AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #21 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den eneste måneden det vil klaffe? Er man langtidsprøvere forstår jeg. Men det første året, da 80-90% uansett blir gravide. Da kan man jo gjøre sitt for å gi barnet de beste forutsetningene i livet Anonymkode: da022...c22 Det er viktigere ting man kan gjøre for å sørge for det enn å tilpasse bursdagen. Det er faktisk ikke så mye bedre å være født i november enn desember. Akkurat julaften er kjipt. Men en skal da ha litt uflaks for å treffe akkurat på julaften. Anonymkode: 5f375...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #22 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi har en datter født i desember og det er den travleste tiden jeg noensinne har hatt! Det er kaos! Kaos på jobb pga travlest tid der, jeg skal bake til jul og til bursdag, kjøpe julegaver og bursdagsgave, jeg rett og slett synes tiden er forferdelig dårlig planlagt! Så dette handler ikke om umodenhet! Jeg er 40 år og forstår godt de vil vente! Men nå har jeg prøvd i snart to år og nå tenker derfor prøve nå igjen selv om det er Mars.. så dum er jeg 😅 Anonymkode: 9e8ab...3af Da planlegger man bedre. Kjøper gaver i november. Baker færre kaker. Legg listen lavere. Osv. min jobb er chill i desember.. ikke alle jobber som er travle da.. ikke dumt å prøve i mars. Det blir folk av desember barn og Anonymkode: 5f375...787 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #23 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Vi har en datter født i desember og det er den travleste tiden jeg noensinne har hatt! Det er kaos! Kaos på jobb pga travlest tid der, jeg skal bake til jul og til bursdag, kjøpe julegaver og bursdagsgave, jeg rett og slett synes tiden er forferdelig dårlig planlagt! Så dette handler ikke om umodenhet! Jeg er 40 år og forstår godt de vil vente! Men nå har jeg prøvd i snart to år og nå tenker derfor prøve nå igjen selv om det er Mars.. så dum er jeg 😅 Anonymkode: 9e8ab...3af Høres meget ressurssvak ut. Klarer virkelig ikke å se problemet. Anonymkode: 8b574...d62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #24 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Da planlegger man bedre. Kjøper gaver i november. Baker færre kaker. Legg listen lavere. Osv. min jobb er chill i desember.. ikke alle jobber som er travle da.. ikke dumt å prøve i mars. Det blir folk av desember barn og Anonymkode: 5f375...787 Ja det prøver jeg, men uansett er og blir den måneden et sant helvete for meg hvert år. For meg er det ikke jul uten masse kaker osv. Så joda jeg kan for det selv, men forteller bare hvordan jeg opplever det. Anonymkode: 9e8ab...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #25 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Høres meget ressurssvak ut. Klarer virkelig ikke å se problemet. Anonymkode: 8b574...d62 Nei det hadde neppe jeg heller før jeg stod i det selv. Ressurssvak er jeg definitvt ikke og jeg ville som sagt prøvd igjen denne måned fordi barneønsket er høyt siden vi har prøvd lenge nå. Men en sinnsykt travel tid; ja; definitvt. Et mareritt, ja. Så jeg har full forståelse for de som velger å utsette. Og jeg har forståelse for de som kjører på. Her er det opp til hver enkelt tenker jeg. Barna er alltid høyt elsket uansett selv om mor er sliten. Anonymkode: 9e8ab...3af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #26 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Den eneste måneden det vil klaffe? Er man langtidsprøvere forstår jeg. Men det første året, da 80-90% uansett blir gravide. Da kan man jo gjøre sitt for å gi barnet de beste forutsetningene i livet Anonymkode: da022...c22 Sykt drøy påstand at folk som ikke prøver å unngå å få barn i desember, ikke gir barna sine de beste forutsetningene i livet. Anonymkode: 61b56...5ba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2022 #27 Del Skrevet 28. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei det hadde neppe jeg heller før jeg stod i det selv. Ressurssvak er jeg definitvt ikke og jeg ville som sagt prøvd igjen denne måned fordi barneønsket er høyt siden vi har prøvd lenge nå. Men en sinnsykt travel tid; ja; definitvt. Et mareritt, ja. Så jeg har full forståelse for de som velger å utsette. Og jeg har forståelse for de som kjører på. Her er det opp til hver enkelt tenker jeg. Barna er alltid høyt elsket uansett selv om mor er sliten. Anonymkode: 9e8ab...3af Har et barn født 23. desember, og har fortsatt problemer med å se alle disse utfordringene du snakker om. Anonymkode: 8b574...d62 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Februarjente Skrevet 1. mars 2022 #28 Del Skrevet 1. mars 2022 Jeg tenker å prøve i Mars! Hyggelig å vite at andre også planlegger det. Har forøvrig alltid hatt litt angst for at det skal ta lang tid med å bli gravid, og er helt forberedt på at det kan skje, så forventer overhodet ikke å føde i Desember. Har ingen sykdommer, dette er bare en liten angst + realitetsjekk. Viktig å ikke ha for høye forventninger😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paulinetta Skrevet 1. mars 2022 #29 Del Skrevet 1. mars 2022 Her handler det ikke bare om å "ikke se problemet" slik mange her gjør. Vi kan heller vende oss mot forskningen for en titt på hva den sier? Barn født seint på året klarer seg dårligere enn de født tidligere på året - statistisk sett. Så da hjelper det ikke å si "jeg klarte meg", selv om det er flott for deg at du gjorde det. Jeg skjønner at folk ikke tar hensyn til dette. Selv gjorde vi det, og valte bort den måneden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 1. mars 2022 #30 Del Skrevet 1. mars 2022 Vi har vært prøvere med nr. 2 nå I 2 år, så nei vi ønsker ikke å vente et par mnd på bakgrunn av at termin kanskje blir i desember. Skjønner hva du tenker og vi har snakka om det før og ønsket helt ikke å få barn så seint på året.. Men når man bruker så lang tid på å bli gravid, tenker jeg at det ikke er verdt å hoppe over et par mnd av den grunn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #31 Del Skrevet 1. mars 2022 Paulinetta skrev (15 minutter siden): Her handler det ikke bare om å "ikke se problemet" slik mange her gjør. Vi kan heller vende oss mot forskningen for en titt på hva den sier? Barn født seint på året klarer seg dårligere enn de født tidligere på året - statistisk sett. Så da hjelper det ikke å si "jeg klarte meg", selv om det er flott for deg at du gjorde det. Jeg skjønner at folk ikke tar hensyn til dette. Selv gjorde vi det, og valte bort den måneden. Tror du helt Seriøst at det er så stor forskjell på et barn født i slutten av november og et i starten av desember? Og nettopp statistisk litt større sannsynlighet for at barnet skal klare seg dårligere er det samme som at det trolig ikke vil ramme ditt barn. Det er snakk om en liten økning når en ser på alle barn født sent på året. Anonymkode: 5f375...787 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #32 Del Skrevet 1. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Tror du helt Seriøst at det er så stor forskjell på et barn født i slutten av november og et i starten av desember? Og nettopp statistisk litt større sannsynlighet for at barnet skal klare seg dårligere er det samme som at det trolig ikke vil ramme ditt barn. Det er snakk om en liten økning når en ser på alle barn født sent på året. Anonymkode: 5f375...787 Nå misforstår du nok. Det er forskjell på barn som er født tidlig og de som er født sent på året, siden det er månedsvis imellom, så klart vil de kanskje henge litt etter (statistisk sett). Hun mente ikke at det er stor forskjell på novemberbarn og desemberbarn... 😊👍 Anonymkode: cf673...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2022 #33 Del Skrevet 1. mars 2022 Jeg tenker at man kan ikke ha vært prøver særlig lenge når datoen er den største bekymringen. Vi prøver hver eneste el, og hvis jeg blir gravid i mars så blir jeg overlykkelig. Min største bekymring er å aldri bli gravid. Datoen har jeg ikke råd til å bekymre meg for. Vi har prøvd i tre år og er på femte PP med femar. Fytti flate så heldig dere er som faktisk fortsatt kan bekymre dere for at ungen blir født på et upraktisk tidspunkt. Anonymkode: 83b9e...f6d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #34 Del Skrevet 2. mars 2022 Jeg skjønner hvorfor folk tenker det, men det er noe med hva som faktisk betyr noe i livet også da. Ja, barn født tidlig på året klarer seg statistisk sett bedre, spesielt idrett fordi de rett og slett er eldre. Når det er sagt, så kjenner jeg mange suksessfulle høyt utdannede folk (forskere feks) som er født sent på året. Hvordan barn gjør det på skolen er forøvrig aller mest avhengig av foreldrenes bakgrunn. Å insinuere at de som får barn i desember ikke gir barna de beste forutsetningene i livet er rimelig provoserende, og nok en ting man må gjøre riktig, ellers er man liksom ikke en god nok forelder. Barn er uansett forskjellige, med ulik personlighet, barnet kan ha/få alle mulige slags handikap eller sykdommer, og hvilken måned barnet er født er virkelig ikke det som har avgjørende betydning. Anonymkode: 50ebb...586 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
s0la Skrevet 2. mars 2022 #35 Del Skrevet 2. mars 2022 Vi ønsker i utgangspunktet å unngå desemberbarn hovedsaklig pga barnehageplass. Men det er det... Dersom jeg skulle bli gravid nå gjør det ingenting og vi blir like glad. Det er ikke en så stor greie for oss, så vi skal leve som normalt og ikke bruke prevensjon, men heller ikke prøve hardt (typ EL-tester osv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #36 Del Skrevet 2. mars 2022 s0la skrev (4 timer siden): Vi ønsker i utgangspunktet å unngå desemberbarn hovedsaklig pga barnehageplass. Men det er det... Dersom jeg skulle bli gravid nå gjør det ingenting og vi blir like glad. Det er ikke en så stor greie for oss, så vi skal leve som normalt og ikke bruke prevensjon, men heller ikke prøve hardt (typ EL-tester osv). Men det er da like stress med et januar barn som et desember barn med tanke på barnehage plass. Er bar en mnd mer ulønnet permisjon. Desember barnet kommer aller først i køen Anonymkode: 5f375...787 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #37 Del Skrevet 2. mars 2022 Har sex som vanlig. Klaffer det så klaffer det. Anonymkode: 656cb...fd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2022 #38 Del Skrevet 2. mars 2022 Vi prøver i mars som vanlig. Jeg hadde også tanken om at vi skulle "time" det da vi begynte å prøve, men da levde jeg fortsatt i troen på at jeg skulle bli gravid på første forsøk... Anonymkode: 3dc98...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WilhelmineAmalie Skrevet 2. mars 2022 #39 Del Skrevet 2. mars 2022 Vi prøver som normalt😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belsie Skrevet 3. mars 2022 #40 Del Skrevet 3. mars 2022 (endret) Min førstefødte er født på desember, og det gjør meg absolutt ingenting! ❤️ Hva om det er aaakkurat den PP-en det klaffer da? Og så velger dere å kaste det bort pågrunn av måneden? 🤯 Ja, det er selvfølgelig litt kjipt for barnet å være født sent på året frem til alle aldersgrenser er nådd og sånt, men etter det er det jo bare en fordel.. 😅 Og med tanke på skolestart - der kan faktisk barnet født i mars være mindre klar for skolestart enn barnet født i desember - det er så individuelt, så det tenker jeg ikke på i det heletatt! Og med tanke på sammenslåing av burdsdag og jul - her tenker jeg det er opp til dere som foreldre å stille litt krav til familie og venner. Det har jeg gjort! 😊 Jeg er VELDIG tydelig på at bursdag og jul er to forskjellige ting, og at jeg i utgangspunktet IKKE ønsker sammenslåing av gaver. At noen gjør det en gang nå å da er forsåvidt greit dersom det er en dyrere gave, men at det blir standarden er IKKE greit.. 😊 Jeg har selv opplevd å få sammenslått julegave og bursdagsgave, og jeg er født på februar. Opplevde der som helt greit så lenge det var avtalt og greier dersom jeg ønska meg noe dyrt 😊 Det der er hva man gjør det til selv! Jeg kjører lett på ved EL på mars dersom det ikke klaffa nå på februar. Desember er jo den koseligste tida, til tross for at det kan være litt travelt - men det er også liiitt hva man gjør det til selv tenker jeg! ❤️ Endret 3. mars 2022 av Belsie 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå