AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #1 Skrevet 25. februar 2022 Får så dårlig samvittighet for ungene mine hver gang! Andre barn: Haaaar dere ikke hytte?? Så rart! Alle har jo hytte!!! Vi har dårlig økonomi. Har ikke råd til å dra på hytte, kino, leos osv hver dag i 1 uke som forventes. I ferien skal man jo h a det gøy og IKKE være hjemme i alle fall! Jeg er syk i tillegg. Planen var at ungene skulle på SFO! Men de er så skuffa og jeg føler meg som verdens verste forelder. Disse pålagte feriene legger opp til utenforskap og forventninger fra andre. haaater det!!! lurer på om jeg noen gang kommer til å glede meg til en helg eller ferie igjen!! Anonymkode: f44ed...c0d 1 7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #2 Skrevet 25. februar 2022 Snakk for deg selv. Vi storkoser oss i ferier og finne på mase uten å bruke masse penger. Du høres veldig bitter ut. Sann er det å bli alenemor med flere barn. Anonymkode: bf9cb...3da 29 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #3 Skrevet 25. februar 2022 Skjønner det er kjipt å ikke ha råd til sånt som "alle andre" har råd til. MEn det høres ut som om ungene dine overdriver ganske kraftig. Her vi bor er det veldig vanlig å ikka ha hytte, og helt normalt med hjemmeferie. Det er heller ikke normalt med badeland og leos hver eneste dag. Så det synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet for. Anonymkode: f6147...9e2 15
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #4 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snakk for deg selv. Vi storkoser oss i ferier og finne på mase uten å bruke masse penger. Du høres veldig bitter ut. Sann er det å bli alenemor med flere barn. Anonymkode: bf9cb...3da Enig. Denne negative tonen din vil gå utover ungene, ts. Anonymkode: 330d8...3c1 13
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #5 Skrevet 25. februar 2022 Tror du dine foreldre elsket at du hadde ferie? Hvorfor fikk du barn når du ikke orker å vølge de opp? Regner med de føler seg elsket Anonymkode: fdc57...cef 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #6 Skrevet 25. februar 2022 Halvparten av nordmenn har ikke tilgang til ei hytte. Så du er ikke så unik som du kan få inntrykk av. Anonymkode: 8b4df...8e3 17 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 25. februar 2022 #7 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Snakk for deg selv. Vi storkoser oss i ferier og finne på mase uten å bruke masse penger. Du høres veldig bitter ut. Sann er det å bli alenemor med flere barn. Anonymkode: bf9cb...3da Hvor står det at TS er alenemor?
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #8 Skrevet 25. februar 2022 All dette ferie presset er skapt av de voksne ikke barna. Bare tull.. foreldrene griner til VG hver sommer fordi DE vil på ferie. Som barn ble jeg dratt til hytter og syden og det var ikke i nærheten av like gøy som det var å være hjemme i ferien. Venner som ringte på døra og spurte om du ville være med å leke hver dag, vi løp rundt i hele nabolaget hele dagen og lekte. Det var så sinnsykt gøy.. mens sydenferie var bare meg og min 5 år eldre søster.. ligge på stranda hele dagen.. også spise på resturant på kvelden.. i mellom der bare stirre i veggen og kjede meg.. det var IKKE gøy. Det var så de voksne kunne slappe av og slikke sol. Ikke for barna. Og ingen snakk om bamseklubber osv, det måtte min samboer på da han var barn og han sa det var tortur. Så slutt å klag, det er din holdning som smitter over på barna. Masse morsomt du kan finne på her hjemme. Anonymkode: 586bd...cbb 15
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 25. februar 2022 #9 Skrevet 25. februar 2022 Det er absolutt ikke sånn at alle har hytte (og hvor gøy er det å være på ei hytte, egentlig? Jeg koser meg mye mer hjemme, i alle fall). Bor du i et område der folk er veldig velstående, bør du kanskje vurdere å flytte? Ellers er det jo sånn at unger overdriver noe sinnssykt. "Alle" har x, "alle" får lov til y. Så viser det seg at det kanskje er snakk om et par stykker.
Anonymburker Skrevet 25. februar 2022 #10 Skrevet 25. februar 2022 De fleste har ikke hytte, eller luksusbolig som jeg kaller det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #11 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Halvparten av nordmenn har ikke tilgang til ei hytte. Så du er ikke så unik som du kan få inntrykk av. Anonymkode: 8b4df...8e3 De fleste har vel tilgang til en hytte? Tror ikke jeg kommer på et eneste av våre vennepar som ikke har mulighet til å reise på hytte, selv om ingen eier selv. Anonymkode: 330d8...3c1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #12 Skrevet 25. februar 2022 Ting jeg husker fra min barndom i leilighet, ingen hytte og økonomisk svake foreldre (som jeg fant ut i ettertid): - Reise på hytta, hytta var da ofte noe vi bygget selv i stuen (vinter) eller i skogen 15 min unna hjemmet (sommer). I skogen kunne vi tilbringe hele dagen med å bygge og leke at vi var helt andre. I stua overnattet vi i hytta laget av stoler, puter, dyner og juletrelys. - Skattejakt i skogen. Fikk kart og måtte finne/grave frem skatten (som regel sjokoladepenger). Måtte på veien samle masse rart på en liste (en firkantet sten, et bær, et gult blad++), kanskje var det utfordringer underveis som at vi måtte gå planken (bade) eller tenne et bål osv.. - Spa-dag: Mammas favoritt hehe, vi fikk lov til å lage behandlinger av forkjellig nips vi hadde hjemme. Så fikk hun forskjellige massasje-behandlinger med tresleiv, gryter, børster osv (og hun skulle bestemme hvem som var best). Så fikk vi stelle håret og sminke henne før vi fikk lage en "lekker" middag. Blandt favorittene mine var å koke grønt egg. Bare kort et par av de tingene jeg husker best. Jeg ville ikke byttet ut mine foreldre med økonomisk sterke foreldre for alt i verden. Hadde en fantastisk barndom hvor vi tilbragte mye tid ute i skogen. Sov ute med og uten telt. Vennene mine elsket å være på besøk hos oss fordi mamma og pappa hadde alltid noe gøy å finne på og de innvolverte seg. ..vet dette er vanskelig å få til nå som du er syk, men når du er i bedre form kan du heller fokusere på å gjøre noe morsomt og gøy sammen med barna. Det er så mye mer verdt enn penger. Anonymkode: e6b53...300 12 10 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #13 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De fleste har vel tilgang til en hytte? Tror ikke jeg kommer på et eneste av våre vennepar som ikke har mulighet til å reise på hytte, selv om ingen eier selv. Anonymkode: 330d8...3c1 Tilgang ja, i så fall blir det å leie en for vår del. Kunne sikkert lånt svigers sin, men der orker jeg ikke være mer enn fire timer. Vet om flere som ikke har hytte i familien, de fleste jeg kjenner blir også hjemme i vinterferien. Jobber og ungene er stort sett hjemme. Ingen lider noen nød av den grunn. Og her handler det ikke om økonomi, men lyst. Anonymkode: 52e43...8c9 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #14 Skrevet 25. februar 2022 Vi vil ikke ha hytte!!! Det byr meg imot å ha enda en eiendom som krever vedlikehold og oppussing! Min eks og jeg hadde hytte, og jeg kjedet meg hver gang vi var på hytta! Så nei takk! Skjønner ikke hvorfor hytte er blitt så populært? Og noe alle liksom "må" ha? Forklar meg. Jeg og mannen vil heller være fri til å reise dit vi vil uten å måtte ta helger og ferier på hytta, bare fordi vi har den, og fordi ting må gjøre der. I helger og ferier vil vi ikke ha noe som binder oss. Snart må vi nok ta over en strandeiendom som moren hans eier, men jeg gruer meg. Men mannen vil ta over, for eiendommen betyr mye for han. Trives når jeg er der, men vil ikke ha det som hytte