Gå til innhold

Finnes det sjokolade i pose

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Finnes det? Ferdig kuttet i små biter? Jeg har en kake jeg elsker men hater at jeg må bruke denne dingsen for å få sjokoladeplater i bittesmå biter.

37BAA86B-4E69-4924-9CEA-08F404EB6FB2.jpeg

Anonymkode: 4fe76...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

35450.gifSjokoladekrøller fra Slikkepott.no

:arwen:

Anonymkode: 6d294...29e

Er dette kokesjokolade? 
Vet du om det finnes enda mindre? 

Og tusen takk!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Finnes det? Ferdig kuttet i små biter? Jeg har en kake jeg elsker men hater at jeg må bruke denne dingsen for å få sjokoladeplater i bittesmå biter.

37BAA86B-4E69-4924-9CEA-08F404EB6FB2.jpeg

Hvorfor må du ha sjokoladen i så veldig små biter da? Bare lurer på hva det står i oppskriften. Hva gjør du med sjokoladen? Har du den i røra?

Det enkleste er å skjære opp kjøleskapskald sjokolade på en stor fjøl med en brødkniv. Da kan du hakke den veldig fint. Eller så kan du ha sjokoladen i food processor, bare ikke bruk for mye av gangen, og ikke mix for lenge, da vil sjokoladen smelte. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mercury_ skrev (2 timer siden):

Hvorfor må du ha sjokoladen i så veldig små biter da? Bare lurer på hva det står i oppskriften. Hva gjør du med sjokoladen? Har du den i røra?

Det enkleste er å skjære opp kjøleskapskald sjokolade på en stor fjøl med en brødkniv. Da kan du hakke den veldig fint. Eller så kan du ha sjokoladen i food processor, bare ikke bruk for mye av gangen, og ikke mix for lenge, da vil sjokoladen smelte. 

Jeg har den sammen med kjeks som også er løs, så har litt melk i som røres sammen og blir til bunn. 

Har ikke food prosessor 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har den sammen med kjeks som også er løs, så har litt melk i som røres sammen og blir til bunn. 

Har ikke food prosessor 😔

Det skjønte jeg ingenting av. Har du link? Høres ikke ut som noen kake jeg noensinne har vært borti, jeg er nysgjerrig. 

Men jeg ville uansett foretrukket å hakke sjokoladen enn å drive med rivjern. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mercury_ skrev (14 timer siden):

Det skjønte jeg ingenting av. Har du link? Høres ikke ut som noen kake jeg noensinne har vært borti, jeg er nysgjerrig. 

Det er denne. Men det er ikke smeltet sjokolade som går i fyllet med kjeks, den må være «rivjern» smått om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er denne. Men det er ikke smeltet sjokolade som går i fyllet med kjeks, den må være «rivjern» smått om du skjønner.

Men i oppskriften er det jo nettopp smeltet sjokolade? Jeg ser ikke problemet, for å være ærlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mercury_ skrev (15 timer siden):

Beklager, det er denne resepten, de er nesten like så jeg tok feil. 🙈 
https://m.youtube.com/watch?v=RTECJ_8jh4o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan hakke sjokolade veldig fint med en stor, skarp kniv. Legg en hel plate på en skjærefjøl. 

Start med å skjære den i tynne strimler fra den ene kortsiden til den andre. Du må bruke venstre hånd til å legge press på knivbladet, så pass fingrene!  

Så snur du skjærefjøla, og skjærer over alle strimlene fra langside til langside. 

Hvis det ikke ble fint nok kan du hakke over litt mer med kniven.

Anonymkode: 48578...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Beklager, det er denne resepten, de er nesten like så jeg tok feil. 🙈 
https://m.youtube.com/watch?v=RTECJ_8jh4o

Aha! Takk for link. Den ser god ut, hvilket land er den fra? Jeg ville hakket sjokoladen med kniv, som jeg sa litt lenger opp. Jeg tror det hadde blitt godt om det var litt større sjokoladebiter i bunnen også, men det blir kanskje feil for deg 😉

Hvis du har en stavmikser, så kommer den av og til med en liten food processor som tilbehør, hvis du har det kan den være fin å bruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mercury_ skrev (48 minutter siden):

Aha! Takk for link. Den ser god ut, hvilket land er den fra? Jeg ville hakket sjokoladen med kniv, som jeg sa litt lenger opp. Jeg tror det hadde blitt godt om det var litt større sjokoladebiter i bunnen også, men det blir kanskje feil for deg 😉

Hvis du har en stavmikser, så kommer den av og til med en liten food processor som tilbehør, hvis du har det kan den være fin å bruke. 

Bosnia tror jeg🧐 Jeg hadde den oppskriften på norsk men klarer ikke å finne den. Takk for tips, det skal jeg prøve neste gang🌷😋

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mandelkvern på sjokolade som skal rives, det fungerer bra.

Anonymkode: 3fe81...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...