Gå til innhold

Brukte kaffefilter


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg skal kaste posen med våtorganisk avfall så flyter det i bunn. Årsaken er brukte kaffefiltre som blir kastet rett etter bruk.

Nå lar jeg de ligge på en skål på kjøkkenbenken slik at de tørker litt før jeg kaster de, men det er ikke særlig ok å ha de liggende der til tørk.

Noen tips om hvordan slippe å ha de åpenlyst på kjøkkenbenken eller at det ikke flyter i den våtorganiske beholderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan du ikke la dem dryppe fra seg i holderen sin da, og kaste dem litt senere? der er de ikke i veien, og ikke synes de særlig godt heller, og med mindre du alltid trakter to omganger etter hverandre så burde vel ikke det være et problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere papirposer?

Her i kommunen har de begynt med noen "plastposer", sånne bio-poser. Kjempekjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere papirposer?

Her i kommunen har de begynt med noen "plastposer", sånne bio-poser. Kjempekjekt!

Sånn har vi og fått nå, veldig kjekke de ja :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lar også filteret stå i holderen og tørke. Nå hiver vi det på kompostbingen så egentlig har vi ikke problem med våte poser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker bare vanlige handleposer i beholderen for våtorganisk avfall. Og ja, jeg sjekker at det ikke er hull i de ;)

Det er ingen løsning å legge de i oppvaskkummen for vi er mange som bor i samme hus.

Før jeg har dratt ut av huset så har vi tre nye, brukte kaffefiltre. Jeg står opp først og bare må ha kaffe (koffeinfri). Samboer står opp like etter meg og da vil han ha sin kaffe (med koffein). Og så trakter jeg en gang til for å fylle termosen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presskanner er også en bra oppfinnelse. Jeg bruker som oftest det hvis jeg bare skal ha én kopp. Har en liten enmannspresskanne... ingen filter som drypper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ha dobbel papirpose til matavfallet, da tåler de mer, eller legge noe i bunnen av posen som suger godt, kartong, eller noe. Jeg bretter en papirpose og legger i matavfallsposen, vi legger i ferske kaffefilter, og det har ikke gått hull på posen, eller blitt badekar etter at jeg begynte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastposer?  :overrasket:

Min kommune har hatt kildesortering i mange år og de har aldri brukt papirpose. Her bruker vi vanlig plastposer.

Vet at det med kildesortering varierer fra kommune til kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...