Gå til innhold

Den store Jodix tråden

hufsa87

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

En hendelse i Ukraina er for langt unna til at det vil ha noen innvirkning på oss her, så dette er jo bare hysteri. 

Om det skjer noe i Norge er vi jo ferdige uansett, da hjelper ikke jod.

Anonymkode: 9b786...1c7

Jod er ikke for å beskytte mot atombomber hvis du tror det....det er mot radioaktivitet hvis de er uheldige og bomber ett kjernekraftverk...Sist det skjedde i Ukraina (Den gang sovjetunionen) traff det nettopp oss pga vindforhold...og vi var ikke ferdige, men vi tok Jod og målte beitedyr, fisk og vilt i ganske mange år...

Anonymkode: 2b438...d64

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er utsolgt overalt.. Får ikke tak i jod-tabletter til meg og dattera mi😔  Der vi bor har vi heller ikke tilflyktsrom. Det er gravd igjen for å forhindre grottefest i 2020 blant ungdommer!  

Anonymkode: 4d2ec...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (På 25.2.2022 den 16.21):

Vitus har inne på nettlager nå!

Hvorfor skriver du drt?? Nå tømmer hamstrerne der og 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym Bruker0 said:

Er det for f* ikke noen som har sagt at dere ikke får stå køen?

Siden de fleste gravide er under 40 år burde dere allerede ha kjøpt Jodix - dere var like mye i behovsgruppen før dere ble gravide.

En gravid 30-åring står faktisk i en høyere behovsgruppee enn en ikke-gravid 30-åring. Gravide, ammende og barn under 18 har større behov enn resten under 40. 

Anonymkode: cab40...18a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstand skrev (2 minutter siden):

For det første er Vitus også utsolgt, og for det andre sender de ikke Jodix i posten. Så det er bare å rose seg helt ned.

Anonymkode: 6e59a...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstand skrev (6 minutter siden):

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For det første er Vitus også utsolgt, og for det andre sender de ikke Jodix i posten. Så det er bare å rose seg helt ned.

1. Det ble skrevet før helgen og de reklamerer jo for det på egen nettbutikk, så at mitt ene innlegg skal gjøre at det blir helt fritt tror jeg er en kraftig overdrivelse. 

2. Joda, de sender legemidler pr post, men du må signere ved utlevering. Hva er vits med å ha en nettbutikk om de ikke kan sende per post? Min boks er på vei nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan skal alle vi som bestilte fra Apotera før helgen få det levert da?

Anonymkode: 0db1d...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En gravid 30-åring står faktisk i en høyere behovsgruppee enn en ikke-gravid 30-åring. Gravide, ammende og barn under 18 har større behov enn resten under 40. 

Anonymkode: cab40...18a

Dette er ved mangel på tabletter, da må det jo rangeres på et vis. Det betyr jo ikke at de øvrige gruppene ikke har behov. Litt som med koronavaksinen, der risikogruppene måtte prioriteres ulikt selv om alle hadde behov for beskyttelse.

Anonymkode: 63657...f2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Lacuna said:

1. Det ble skrevet før helgen og de reklamerer jo for det på egen nettbutikk, så at mitt ene innlegg skal gjøre at det blir helt fritt tror jeg er en kraftig overdrivelse. 

2. Joda, de sender legemidler pr post, men du må signere ved utlevering. Hva er vits med å ha en nettbutikk om de ikke kan sende per post? Min boks er på vei nå. 

Hvor og når bestilte du, og når fikk du bekreftelse på at det var sendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (1 minutt siden):

Dette står på nettsiden deres for Jodix:

Inneholder produkter som ikke kan sendes hjem. Du kan velge Klikk & Hent til ditt foretrukne apotek eller kommisjonær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er utsolgt overalt.. Får ikke tak i jod-tabletter til meg og dattera mi😔  Der vi bor har vi heller ikke tilflyktsrom. Det er gravd igjen for å forhindre grottefest i 2020 blant ungdommer!  

Bor du i nærheten av den berømte grottefest episoden, (jeg bor på sagene)  så får snart jeg i posten, trenger ikke ti tabletter og du kan få to av meg om du ikke får tak i  :) 

Anonymkode: e68c8...7a4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan skal alle vi som bestilte fra Apotera før helgen få det levert da?

Hva har Apotera med Vitus å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo som å diskutere med en vegg. Om alle hadde vært like flinke og dyktige som dere i kg-mafiaen så hadde vel verden vært et perfekt sted. Nå er det jo ganske åpenbart at mange ikke har fått med seg at man skal ha de tablettene da, i og med at det er røsket ut av hver eneste apotekhylle i hele landet. Vil anta at det sikkert er relativt mange i behovsgruppen som ikke hadde dette i hus fra før, både unge, barnefamilier og gravide. Betyr det at samtlige som ikke hadde det fra før er brødhuer? 

Det er jo fint at folk blir gjort oppmerksom på det og går til anskaffelse av det i det minste. 

Anonymkode: 9d4cd...cba

Eller så er det mange som meg som ikke har prioritert det. Jeg har ikke brydd meg med pillene fordi jeg har hatt et jodrikt kosthold. Nå innser jeg vi ikke har nok jod i kosten til de små så nå vil jeg ha piller til de små.

Anonymkode: a4ae7...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/26/2022 at 9:42 PM, AnonymBruker said:

Nå er jeg ikke jeg ts, men har vært på desperat jakt etter jodix de siste dagene fordi jeg er gravid med mitt første barn. Klart man blir litt mer oppmerksom på sånt når man er gravid! I magen har man jo et lite menneske med hele livet foran seg - jodix er en helt annen prioritet nå enn når jeg og mannen bare hadde oss selv å tenke på. Er det så rart?

Anonymkode: 9d4cd...cba

Men hvorfor har du ikke gjort som myndighetene har anbefalt for lenge siden og kjøpt inn Jodix til et kriselager da dette har vært en klar anbefalning lenge. Det er lov til å tenke litt frem når man planlegger graviditet, eller blir gravid. Man må ikke vente til behovet blir presserende. 

Anonymkode: 4e342...06c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette står på nettsiden deres for Jodix:

Inneholder produkter som ikke kan sendes hjem. Du kan velge Klikk & Hent til ditt foretrukne apotek eller kommisjonær.

3D63DC93-FE47-4CA9-AE81-DB38F405EABE.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å vente til apotekene får det inn igjen? Dere trenger vel ikke jodix akkurat nå?

Anonymkode: 8ac5a...2ee

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Bor du i nærheten av den berømte grottefest episoden, (jeg bor på sagene)  så får snart jeg i posten, trenger ikke ti tabletter og du kan få to av meg om du ikke får tak i  :) 

Anonymkode: e68c8...7a4

Det var veldig snilt av deg, men jeg bor ganske langt Nord i landet. Skal fortsette å se etter jod-tabletter til oss :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kanskje du kan kjøpe dopapir i stedet for??? 

Anonymkode: b0b45...2dd

dette😄

Anonymkode: c0644...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke jod tabletter hjemme. Men jeg har lavt stoffskifte og trodde jeg ikke skulle ta Jodix da. Er det noen som vet om dette?🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke forberedt på noe som helst av krisetilstand.

Og dersom jeg skulle begynne å samle opp ting, så er Jod langt ned på lista over hva som er viktig.

Anonymkode: 2336c...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...