Forundret.. Skrevet 27. februar 2022 #541 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fordi det ikke er økt forekomst av å utvikle kreft i skjoldbruskkjertelen dersom man er over 40. Egentlig trenger ikke de over 18 å ta det heller. Er forsket på at barn, de under 18, gravide og ammede er de som kan bli rammet. Når folk hamstrer så fratar de disse muligheten til å få tak i jod tabletter.. Anonymkode: e887e...eea Er det ikke slik at en vil få det utlevert ved behov? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #542 Del Skrevet 27. februar 2022 hufsa87 skrev (19 minutter siden): Jeg la den under aktuelle saker og politikk tror jeg den het. trådstarter Nei det gjorde du ikke? Jeg fulgte den fra start og kunne svare anonym, og det kan man ikke i aktuelle saker og politikk, så mener å huske at den lå under Generell debatt om ikke tråden har blitt flyttet to ganger. Men den passer mer i Aktuelle saker og politikk enn i Kropp og helse hvertfall. Anonymkode: 031a0...4e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #543 Del Skrevet 27. februar 2022 Forundret.. skrev (5 minutter siden): Er det ikke slik at en vil få det utlevert ved behov? Jodix er en del av egenberedskap. Det er altså anbefalt å ha hjemme. Om man får utlevert ved behov er jeg ikke sikker på, men regner med at kommunene har et lager til de i risikogruppen. Anonymkode: f1f32...c63 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #544 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei det gjorde du ikke? Jeg fulgte den fra start og kunne svare anonym, og det kan man ikke i aktuelle saker og politikk, så mener å huske at den lå under Generell debatt om ikke tråden har blitt flyttet to ganger. Men den passer mer i Aktuelle saker og politikk enn i Kropp og helse hvertfall. Anonymkode: 031a0...4e8 Mener og å huske at den lå inn under generell debatt. Anonymkode: d80e0...6c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #545 Del Skrevet 27. februar 2022 Jeg kjøpte vanlig jod i dag og apoteket ringte meg og spurte om jeg egentlig mente å kjøpe jodix. Driver de med det flere steder? Anonymkode: 35e29...926 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #546 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere som bestilte på apotera på fredag har dere fått beskjed om at det er pakket og sendt? Når bestilte dere på fredag? Anonymkode: d80e0...6c1 Har bare fått melding om at de har motatt bestillingen. Betalte ekstra for hurtig levering. Anonymkode: e6bd8...e98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #547 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har bare fått melding om at de har motatt bestillingen. Betalte ekstra for hurtig levering. Anonymkode: e6bd8...e98 Takk for svar, gidder du å skrive inne her når de er underveis? Anonymkode: d80e0...6c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #548 Del Skrevet 27. februar 2022 hufsa87 skrev (37 minutter siden): Jeg la den under aktuelle saker og politikk tror jeg den het. trådstarter Kanskje vi burde få et eget forumrom for beredskap? Anonymkode: 118f2...1a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #549 Del Skrevet 27. februar 2022 Nope. Anonymkode: 8b92f...f06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #550 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, har ikke det. Men skulle nok kjøpt inn en pakke. Ikke pga krigen i Ukrainia fordi dette vil usnsett ikke kunne ramme oss, for langt unna. Men det som kan være reelt er pga atom ubåter langs norske kysten som det kan skje ulykker ved, og da er vi såpass nære at vi kan bli rammet av det. Anonymkode: 0279e...e79 Men kan ikke radioaktivt regn og luftstrømmer fra Ukraina (heaven forbid!) nå oss i Norge? Dessuten; Polen er vel europas kornkammer, så hvis det blir radioaktivt regn over kornmarkene, blir det lite mel til oss - men det er jo en annen diskusjon/problemstilling.. Anonymkode: 56115...90b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #551 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Fordi det ikke er økt forekomst av å utvikle kreft i skjoldbruskkjertelen dersom man er over 40. Egentlig trenger ikke de over 18 å ta det heller. Er forsket på at barn, de under 18, gravide og ammede er de som kan bli rammet. Når folk hamstrer så fratar de disse muligheten til å få tak i jod tabletter.. Anonymkode: e887e...eea Takk for svar. Anonymkode: db239...26a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 27. februar 2022 #552 Del Skrevet 27. februar 2022 (endret) Nei, det har jeg ikke. Har glemt å kjøpe. Endret 27. februar 2022 av Adobyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissAlba Skrevet 28. februar 2022 #553 Del Skrevet 28. februar 2022 ops2 skrev (12 timer siden): Kan noen hjelpe meg med matematikken? Jeg har også jod som kosttilskudd, og ungdommer under 18 år. Flaska sier iodine in purified water. 