Imsdalen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du mener Jodix? 

Du knuser det og gir i søtt pålegg/drikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

At du søker slik informasjon på et forum, synes jeg er hårreisende. 

Om du ikke vet, bør du høre med helsepersonell/apotek, ikke et forum med vilt fremmede mennesker som kan spy ut ting som kan være skadelig.

Anonymkode: c6404...a45

Slapp av, det er mulig å være både kildekritisk og bruke KG til å stille spørsmål samtidig.

Anonymkode: 14719...b10

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh.. jo! Radioaktiviteten kan øke dramatisk også her. Myndighetene vil gi råd om dette skulle skje.

Anonymkode: 48fcd...3cf

Ehhh, ja! Men rådet om å gi jodix gjelder kun ved lokale hendelser! Ikke ved langdistanse! Faktisk kan jodix ha svært uheldige konsekvenser ved inntak å er ikke noe man skal ta lett på! Det skal taes innen en ramme på 4 timer etter atomhendelse lokalt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
Kaneel skrev (2 minutter siden):

Ehhh, ja! Men rådet om å gi jodix gjelder kun ved lokale hendelser! Ikke ved langdistanse! Faktisk kan jodix ha svært uheldige konsekvenser ved inntak å er ikke noe man skal ta lett på! Det skal taes innen en ramme på 4 timer etter atomhendelse lokalt

Man tar det KUN om myndighetene sier det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

tenker at man ikke skal gjøre noe jeg får man faktisk får beskjed av mydighetene. Dette har blitt utrolig hysterisk dessverre

Anonymkode: c4973...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

tenker at man ikke skal gjøre noe jeg får man faktisk får beskjed av mydighetene. Dette har blitt utrolig hysterisk dessverre

Anonymkode: c4973...33e

Det er jeg fullstendig klar over. Vårt barn vil ikke få jodtablett med mindre myndighetene gir uttrykk for at folk skal ta det.

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...