Gå til innhold

Den store Jodix tråden

hufsa87

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk er dessverre like usolidariske som de var i mars 2020. Det er først under krise at mennesket viser sitt sanne ansikt.

Spurte på apoteket nå i dag, de var helt oppgitt og sa rett ut at folk har hamstret i ukesvis og at det er tomt fra leverandør/leveringsproblemer i hele verden, de sa det ikke vil komme ny levering før i uke 20!! 

1. takk til dere hamstre, egoismen deres har nådd nye grenser

2. Hvirfor hamstre en tablett dere trenger 1 (!!!!!!) av pr pers?? Er det viktigere at dere skal ha tabletter liggende på hytta, enn at alle skal få en mulighet???

Anonymkode: 0db1d...31c

Nå forutsetter du at "hamstret" betyr at folk kjøpte mange. Men når apoteket sier folk hamstrer så kan de like gjerne referere til at plutselig er det veldig mange som kjøper, og da blir det utsolgt. Akkurat slik du også skulle. 

Anonymkode: bedca...963

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk kjøpt der nå. Hadde bare stor pakke igjen, men uansett veldig glad for å få tak i. Var på apoteket før i dag og de bare lo av at jeg trodde de hadde mer igjen. Følte meg dum som ikke har kjøpt dette inn før. Tusen takk for tipset!

Anonymkode: c5c44...d2a

Bare hyggelig🤗

Anonymkode: e6bd8...e98

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Rosa Dartle skrev (5 timer siden):

Det har jo vært litt mer spent rundt om, men det har jo også vært atomubåter i nærheten, i tillegg til at det er en del dårlig vedlikeholdte kjernekraftverk rundt om. Det er billig og enkel forsikring å ta jod da. Jeg tipper nok at tanken heller var at man skulle være forberedt i tilfelle en atomulykke, enn krig. 

Ja, det er sant. Tror egentlig aldri man kan gjøre slike kraftverk helt trygge heller. Er ikke bekymret akkurat. Jod kommer inn igjen, selv om det er utsolgt akkurat nå. Var jo sånn med hanskene og munnbindene i starten av koronaen også, men det kom inn igjen.

At det kanskje var planlagt, var noe jeg sa på tull. Men husker jeg syntes det var rart at vi plutselig måtte ha så mye rart i hus, som bare skulle ligge i beredskap. Tenkte ikke noe mer over det. Vet ikke hvor den brosjyren ble av, men tror jeg heiv den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jodix er jo utsolgt på alle nettapotek? Har folk begynt å hamstre?

Anonymkode: 0db1d...31c

Bestilte nettopp fra nettappotek

Anonymkode: 58b2f...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Apotera.no har Jodix på lager. 

Anonymkode: 841ad...603

Nei det er tomt. 

Anonymkode: d80e0...6c1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei det er tomt. 

Nei det er ikke det. 

2AE23C79-4B2C-4CFB-AC5A-52536F600691.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei det er ikke det. 

2AE23C79-4B2C-4CFB-AC5A-52536F600691.png

207339187_Skjermbilde2022-02-25kl_16_28_09.thumb.png.b223b9f7a76af42b590c9767f1273f03.pngJo

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lacuna skrev (4 minutter siden):

207339187_Skjermbilde2022-02-25kl_16_28_09.thumb.png.b223b9f7a76af42b590c9767f1273f03.pngJo

Ja ser det er utsolgt nå. Var ikke det når jeg skrev. Hadde akkurat bestilt selv da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har bestilt, har dere fått beskjed om at det er på vei? En venninne sin bestilling fra Apotera ble nettopp kansellert.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke kjøpt jod. Jeg bor i Kirkenes. Burde kanskje gjort det. Jeg håper selvfølgelig det ikke skjer noe her, og at krigen i Ukraina stoppes snarest.

Anonymkode: 44ec8...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har bestilt, har dere fått beskjed om at det er på vei? En venninne sin bestilling fra Apotera ble nettopp kansellert.. 

Vet du når på dagen hun bestilte? Eller hvor lang tid det gikk fra bestilling til kansellering? 

Anonymkode: 006c8...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstand skrev (1 time siden):

Blir jod det nye nå. Først var det masken, så hjemmetesten og nå jod..

Men jodix er noe du kjøper en av, en gang. Og kanskje kjøper ny 10 år etter den gamle er gått ut på dato🙃

Anonymkode: b1958...ff5

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, har liggende her. Bor i Finnmark, så det er et must å ha i medisinskapet. 

Anonymkode: 571a0...fa5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstand skrev (1 time siden):

Blir jod det nye nå. Først var det masken, så hjemmetesten og nå jod..

Det er lende siden at det kom fram ar jod er en av de tingene det anbefales å ha tilfelle nøden. 

https://www.sikkerhverdag.no/din-beredskap/hendelser-og-kriser/beredskap-i-hjemmet/

Anonymkode: 571a0...fa5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli mangel i hele Europa regner jeg med? Er jo mange millioner som bor nærme Ukraina

Anonymkode: 94cf9...35c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...