3 dråper = 150 mcg. Hvordan regne om det til 130 mg som det er i Jodix? Selsagt kan jeg ikke stå og dryppe ti tusen dråper. Men det går an å finne ut hvor mange dråper det er i en spiseskje, for eksempel. Det klarer jeg. Men når det blir et tall med fire eller fem nuller, så blir kobler hjernen ut. Jeg vil gjøre det klinkende klart at jeg ikke skal klusse med det, med mindre myndighetene sier: Ta krisejod nå. 866 dråper. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #554 Del Skrevet 28. februar 2022 Jodix er forresten forventet å komme inn igjen fra grossist i morgen til mange apotek, husker jeg å ha lest i nyhetsartiklene om jodixmangel. Anonymkode: e874b...aa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #555 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jodix er forresten forventet å komme inn igjen fra grossist i morgen til mange apotek, husker jeg å ha lest i nyhetsartiklene om jodixmangel. Anonymkode: e874b...aa3 Ut i fra det jeg har hørt skal de komme inn i løpet av uken, men har ikke hørt noen som spesifikt har sagt at de kommer på tirsdag. Anonymkode: 6e59a...767 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #556 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fordi det ikke er økt forekomst av å utvikle kreft i skjoldbruskkjertelen dersom man er over 40. Egentlig trenger ikke de over 18 å ta det heller. Er forsket på at barn, de under 18, gravide og ammede er de som kan bli rammet. Når folk hamstrer så fratar de disse muligheten til å få tak i jod tabletter.. Anonymkode: e887e...eea Det er kun nå det er utsolgt. Alle som vil har hatt mulighet til å kjøpe Jodix når som helst. At de har valgt å ikke gjøre det, men venter til "alle" har gjør det er deres eget valg. Anonymkode: 942c6...0c2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #557 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er kun nå det er utsolgt. Alle som vil har hatt mulighet til å kjøpe Jodix når som helst. At de har valgt å ikke gjøre det, men venter til "alle" har gjør det er deres eget valg. Anonymkode: 942c6...0c2 Kjære vene, mange har ikke hatt behov for å ha jod-tabletter, gjerne... Som gravid er det anbefalt å ta jod-tilskudd. Men man kjøper jo gjerne ikke inn masse jod man ikke trenger, før man faktisk trenger det. Anonymkode: 1a39d...20a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #558 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvilken apotek kjede er det? Jeg har nå sjekket alle, ingen som har? Anonymkode: 9d4cd...cba Vitus apotek Anonymkode: a42ef...85c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #559 Del Skrevet 28. februar 2022 Det viktige er at du får i deg nok jern - ikke at du tar tabletter... Gravide anbefales å ta tilskudd av jod kun fordi det nå er ganske vanlig å ikke spise nok fisk eller melkeprodukter til at man får i seg nok på naturlig vis. Så spis torsk og drikk melk, du.. så klarer du deg helt fint. Anonymkode: a7986...648 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #560 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det viktige er at du får i deg nok jern - ikke at du tar tabletter... Gravide anbefales å ta tilskudd av jod kun fordi det nå er ganske vanlig å ikke spise nok fisk eller melkeprodukter til at man får i seg nok på naturlig vis. Så spis torsk og drikk melk, du.. så klarer du deg helt fint. Anonymkode: a7986...648 Jeg tror ts er hysterisk fordi hun ikke får tak i Jodix. Dersom det blir atomutbrudd, er gravide anbefalt å ta én jodix. Men som flere her påpeker, så er ikke en gravid "viktigere" enn andre familier med unge voksne og barn. Anonymkode: a6e47...43a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå