Brunello Skrevet 25. februar 2022 #21 Del Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Kan noen forklare logikken i dette? Anonymkode: 7f90a...1e0 Virkelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolltussa Skrevet 25. februar 2022 #22 Del Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tåpent, blir jo bare mer sykefravær av slikt. Legen gir jo minst en uke om gangen, men en kanskje bare trenger 2 dager f eks. Anonymkode: 44c54...6a2 Du er jo ikke mer vekke enn du faktisk er syk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #23 Del Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tåpent, blir jo bare mer sykefravær av slikt. Legen gir jo minst en uke om gangen, men en kanskje bare trenger 2 dager f eks. Anonymkode: 44c54...6a2 Ikke alle leger er slik - min gir kun det jeg ber om, og så tilbyr han å forlenge den hvis det er behov. Dessuten MÅ du ikke være borte hele sykemeldingen, om du får feks 1 uke, og du føler deg i god nok form til å jobbe mot slutten så gjør du det. Det er noe du opplyser om på sidene til NAV (min NAV eller hva det heter). Men mange misbruker det sikkert, selv om de er i form til å jobbe de siste dagene av sykemeldingen Anonymkode: 5e777...dc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #24 Del Skrevet 25. februar 2022 Hvorfor skulle ikke koronarelatert egenmelding være det samme som vanlig egenmelding? Det at du har brukt opp egenmeldingsdagene betyr bare at du må ringe legen dersom du blir syk før du har rett på nye. Det er jo ingen krise. Anonymkode: 37c54...157 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellfia Skrevet 25. februar 2022 #25 Del Skrevet 25. februar 2022 Det høres rart ut at du skal kunne bruke 12 egenmeldingsdager. I bedrifter uten IA-avtale er det 3 dager sammenhengende, så må man ha sykemelding - med IA-avtale er det 8 dager sammenhengende. Jeg ville sjekket personalhåndbok, evt. med HR-avdeling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg