Gå til innhold

Overdriver jeg symptomene mine?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lenge gått og hanglet litt og vært veldig sliten. Vi har hatt høyt fravær på jobb  og det har vært belastende. I går følte jeg meg dårligere og dårligere utover dagen. Tok en hurtigtest som viste at jeg var positiv for covid.  Jeg har enda ikke hatt noe fravær i år (bank i bordet) men nå hører jeg at det forventes at jeg er tilbake på jobb på mandag fordi covid nå bare anses som en lett forkjølelse. Jeg har feber, vondt i hele kroppen og veldig sår hals med konstant hoste. Jeg sa at jeg måtte se an formen, men jeg føler meg virkelig syk. De fleste andre på jobb har hatt det og ikke vært spesielt preget. De skjønner ikke at jeg kan føle meg så syk? Jeg vet ikke.. er det flere som ble dårlige av dette? 

Anonymkode: 8e313...c39

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Noen blir jo ordentlig syk selv om de fleste bare blir typ forkjøla. Jeg er friskere enn forkjøla, selv om jeg nå er på dag 4. Dag tre etter positiv test. Er bare litt hanglete. Det er alltid sånn jeg blir. Slår aldri ut skikkelig sykdom hos meg. Kan gå tur og gjøre alt slikt enn så lenge. Men jeg skjønner jo likevel at andre kan bli verre. 

Endret av Purple_Pixiedust
  • Liker 5
Skrevet

Tror det er veldig forskjellig. Mannen min var veldig dårlig i en uke, barna bedre etter 3-4 dager. Jeg fikk aldri covid, selv om vi levde som normalt. Er du syk skal du ikke gå på jobb. Se an formen.

Anonymkode: 845eb...2b3

• Liker 2
Skrevet

Det blir ikke en lett forkjølelse for alle. Det finnes fremdeles folk som kommer på sykehuset. Min datter fikk høy feber og lå strak og kunne ikke bare tatt seg sammen. Regler er fremdeles bli hjemme hvis du er syk. Svake symptomer mindre farlig.

Anonymkode: 15076...210

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei, du overdriver ikke. Du er syk. 

Det er slik med de fleste virusinfeksjoner at det er individuelt hvor syk man blir. Jeg opplevde covid som en lett influensa. Jentungen hadde feber og dårlig matlyst to dager. Ei jeg kjenner var i normal form med bare litt tett nese. Andre blir lagt inn på sykehus og må ha pustestøtte.

Du bør si klart og tydelig at du kommer tilbake når du er frisk, for uavhengig av hva covid anses som er du nå syk.

Anonymkode: 40b7d...2aa

• Liker 2
Skrevet

Da sier du at du fremdeles har (høy) feber på mandag, selv om det er andre symptomer som er mest plagsomme.

Anonymkode: 94c6a...06d

• Liker 2
Skrevet

Du skal uansett være feberfri i 24 timer UTEN febernedsettende innabords. Uansett om du er på dag 4. Så hold deg hjemme til du er frisk. At det er høyt fravær på jobben din skal du ikke tenke på når du er syk

Anonymkode: 88a39...f34

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært skikkelig dårlig denne uken, og har ligget rett ut med feber, hoste, muskelverk og kraftig forkjølelse. Testet positivt forrige helg, men er slapp i kroppen fremdeles. Blir riktignok bedre og bedre for hver dag som går, men det henger godt i. Ingen av de på jobben hos meg har hatt det slik heller. Mannen min har også testet positivt og fyker rundt som ingenting har skjedd. Han er bare litt ruskete i halsen. 

At du ikke har hatt fravær ennå i år er kanskje ikke så rart, for vi er jo bare i februar ;) Er vel ikke så vanlig å være syk støtt og stadig. Nå derimot er du jo syk, og da bør du holde deg hjemme helt uavhengig av hvordan de andre har opplevd det. 

Anonymkode: d0161...30e

• Liker 2
Skrevet

Folk reagerer veldig forskjellig på covid. Noen er helt symptomfrie, mens andre blir helt slått ut. Selv var jeg sengeliggende i ca 10 dager. 

Anonymkode: 345e5...3ce

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har lenge gått og hanglet litt og vært veldig sliten. Vi har hatt høyt fravær på jobb  og det har vært belastende. I går følte jeg meg dårligere og dårligere utover dagen. Tok en hurtigtest som viste at jeg var positiv for covid.  Jeg har enda ikke hatt noe fravær i år (bank i bordet) men nå hører jeg at det forventes at jeg er tilbake på jobb på mandag fordi covid nå bare anses som en lett forkjølelse.

Anonymkode: 8e313...c39

At det er en vanlig forkjølelse betyr jo at man vurderer selv om man er syk nok til å bli hjemme med egenmelding eller frisk nok til å dra på jobb. Det er stor forskjell på forkjølelser, noen blir "bare litt snufsete" mens andre blir kjemepsyke. Er det sjefen din som foventer at du kommer tilbake på jobb?

Anonymkode: 9e6e8...f32

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

At det er en vanlig forkjølelse betyr jo at man vurderer selv om man er syk nok til å bli hjemme med egenmelding eller frisk nok til å dra på jobb. Det er stor forskjell på forkjølelser, noen blir "bare litt snufsete" mens andre blir kjemepsyke. Er det sjefen din som foventer at du kommer tilbake på jobb?

*kjempesyke

Skrevet

Vil ikke si symptomene dine er noe jeg hadde blitt hjemme fra jobb for før covid.

Men om man får stigende feber og formen forverres betraktelig er saken en annen. 

Skrevet

Jeg jobbet nattevakt i natt, første vakt etter covid. Jeg hadde det mildere enn en forkjølelse, men pga at sjefen ikke vil sette ut hele staben må vi være hjemme minst 4 dager. Kollegaen min som jeg jobbet med var på første vakt etter covid, hadde da vært borte nesten 14 dager, vært skikkelig dårlig, feber i 40, vondt i hele kroppen, men verste var pusten, så kortpustet at hun måtte ha pauser i trappa. Begge trippelvaksinert og friske fra før, så covid slår ut heeelt forskjellig, så vær hjemme om du ikke er i form uten dårlig samvittighet. 

Anonymkode: b6168...fda

• Liker 2
Skrevet
Fløff skrev (31 minutter siden):

Vil ikke si symptomene dine er noe jeg hadde blitt hjemme fra jobb for før covid.

Men om man får stigende feber og formen forverres betraktelig er saken en annen. 

Det kommer vel litt an på hva slags jobb man har også?
Slik TS beskriver formen sin, hadde ikke fungert i min jobb, men om jeg hadde sittet på et kontor, kunne det kanskje gått greit. Man må ta med i betraktningen hva slags jobb man har, mener nå jeg.

Anonymkode: 70708...768

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fløff skrev (1 time siden):

Feber, vondt i kroppen og halsen og konstant hoste, og du hadde fortsatt dratt på jobb? Så egoistisk du er, men du tror kanskje bare du er sterk og tøff? Du vet du kan smitte andre med disse symptomene eller? Håper ikke jeg jobber med noen som har den tankegangen. 

• Liker 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Feber, vondt i kroppen og halsen og konstant hoste, og du hadde fortsatt dratt på jobb? Så egoistisk du er, men du tror kanskje bare du er sterk og tøff? Du vet du kan smitte andre med disse symptomene eller? Håper ikke jeg jobber med noen som har den tankegangen. 

😅 Det var da voldsomt til overdrivelse, personangrep og aggresjon.

Konstant hoste som beskrevet er veldig relativt. TS klarer nok ta en vurdering selv på mandag. 

Men arbeidsgiver kan neppe overprøve en egenmelding eller sykemelding, så akkurat det er greit. 

Endret av Fløff
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer vel litt an på hva slags jobb man har også?
Slik TS beskriver formen sin, hadde ikke fungert i min jobb, men om jeg hadde sittet på et kontor, kunne det kanskje gått greit. Man må ta med i betraktningen hva slags jobb man har, mener nå jeg.

Anonymkode: 70708...768

Det klarer sikkert TS selv å vurdere. Jeg skrev JEG og FØR covid fordi jeg personlig hadde kontorjobb. 

Om TS jobber med kreftpasienter og er smittsom på mandag drar h*n åpenbart ikke på jobb. 

Endret av Fløff
Gjest Annemor1444
Skrevet

Vær hjemme til du føler deg frisk nok til å gå på jobb igjen du. Dette slår ut så forskjellig slik at noen kan gå tidligere på jobb enn andre. Selv er jeg sykemeldt på 4 uke etter pos test. Slapp, sliten og fryktelig andpusten ved anstrengelser.

Skrevet

Sjefen min mente alle med omicron fikk komme seg på jobb siden det bare var en forkjølelse.

Så fikk hun det selv, ble veldig dårlig og kom seg ikke ut av senga omtrent på en uke. Etter det fikk pipen en annen lyd....

Er du syk, så blir du hjemme! Sjefen har ikke fasit på hvordan alle ansatte reagerer på covid!

Anonymkode: ee0fe...2ad

• Liker 5
Skrevet

Jeg vel ganske dårlig av covid. Feber, mye vondt i kroppen og masse hoste. Høstet gjorde jeg i uker etterpå.

Du overdriver ikke i det hele tatt. Du er jo syk! 

Noen merker ingenting og noen blir ganske syke. et burde jo alle vite etterhvert.

Var syk med god samvittighet. 

Anonymkode: 60bef...4eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...