eller fritidsbolig. Vil som sagt ikke ha noen hytte i det hele tatt, enten den er ved sjøen eller på fjellet. Anonymkode: 541fb...640 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #15 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De fleste har vel tilgang til en hytte? Tror ikke jeg kommer på et eneste av våre vennepar som ikke har mulighet til å reise på hytte, selv om ingen eier selv. Anonymkode: 330d8...3c1 Nei. Halvparten har tilgang til hytte: https://www.nettavisen.no/okonomi/hyttelandet-norge/s/12-95-3424020518 Det er ca 450 000 hytter i landet, dvs 1/10 hytte pr person, rundt regnet. Foreldrene mine har en hytte. Men den bruker de selv. Det er ikke plass til dem, og min søster sin familie, og min familie. Så selv om vi kanskje regnes som "har tilgang til", så er det i teorien, og ikke i praksis. Anonymkode: f6147...9e2 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #16 Skrevet 25. februar 2022 Jeg sitter også alene med flere barn, og svak økonomi … her får ungene to dager på sfo mens jeg er på jobb, de andre dagene skal vi sove lenge, spille spill, lese bøker, leke med venner og kanskje vi tar en dag i basseng. barna gleder seg, rolige dager og lite stress! Anonymkode: ca9d9...073 7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #17 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Snakk for deg selv. Vi storkoser oss i ferier og finne på mase uten å bruke masse penger. Du høres veldig bitter ut. Sann er det å bli alenemor med flere barn. Anonymkode: bf9cb...3da Herregud som du hopper på konklusjoner og fordømmer! Hvor har hun skrevet at hun er alenemor? Tvert i mot skriver hun at VI har dårlig økonomi. Høres ut som det er en partner i bildet da. Anonymkode: da26a...aa0 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #18 Skrevet 25. februar 2022 Altså man MÅ ikke ha en hytte eller dra på ferie, for å føle at man har ferie. Hva med å lære seg å være takknemlig for det man har? Hva er det voksne lærer barna sine? Spill brettspil/dataspill, dra ut skogen, lån vinterutstyr i kommunen etc. Det er MYE du som mor kan gjøre for at barna dine får en fin vinterferie. Slutt å sitt der, og synes synd på deg selv og barna. Anonymkode: 0b203...ec5 6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #19 Skrevet 25. februar 2022 Det høres ut som du må ta deg sammen. Du gleder deg verken til ferie eller helg, fordi du mener at andre har et urealistisk forventningskrav til deg. Dette er det bare du som kan gjøre noe med. Alle har ikke hytte, alle drar ikke til utlandet og alle drar ikke på lekeland/kino hver dag i en uke, nå må du gi deg. Hjemmeferie kan være helt topp, og noen unger storkoser seg på feriesfo. Vi er også hjemme i ferien, vi har ikke reist på hytta og vi har verken vært på kino eller lekeland. Hvis du hadde spurt barna hadde de fortalt de har hatt en fin ferie likevel, og de har flere venner som også er hjemme. Anonymkode: a6778...961 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #20 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): De fleste har vel tilgang til en hytte? Tror ikke jeg kommer på et eneste av våre vennepar som ikke har mulighet til å reise på hytte, selv om ingen eier selv. Anonymkode: 330d8...3c1 Vedkommende skriver at halvparten ikke har tilgang på hytte, antagelig tall vedkommende har lest. Jeg har ikke tilgang på hytte. Har en venninne med hytte som jeg av og til blir bedt til, men hun er deleier og det er ikke en hyttte jeg kan låne. Familien for øvrig (foreldrene mine og en bror) har heller ikke hytte. Mange som ikke har det. Anonymkode: 12556...67e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå