Gå til innhold

Greit å prute på fraktpris?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pruter ikke på fraktpris, men forventer at selger bruker det billigste fraktalternativet. 

Anonymkode: 357f0...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det

Til noe over 1000 kr = OK 

Selger jeg noe til f.eks 5000 kr, og noen spør om de kan få frakt inkludert i prisen, eller dele frakt, så er det vanligvis ingen problem for meg. 129 kr av 5000 kr er 2.58% av prisen. 

Skal jeg derimot selge noe til typen 300 kr, og noen spør om de kan få frakt inkludert, med sporing, så er det like før jeg blokker dem. Da utgjør frakten 129 / 300 = 43% av prisen! 

(Ja, jeg har faktisk fått folk som ville "gratis frakt" på varer til så lite som 200 kr. med sporing.)  

Anonymkode: 8809a...7e0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pruter ikke på fraktpris, men forventer at selger bruker det billigste fraktalternativet

Jeg gidder ikke sjekke rundt hva som er det billigste fraktalternativet for akkurat det jeg skal selge. Jeg bestemmer fraktleverandøren, og sånn blir det. 

Og når det gjelder pruting: jeg forhandler gjerne på pris, men det er bunnlinja som er viktigst, så om du pruter på varen eller på frakten er meg revnende likegyldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slik jeg ser det

Til noe over 1000 kr = OK 

Selger jeg noe til f.eks 5000 kr, og noen spør om de kan få frakt inkludert i prisen, eller dele frakt, så er det vanligvis ingen problem for meg. 129 kr av 5000 kr er 2.58% av prisen. 

Skal jeg derimot selge noe til typen 300 kr, og noen spør om de kan få frakt inkludert, med sporing, så er det like før jeg blokker dem. Da utgjør frakten 129 / 300 = 43% av prisen! 

(Ja, jeg har faktisk fått folk som ville "gratis frakt" på varer til så lite som 200 kr. med sporing.)  

Anonymkode: 8809a...7e0

Hva om det man selger gis er gratis?

Anonymkode: 9d38a...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ullvott skrev (7 timer siden):

Jeg gidder ikke sjekke rundt hva som er det billigste fraktalternativet for akkurat det jeg skal selge. Jeg bestemmer fraktleverandøren, og sånn blir det. 

Og når det gjelder pruting: jeg forhandler gjerne på pris, men det er bunnlinja som er viktigst, så om du pruter på varen eller på frakten er meg revnende likegyldig. 

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Pruter ikke på fraktpris, men forventer at selger bruker det billigste fraktalternativet. 

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...