Gå til innhold

Den store Jodix tråden

hufsa87

Anbefalte innlegg

Det er vel fordi det er anbefalt som en del av beredskap for privatpersoner. Situasjonen idag har vel bare fått folk til å bli flinkere til å ta forholdsregler 😊 Trenger ikke være doomsday prepper selv om man følger retningslinjene i urolige tider. 

Anonymkode: e105f...98f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannegenser skrev (1 minutt siden):

Hva med denne?

- Kjære sjef. Jeg kommer senere i morgen på grunn av krig. 

Var det er forsøk på å være morsom? Isåfall kan jeg meddele deg at du feilet stort.

Anonymkode: ff7d0...a0a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apotekene har ikke hatt så mye inne pga lav interesse og det er ikke pga av krig i Norge det er tomt. Det er fordi folk kjøper og sender det til Øst-Europa for å hjelpe😊

Anonymkode: 76d18...8f7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var det er forsøk på å være morsom? Isåfall kan jeg meddele deg at du feilet stort.

Det var et dårlig forsøk. Min empati for det ukrainske folk er stor. 

Jeg rister derimot litt på hodet over ekstrem krisemaksimering langt fra den konflikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor i landet var dette?

Jeg er 10 år eldre enn deg, og jeg husker hverken jod-tabletter eller Orange luer.  :klo:

Anonymkode: 1ceee...f3e

Bodde i Nordland  og tilbrakte somrene lenger nord, tror ikke luene måtte være orange, men de var vanntette som vi måtte ha når det regnet..vet ikke om alle gjorde det eller om det var en lege eller forsker venn av mine foreldre som gjorde dem ekstra paranoide, men husker mamma var skikkelig streng om de luene i perioder, det var jo ikke alltid, men avhengig av vindretninger og forskjellig var det varsler å få tak i om becquerel eller hva det var i regnet. Sauene ble slaktet også uten at de kunne spises husker jeg fordi de da hadde gått på utebeite på feil tid og blitt radioaktive, gjaldt vilt også tror jeg.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pautina skrev (5 minutter siden):

Bodde i Nordland  og tilbrakte somrene lenger nord, tror ikke luene måtte være orange, men de var vanntette som vi måtte ha når det regnet..vet ikke om alle gjorde det eller om det var en lege eller forsker venn av mine foreldre som gjorde dem ekstra paranoide, men husker mamma var skikkelig streng om de luene i perioder, det var jo ikke alltid, men avhengig av vindretninger og forskjellig var det varsler å få tak i om becquerel eller hva det var i regnet. Sauene ble slaktet også uten at de kunne spises husker jeg fordi de da hadde gått på utebeite på feil tid og blitt radioaktive, gjaldt vilt også tror jeg.

Vi fikk ikke lov å leke ute når det regnet sommeren 86. Er usikker på om det samme gjaldt 87 også. Jeg var liten. Vi fikk ikke spise fisk vi fisket eller bær. 

Tro sauer som har vært på beite og dyrket mat blir sjekket for radioaktivitet fremdeles i gamle Oppland.

Anonymkode: b1958...ff5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg kan få fatt i jodd? de er utsolgte overalt.

Anonymkode: 1778b...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge siden sist det nesten var tomt. Da var det kunngjort at alle burde ha det hjemme og bla bla. 2019/2020 en gang

Anonymkode: b1d6a...8a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Apotekene har ikke hatt så mye inne pga lav interesse og det er ikke pga av krig i Norge det er tomt. Det er fordi folk kjøper og sender det til Øst-Europa for å hjelpe😊

Eh? C2758339-CAFD-4E7F-932F-4CC3645A5520.gif.139e0e4703e1a821822a407689a4117e.gif Hvor står det? 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke lenge siden sist det nesten var tomt. Da var det kunngjort at alle burde ha det hjemme og bla bla. 2019/2020 en gang

Anonymkode: b1d6a...8a0

Men er det ikke noen grupper som ikke trenger?  <_< 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apotek 1 får jod i løpet av uke 9 er beskjeden her. 

Anonymkode: a898a...492

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi fikk ikke lov å leke ute når det regnet sommeren 86. Er usikker på om det samme gjaldt 87 også. Jeg var liten. Vi fikk ikke spise fisk vi fisket eller bær. 

Tro sauer som har vært på beite og dyrket mat blir sjekket for radioaktivitet fremdeles i gamle Oppland.

Anonymkode: b1958...ff5

Jeg husker heller ikke årstallene, men tror det var ett par år. Beitedyr og vilt ble sjekket i mange år tror jeg for det akkumulerte opp i vegetasjonen og videre opp i beitedyr og vil. Bra det ikke bare er jeg som husker dette, ikke bare mine som var gale da :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Tja, det her stemmer ikke helt. De jeg vet om som har kjøpt jod/vurderer å kjøpe det, gjør det for seg selv.

Anonymkode: fb77e...185

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjøpte i dag og var ikke tomt👍🏻

Anonymkode: bc0c8...b03

Hvor?

Takk for svar alle 👏

Anonymkode: 1778b...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jod er noe en skal ha hjemme om en følger kriseplanen som alle har blitt oppfordret til å gjøre. Så det er tydeligvis mange som ikke har gjort det.

Anonymkode: d1ce0...852

Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...