AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #621 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette står på nettsiden deres for Jodix: Inneholder produkter som ikke kan sendes hjem. Du kan velge Klikk & Hent til ditt foretrukne apotek eller kommisjonær. Anonymkode: 6e59a...767 Du kan ikke få det i postkassen fordi det tåler ikke mye minusgrader, men du kan velge levert på døren eller på posten/postibutikk. Anonymkode: 031a0...4e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #622 Del Skrevet 28. februar 2022 Skulle det bli nødvendig med Jodix så vil jeg tro at vi får beskjed om å dele med hverandre fra høyere hold. Dugnadsånden er sterk når det gjelder her i landet. Anonymkode: 3b1db...f28 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #623 Del Skrevet 28. februar 2022 Antiviruset skrev (1 minutt siden): Hva er det du stresser etter ? Du trenger ikke joe jod. Om det skulle bli noe atomkrig så vil kreft i bukspyttkjertelen være det minste problemet. Det blir ikke noe atomkrig, og du er redd helt unødvendig. Ja det kan skje en ulykke med atomkraftverkene, det kan skje. Men lite sannsynlig det også. Det vil ramme Russerne hardest. Så det du skal gjøre er å nyte dagene, føde barnet ditt og ta vare på det Hun trenger jodix om en av atomubåtene eller isbryterene utenfor norskekysten blir skadet feks. Så ja, ingen grunn til panikk, men veldig nødvendig å få i hus om man ikke har. Anonymkode: 05f09...4d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 28. februar 2022 #624 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun trenger jodix om en av atomubåtene eller isbryterene utenfor norskekysten blir skadet feks. Så ja, ingen grunn til panikk, men veldig nødvendig å få i hus om man ikke har. Anonymkode: 05f09...4d8 Det er ikke nødvendig, sjansen for at det skjer er liten. Hamstre er idiotisk. I alle fall liten grunn til panikk om man ikke får tak i dette på dagen. Alle over 40 år trenger ikke dette, så at de hamster det sier litt om kunnskapsnivået. Blir litt som dasspapir hamstringen under starten på Covid. Totalt irrasjonelt Det er alltid noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #625 Del Skrevet 28. februar 2022 Antiviruset skrev (3 minutter siden): Det er ikke nødvendig, sjansen for at det skjer er liten. Hamstre er idiotisk. I alle fall liten grunn til panikk om man ikke får tak i dette på dagen. Alle over 40 år trenger ikke dette, så at de hamster det sier litt om kunnskapsnivået. Blir litt som dasspapir hamstringen under starten på Covid. Totalt irrasjonelt Det er alltid noe. Hvordan vet du at personer over 40 år hamstrer? Hvordan vet du at de over 40 år som kjøper ikke kjøper til barna sin? Anonymkode: 194f2...24c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #626 Del Skrevet 28. februar 2022 Antiviruset skrev (1 minutt siden): Det er ikke nødvendig, sjansen for at det skjer er liten. Hamstre er idiotisk. I alle fall liten grunn til panikk om man ikke får tak i dette på dagen. Men hvem er det som hamstrer? Man kjøper vel bare en pakke / 10 tabletter, ettersom det ikke finnes mindre forpakning. Antiviruset skrev (1 minutt siden): Alle over 40 år trenger ikke dette, så at de hamster det sier litt om kunnskapsnivået. Dette stemmer ikke. Ingen av de studiene jeg har lest tyder på at det skjer noe magisk i skjoldbruskkjertelen når man fyller 40. Det er riktig at kroppen tar opp mindre radioaktivt jod når man blir eldre, men da snakker vi over 60. Anonymkode: 63657...f2f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #627 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg kjøpte vanlig jod i dag og apoteket ringte meg og spurte om jeg egentlig mente å kjøpe jodix. Driver de med det flere steder? Anonymkode: 35e29...926 Så utrolig bra av apoteket! Nå når det er så mye fokus på det så er det veldig dumt å kjøpe feil jod som ikke dekker det den skal. Anonymkode: 87d3b...124 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #628 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hvem er det som hamstrer? Man kjøper vel bare en pakke / 10 tabletter, ettersom det ikke finnes mindre forpakning. Antiviruset skrev (11 minutter siden): Pakker på 100 tabletter er utsolgt. Pakker til nesten 1000 kr. Litt hysterisk kanskje? Anonymkode: 12c38...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #629 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pakker på 100 tabletter er utsolgt. Pakker til nesten 1000 kr. Litt hysterisk kanskje? Anonymkode: 12c38...59a Om du trenger EN tablett for at barnet ditt ikke skal få kreft om noe spesielt kunne skje…. Ville du da ha kjøpt en 100pk , om det er det eneste de har, eller ville du latt være for å ikke virke så innmari hysterisk? Du tenker at folk ikke er i stand til å dele de 100pk de kjøper? Anonymkode: 05f09...4d8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antiviruset Skrevet 28. februar 2022 #630 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men hvem er det som hamstrer? Man kjøper vel bare en pakke / 10 tabletter, ettersom det ikke finnes mindre forpakning. Dette stemmer ikke. Ingen av de studiene jeg har lest tyder på at det skjer noe magisk i skjoldbruskkjertelen når man fyller 40. Det er riktig at kroppen tar opp mindre radioaktivt jod når man blir eldre, men da snakker vi over 60. Anonymkode: 63657...f2f Du må lese anbefalingene fra statens strålevern. Det er null og niks som tyder på at jod hjelper mot kreft i bukspyttkjertelen for mennesker over 40 år. Det er fakta. Og for de under 40 hjelper det bare mot radioaktiv jod, og ikke all annen radioaktivitet ved utslipp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #631 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du trenger EN tablett for at barnet ditt ikke skal få kreft om noe spesielt kunne skje…. Ville du da ha kjøpt en 100pk , om det er det eneste de har, eller ville du latt være for å ikke virke så innmari hysterisk? Du tenker at folk ikke er i stand til å dele de 100pk de kjøper? Anonymkode: 05f09...4d8 Tror du kommunene har lager av jodtabletter? Tror du beredskapen er sterk her landet? Tror du det uten forvarsel det detter ned en atombombe? Jeg bare spør. Anonymkode: 12c38...