Gå til innhold

Er det noen her som ikke gidder å trene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var lenge en som ikke giddet å trene (gjennom mange år), og vil bare si at det er en enorm forskjell på å trene litt hver dag og ikke trene i det hele tatt. Jeg trener nå en halvtime nokså intens styrke hver morgen, det har alle tid til.

Anonymkode: 02bce...b5a

Det er sjelden tid det står på, heller det at det er møkkakjedelig.

Anonymkode: aafb9...68a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som hundeeier er jeg aktiv, men jeg trener ikke. Har prøvd i alle år å finne en treningsform jeg trives med, men nytter bare ikke. 

Anonymkode: d51f0...7dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Som hundeeier er jeg aktiv, men jeg trener ikke. Har prøvd i alle år å finne en treningsform jeg trives med, men nytter bare ikke. 

Anonymkode: d51f0...7dc

Ja det er vanskelig. Har begynt å svømme men om det er effektivt nok er jeg usikker på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trener ikke, fordi jeg synes det er et ork og kjedelig. Finnes ikke interessert i aktiviteter som innebærer fysisk aktivitet. Eneste jeg gjør av og til er å gå en 30-45 min tur med venninner. 

Jeg vet at jeg så absolutt burde melde meg inn på treningssenter og øke aktivitetsnivået mitt. Jeg veier tross alt 100 kg, fordelt på 170 cm. I tillegg har jeg fått diabetes 2, og jeg vet at mesteparten av grunnen til det er feil livsstil (feil Mat, for mye mat og for lite aktivitet). Har riktignok veid 118 kg engang da, hvor jeg gikk ned til 96 kg. Ble så gravid og etter fødsel veide jeg 103 kg. Siste året har vekten vært mellom 99-102.

Skulle egentlig ønske litt at jeg var mer interessert i dette med trening. per nå vet jeg ikke hvordan jeg skal få tid til det i hverdagen. Jeg er ofte ikke ledig før kl 20 på kvelden pga jobb og barn, og da er jeg omtrent helt ferdig. Det er 2-3 timer som jeg da bruker på husarbeid/slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (5 minutter siden):

trener ikke, fordi jeg synes det er et ork og kjedelig. Finnes ikke interessert i aktiviteter som innebærer fysisk aktivitet. Eneste jeg gjør av og til er å gå en 30-45 min tur med venninner. 

Jeg vet at jeg så absolutt burde melde meg inn på treningssenter og øke aktivitetsnivået mitt. Jeg veier tross alt 100 kg, fordelt på 170 cm. I tillegg har jeg fått diabetes 2, og jeg vet at mesteparten av grunnen til det er feil livsstil (feil Mat, for mye mat og for lite aktivitet). Har riktignok veid 118 kg engang da, hvor jeg gikk ned til 96 kg. Ble så gravid og etter fødsel veide jeg 103 kg. Siste året har vekten vært mellom 99-102.

Skulle egentlig ønske litt at jeg var mer interessert i dette med trening. per nå vet jeg ikke hvordan jeg skal få tid til det i hverdagen. Jeg er ofte ikke ledig før kl 20 på kvelden pga jobb og barn, og da er jeg omtrent helt ferdig. Det er 2-3 timer som jeg da bruker på husarbeid/slappe av.

Da må du prioritere trening framfor å slappe av. 

Anonymkode: 92766...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer aldri i gang. Jeg har lyst å like å trene men jeg synes det er så kjedelig og så tiltak. I tillegg er jeg mye alene med et barn så jeg kan ikke bare stikke når det passer meg. Stillesittende jobb og nå med hjemmekontor har jeg stort sett under 5000 skritt pr dag. 

Jeg burde trene for da har jeg så mye mindre vondter i rygg og nakke, men klarer ikke å komme i gang 

Anonymkode: 0c9f0...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke. Eller har ikke giddet. Jeg er snart 32, er 156 høy og har alltid veid rundt 45-47 kg. Har alltid vært fornøyd. Nå er det et år siden fødsel og jeg veier nå 52 kg. 

Det er dritkaldt ute og baby kan ikke gå enda, så gleder meg til vår og sommer, så kanskje jeg skal bevege meg litt så jeg går ned de ekstra kiloene.. 😭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri trent. Er normalvektig.

160 høy og 59 kg. Er i femtiårene.

Anonymkode: 19c03...052

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener ikke. Aldri gjort. Får sosial angst bare ved tanken. Ikke at jeg gidder heller.

M49, 170, 68kg, ingen ølmage.

Anonymkode: 35385...c0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener ikke. Går tur i passe tempo, måker snø, slår plen, har hagearbeid som hobby og et stort hus som skal holdes rent. Så er i fysisk aktivitet, men det regnes vel ikke som trening. Er 55 år, og ikke så opptatt av å ha perfekt kropp. Vil ha et godt liv og nyte, istedetfor å gå rundt og være stressa over alt jeg gjør "feil" eller burde gjøre. 

Anonymkode: a5489...37a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri giddi, eller følt behov for å trene! Rett og slett bortkasta tid og energi! 
Er mann, 34 år, 184cm og 115 kg, og har det helt fint med det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Ikke for å komme med en pekefinger her altså, men dere som er normalvektige og som mener dere da ikke trenger å trene: Dere vet hvor viktig det er å trene litt styrke for å bevare muskelmasse når man blir eldre? At det å trene har enormt å si for livskvalitet og helse senere i livet. Det er ikke bare for å holde vekta man trener. Syns det er skremmende at folk er så flinke til å ta vare på eiendelene sine, men ikke kroppen sin.

Anonymkode: 92253...3b3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.2.2022 den 19.53):

Føler at "alle" i dag trener. Men jeg vil høre fra dere menn og kvinner som ikke gidder, eller mener at dere ikke trenger å trene. Nevn gjerne kjønn høyde og vekt, om du vil😊

Anonymkode: 25e2e...672

Jeg orker ikke nå. Er kvinne, 39. Holder på å pusse opp og er opp og ned kvelden lang. Går ned i vekt av all denne aktivitetn og kroppen verker i ett sett. 

Anonymkode: ddc0c...dea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke hva jeg gjør kvalifiserer som trening nei 😄 Jeg har ikke tålmodighet, det er en ting, men jeg prøvde å gjør push ups daglig en stund, men jeg likte ikke at armene mine ble store. Jeg prøver å gå og danse og gjøre litt strekkeing og sånt. Jeg er 175 og veier 65 kg.

AnonymBruker skrev (På 27.2.2022 den 0.23):

Jeg orker ikke nå. Er kvinne, 39. Holder på å pusse opp og er opp og ned kvelden lang. Går ned i vekt av all denne aktivitetn og kroppen verker i ett sett. 

Anonymkode: ddc0c...dea

Dette er jo sånn vi egentlig skal bruke kroppen da 🤷‍♀️ trening er bare for å kompensere for at vi har så lite fysisk aktivitet i vår tid. 

Anonymkode: 9d33a...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det innafor om man ikke trener for at man har angst for treningssentre? 😂

Har blitt noe rundere i det siste så må snart gjøre noe men jeg greier ikke de der sentrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...