Gå til innhold

Jeg hadde korona i begynnelsen av januar. Er det mulig å bli smittet allerede?

Valerieko

Anbefalte innlegg

Jeg fikk positiv koronatest 8-9 januar (omikron). Jeg kan vel ikke bli smittet igjen nå?  Eller har noen av dere opplevd å bli smittet igjen så fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var smittet i desember og fikk på nytt igjen i februar. Tror ikke viruset for oss noen «off time» desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valerieko skrev (1 time siden):

Jeg fikk positiv koronatest 8-9 januar (omikron). Jeg kan vel ikke bli smittet igjen nå?  Eller har noen av dere opplevd å bli smittet igjen så fort?

Hvordan vet du at du hadde omikron i starten av januar?

Hadde du delta i januar og omikron nå så er det derimot veldig vanlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valerieko skrev (1 time siden):

Fikk du vite at du hadde omikron?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (vi)hadde delta i november, omikron i januar og har akkurat testet positiv igjen nå. Så jeg (pluss samboer og et av barna) har omikron for andre gang. 

Vi ble ganske syk i januar. Denne siste runden har vi litt hodepine, oppkast og diare så føles mer som omgangssyke minus kvalme.

Endret av Plutselig_gravid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig det er omikron BA.1 og omikron BA.2 du har vært smittet med. De er veldig ulike hverandre og WHO har vurdert å gi BA.2 et eget navn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sermina skrev (2 minutter siden):

Det er godt mulig det er omikron BA.1 og omikron BA.2 du har vært smittet med. De er veldig ulike hverandre og WHO har vurdert å gi BA.2 et eget navn.

Ja, det var det legen sa også. At vi sannsynligvis er blitt smittet av 2 typer. Symptomene har i hvert fall vært helt forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...