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #632 Del Skrevet 28. februar 2022 Jeg tenkte vi kunne ha en offisiell tråd for å dele nyheten når Jodix ankommer butikkene, og oppdatere hvilke fysiske butikker som er utsolgt og hvilke som har mer tilgjengelig. Sist sjekket Apotek 1 klokken 12:47. Jodix ikke ankommet lager enda. Dere som bor i Bergen kan fortsatt kjøpe Jodix på Boots Oasen, de er ikke utsolgt. Anonymkode: 8f44f...22c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #633 Del Skrevet 28. februar 2022 Antiviruset skrev (2 minutter siden): Du må lese anbefalingene fra statens strålevern. Det er null og niks som tyder på at jod hjelper mot kreft i bukspyttkjertelen for mennesker over 40 år. Det er fakta. Og for de under 40 hjelper det bare mot radioaktiv jod, og ikke all annen radioaktivitet ved utslipp. Så da skal ikke jeg på 45 år kjøpe en 10pk fordi jeg har barn og barnebarn på under 40 - ene og ale pga min alder? Oj Anonymkode: f8112...898 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #634 Del Skrevet 28. februar 2022 Just now, AnonymBruker said: Tror du kommunene har lager av jodtabletter? Tror du beredskapen er sterk her landet? Tror du det uten forvarsel det detter ned en atombombe? Jeg bare spør. Anonymkode: 12c38...59a Det er ikke på grunn av faren for atomkrig at disse tablettene er aktuelle nå. Det er på grunn av den økte faren for radiaktive utslipp fra kjernefysiske anlegg. Dette er det mye høyere sjanse for når det foregår krigshandlinger i områder som har mange kjernekraftverk, slik Ukraina har. Da kan det lett skje ulykker. Anonymkode: 04acf...248 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #635 Del Skrevet 28. februar 2022 Antiviruset skrev (3 minutter siden): Du må lese anbefalingene fra statens strålevern. Det er null og niks som tyder på at jod hjelper mot kreft i bukspyttkjertelen for mennesker over 40 år. Det er fakta. Og for de under 40 hjelper det bare mot radioaktiv jod, og ikke all annen radioaktivitet ved utslipp. Nei, det er ikke fakta. Statens strålevern linker ikke til en eneste kilde som konkluderer med dette. Denne studien derimot: https://bioone.org/journals/radiation-research/volume-187/issue-5/RR14492.1/Solid-Cancer-Incidence-among-the-Life-Span-Study-of-Atomic/10.1667/RR14492.1.full Anonymkode: 63657...f2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #636 Del Skrevet 28. februar 2022 Kommunene har nok jodtabletter til alle som trenger det. Anbefalingen er fordi det skal bli lettere for kommunen å administrere i tilfellet er krisescenario. Men alle som trenger får. For som man ser i tråden så følger ikke de fleste beredskapsanbefalingene. Og det vet jo staten og kommunene veldig godt. Anonymkode: 12c38...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #637 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du kommunene har lager av jodtabletter? Tror du beredskapen er sterk her landet? Tror du det uten forvarsel det detter ned en atombombe? Jeg bare spør. Anonymkode: 12c38...59a Du spør, jeg skal svare: Ja, jeg tror de har lager. ja, jeg tror beredskapen er sterk. Ja, jeg tror absolutt det kan komme atom (ett eller annet) ut av det blå (ikke pga krigen, men pga klin gærne folk som innehar disse våpnene og hundene vite hvilken retning de kan finne på å skyte de i tåka) Og ja, jeg vet at jeg ikke kan rusle ut av huset uten den tabletten om det skjer noe (men… isj…. Dette spurte du jo ikke om) Anonymkode: 05f09...4d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #638 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo, om du virkelig mener du ikke har fått den ville jeg vært redd for hva annet du ikke får Anonymkode: a4ae7...afe Nå må du slutte da. Ingen har fått noe liste i posten. Jeg har aldri hørt om noe beredskapsliste og heller ikke min omgangskrets. Jeg er 35 år og har aldri fått beskjed av noen om at man bør ha jodix tbl i beredskap 🙄 Anonymkode: 2fffe...d61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 28. februar 2022 #639 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 25.2.2022 den 20.01): Jeg sikter til Jodix som skal tas under en atomkrise!!! - TS Anonymkode: d1fce...59b Men hvorfor skriver du da at det er anbefalt for gravide og ammende? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #640 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå må du slutte da. Ingen har fått noe liste i posten. Jeg har aldri hørt om noe beredskapsliste og heller ikke min omgangskrets. Jeg er 35 år og har aldri fått beskjed av noen om at man bør ha jodix tbl i beredskap 🙄 Anonymkode: 2fffe...d61 Jøss, hvordan er det mulig å ikke ha hørt om beredskapslisten 🤔 Anonymkode: 194f2...24c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå