AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #1 Del Skrevet 26. februar 2022 Her noen blitt smittet og syk av omikron to ganger? Eller kan man føler seg trygg på at man ikke får korona igjen, og heller ikke er smittefarlig igjen, inntil det evt kommer en ny variant? Anonymkode: 57f4c...dbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #2 Del Skrevet 26. februar 2022 Kjenner flere som har hatt covid flere ganger og blitt ganske dårlige. Det er uvisst om de har vært smittet av samme variant eller ulike. Anonymkode: 7e7eb...2e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #3 Del Skrevet 26. februar 2022 Vi ble syke i sommer og var helt slått ut. Nå har vi fått det igjen og det er som en mild influensa. Anonymkode: bb680...a90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 26. februar 2022 #4 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi ble syke i sommer og var helt slått ut. Nå har vi fått det igjen og det er som en mild influensa. Anonymkode: bb680...a90 Jammen da har du ikke blitt smittet av omikron to ganger (siden omikrom ikke fantes i sommer), slik TS spør om! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #5 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjenner flere som har hatt covid flere ganger og blitt ganske dårlige. Det er uvisst om de har vært smittet av samme variant eller ulike. Anonymkode: 7e7eb...2e1 Dette er forresten mennesker som er smittet 2 ganger siden november/desember 2021. Anonymkode: 7e7eb...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #6 Del Skrevet 26. februar 2022 En kompis er smittet nå for 2. gang på 3 uker. Anonymkode: 0104c...46e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 26. februar 2022 #7 Del Skrevet 26. februar 2022 Vet at på skolen til mitt barn så har 2 i klassen de fått omikron 2 ganger, desember og slutten av januar. En venninne av meg har og hatt det to ganger men hun er spesielt utsatt for smitte med tanke på jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YSM Skrevet 26. februar 2022 #8 Del Skrevet 26. februar 2022 Jeg har blitt smittet to ganger i løpet av januar. Samme forløp begge gangene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #9 Del Skrevet 26. februar 2022 Teatrica skrev (3 minutter siden): Jammen da har du ikke blitt smittet av omikron to ganger (siden omikrom ikke fantes i sommer), slik TS spør om! Stemmer, ja jeg var mest interessert i om de som har hatt omikron kan bli syk av samme type en gang til😊 Anonymkode: 57f4c...dbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #10 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er forresten mennesker som er smittet 2 ganger siden november/desember 2021. Anonymkode: 7e7eb...2e1 Da skjønner jeg det er usikkert om det er samme type, siden det vanlet både delta og omikron på den tiden. Anonymkode: 57f4c...dbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paulinetta Skrevet 26. februar 2022 #11 Del Skrevet 26. februar 2022 Syns det er litt rart at du spør, når svaret står i avisene omtrent hver eneste dag. Svaret er ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #12 Del Skrevet 26. februar 2022 FrøkenMånestråle skrev (3 minutter siden): Vet at på skolen til mitt barn så har 2 i klassen de fått omikron 2 ganger, desember og slutten av januar. En venninne av meg har og hatt det to ganger men hun er spesielt utsatt for smitte med tanke på jobben. Er de sikker på at det var omikron i desember? Var mye delta rundt omkring i desember🤔 Men dersom det var omikron begge gangene de barna ble syke, og også for venninnen din, så betyr det at man ikke kan føle seg trygge rundt de som nettopp er friske igjen av omikron, trygge i forhold til smitterisiko. Veldig greit å vite. Anonymkode: 57f4c...dbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #13 Del Skrevet 26. februar 2022 Paulinetta skrev (3 minutter siden): Syns det er litt rart at du spør, når svaret står i avisene omtrent hver eneste dag. Svaret er ja. Ville høre personlige erfaringer. Er vel ikke det rareste man kan spørre om her inne på KG😉 Anonymkode: 57f4c...dbd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #14 Del Skrevet 26. februar 2022 YSM skrev (5 minutter siden): Jeg har blitt smittet to ganger i løpet av januar. Samme forløp begge gangene. To ganger på en måned var mye! Siden de aller fleste som er ute i samfunnet har hatt omikron nå, håpte jeg smittetallene snart. Men det ser dårlig ut dersom man får flere runder med samme variant av viruset😒 Anonymkode: 57f4c...dbd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #15 Del Skrevet 26. februar 2022 * håpte jeg smittetallene ville synke snart, skulle det stå. Anonymkode: 57f4c...dbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 26. februar 2022 #16 Del Skrevet 26. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er de sikker på at det var omikron i desember? Var mye delta rundt omkring i desember🤔 Men dersom det var omikron begge gangene de barna ble syke, og også for venninnen din, så betyr det at man ikke kan føle seg trygge rundt de som nettopp er friske igjen av omikron, trygge i forhold til smitterisiko. Veldig greit å vite. Anonymkode: 57f4c...dbd Jepp, første gang ble de PCR testet og nå siste gang så fikk de bare positiv test så de mener det er omikron siden det er det som er nå. Jeg og mitt barn ble ikke smittet (som vi vet om) på den tiden og vi hadde truffet dem og vært med de. Mitt barn hadde og korona nå i februar og jeg ble (som jeg vet om) ikke smittet og da hadde jeg spist av hans mat, vi satt inntil hverandre og pratet, lekesloss og det hele , vi holdt ingen avstand, jeg tror ikke alle blir like lett smittet og så er jeg jo grunnvaksinert. Men, både jeg og mange foreldre i klassen, lærer og flere av barna har vært småsyke nå siden etter jul og man har jo ikke testet hele tiden så det kan godt være vi har hatt det flere ganger bare ikke hatt så mange symptomer. Barna foretrakk nesten å ha det som vi hadde det før på gult nivå for de har jo ikke vært fulltallige i klassen siden før jul... 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #17 Del Skrevet 26. februar 2022 FrøkenMånestråle skrev (4 minutter siden): Jepp, første gang ble de PCR testet og nå siste gang så fikk de bare positiv test så de mener det er omikron siden det er det som er nå. Jeg og mitt barn ble ikke smittet (som vi vet om) på den tiden og vi hadde truffet dem og vært med de. Mitt barn hadde og korona nå i februar og jeg ble (som jeg vet om) ikke smittet og da hadde jeg spist av hans mat, vi satt inntil hverandre og pratet, lekesloss og det hele , vi holdt ingen avstand, jeg tror ikke alle blir like lett smittet og så er jeg jo grunnvaksinert. Men, både jeg og mange foreldre i klassen, lærer og flere av barna har vært småsyke nå siden etter jul og man har jo ikke testet hele tiden så det kan godt være vi har hatt det flere ganger bare ikke hatt så mange symptomer. Barna foretrakk nesten å ha det som vi hadde det før på gult nivå for de har jo ikke vært fulltallige i klassen siden før jul... 😄 Takk for at du deler😊 Jeg er opptatt av dette fordi jeg er i risikogruppe og gjør alt jeg kan for å ikke bli smittet. Jeg driver en undervisningstjeneste/fritidsinteresse, men har undervist mye digitalt nå pga de høye smittetallene. Foreldrene til elevene mine som har vært syke, mener det ikke er fare å ha vanlig undervisning med dem nå når de har hatt omikron, men jeg ser jo nå at det ikke spiller noen rolle i forhold til smitterisiko. Spørs om jeg bare må kjøre digitalundervisning en stund til. Anonymkode: 57f4c...dbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #18 Del Skrevet 26. februar 2022 Flere erfaringer? 😊 Anonymkode: 57f4c...dbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #19 Del Skrevet 27. februar 2022 Jeg fikk korona for første gang 18. januar. Testet på nytt igjen 21. februar på grunn av smitte i husstanden og milde symptomer. Testen var svak positiv. 22. februar var streken mørkerød og tydelig positiv. Jeg ringte koronatelefonen og forhørte meg. De mente at testen var falsk positiv. Jeg tror imidlertid at jeg har gjennomgått både omikron 1 og 2. Anonymkode: 3381a...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2022 #20 Del Skrevet 27. februar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg fikk korona for første gang 18. januar. Testet på nytt igjen 21. februar på grunn av smitte i husstanden og milde symptomer. Testen var svak positiv. 22. februar var streken mørkerød og tydelig positiv. Jeg ringte koronatelefonen og forhørte meg. De mente at testen var falsk positiv. Jeg tror imidlertid at jeg har gjennomgått både omikron 1 og 2. Anonymkode: 3381a...1ba Merkelig at koronatelefonen kom til den konklusjonen, de burde jo vite at mange har fått omikron flere ganger. Jeg leste tidligere idag at det fins tre ulike omikron-typer? Vet ikke om det stemmer. Uansett; god bedring til deg❤️ og takk for bidrag i tråden😊 Anonymkode: 57f4c...dbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg