Gå til innhold

Samvær fordeling

Fremhevede innlegg

Skrevet

Far til jente på 4 år, samlivsbrudd for snart 2 år siden. Mor ville ha 50/50-ordning fra start, jeg mente det var for tidlig. Datteren min har en sykdom som krever ekstra oppfølging, og dette gjør henne ekstra sårbar. Hun har alltid vært knyttet til meg da mor har jobbet offshore, og i følge legen viser hun nå alle tegn til stress og separasjonsangst, noe jeg var veldig redd for da vi flyttet ifra hverandre. Mor ser ikke alle symptomene da hun viser de mest når hun kommer til meg. Jeg synes det er tøft å se på at jenta har det vanskelig. Er det noen her på kvinneguiden som har vært i samme situasjon og kan gi råd til en far?

Anonymkode: f73ec...41c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her bør du ha hovedansvaret,men være raus med mor når det kommer til samvær. 50/50 hadde jeg ikke abefalt her

Anonymkode: dfd92...c9b

• Liker 2
Gjest Mamma123
Skrevet

Trådstarter her.

Dette har vi vurdert, men vi ser på saken sånn, at barnet har allerede mistet 50% samvær med oss begge, vi vil nødig at hun skal miste mer fra en av oss. Jeg ser jo at det statistisk sett praktiseres forskjellige samværsbrøker, men hva gjør dette med barnets tilknytning til den som det er mindre hos? 

Skrevet
Mamma123 skrev (1 time siden):

Trådstarter her.

Dette har vi vurdert, men vi ser på saken sånn, at barnet har allerede mistet 50% samvær med oss begge, vi vil nødig at hun skal miste mer fra en av oss. Jeg ser jo at det statistisk sett praktiseres forskjellige samværsbrøker, men hva gjør dette med barnets tilknytning til den som det er mindre hos? 

Du er far men kaller deg for mamma123?

Anonymkode: 6a467...1ec

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Mamma123
Skrevet

Er ikke så god på dette med forum, jeg ordnet en profil her for en tid tilbake. Trodde jeg måtte ha profil for å se innlegg. 

Skrevet
Mamma123 skrev (2 timer siden):

Trådstarter her.

Dere må velge en samværsordning som fungerer godt for barnet. Som gir sjelero og minst mulig stress. Det høres ut som at dere holder hardt i foreldrenes perspektiv, som begge vil ha tid og tilknytning med ungen sin. Dere har gått fra hverandre, dette er prisen. Barnet kommer først.

Anonymkode: 31528...abd

Gjest Mamma123
Skrevet

Nå var det nettopp derfor jeg spurte, fordi vi tar barnets perspektiv. Det er, som jeg skrev, barnet som først og fremst har mistet samvær. Dette handler ikke om oss foreldre. Det var spørsmål om det var noen som hadde erfaring med å prøve andre samværsbrøker, og om hvordan det har gått for barnet, ikke for mor eller far.

Skrevet

Hvordan praktiserer dere samværet, regner med at mor er bort 2 uker og hjemme 4 uker?

Anonymkode: 1fbeb...72c

Gjest Mamma123
Skrevet

Mor byttet jobb etter bruddet, og jobber nå dagtid. Vi har annenhver uke.

Skrevet

Ok, da har jeg ingen gode råd å komme med siden alle eier sin egen situasjon. 

Anonymkode: 1fbeb...72c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...