Gå til innhold

Hva var dine symptomer?

Snuppelupp..

Anbefalte innlegg

Beklager for enda mer klaging, men er det flere som sover dårligere og har mareritt? Jeg sover færre timer og har hatt mareritt de siste fire nettene. Er også plaget med magen til tider, jeg har irritabel tarm syndrom fra før og tar Imodium hver dag, men etter korona så merker jeg magen er i mer ulage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 doser Pfizer her

Dag 1 - Slapp og vondt i halsen. Noe mer sykdomsfølelse i kroppen utover kvelden. Ikke feber. Noe "tett" og slimete i luftveiene om natten. Men ikke mye, aldri ekkelt å puste.

Dag 2 - Fortsatt ganske vondt i halsen, mer slapp og trøtt og verker i kroppen, spes rygg, nakke, skuldre, bryst. Blir ganske snørrete utover dagen. Ikke lengre tett nedover i luftveiene. Tester positivt med tydelig strek

Dag 3 - Lett feber hele dagen. Trøtt og slapp og generell sykdomsfølelse. Men mindre vondt i halsen og mindre verking i kroppen. Feberen slapp noe før sengetid, men kom noe tilbake ila natta. Potte tett i nesa

Dag 4 - Ingen feber, ingen verking i kroppen og halsen fin. Fortsatt veldig slapp og generelt noe sykdomsfølelse, men helt klart langt bedre form! Fortsatt skikkelig snørrete

Dag 5 - Langt bedre form, reiste på jobb (kontor). Fortsatt veldig snørrete men ellers ikke så værst form. Hoster litt, men ikke mye, mest pga småslimete i halsen. Ingen tørrhoste

Har siden vært snørrete i etterkant (9 dager siden positiv test nå) og noe trøtt mot kvelden men ellers normalt pigg hele dagen og stadig mindre snørrete/trøtt. Jobbet fulle dager hele veien (hjemmekontor de første dagene), og med en liten halvtime på sofaen i lunsjen og etter arb tid dag 2, 3. Dag 4 jobbet jeg halv dag hjemme og siste halvdel på kontoret (sitter isolert på eget kontor). Så jeg føler jeg aldri var veldig syk selv om jeg var pjusk noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker siden positiv test og det slipper fader ikke taket. Var kraftig forkjølet med helt sykt tett nese/hode i typ 14 dager før det gradvis bedret seg. Likevel har det blusset opp et par ganger etter det, men da med sykdomsfølelse og hoste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket fint lite, bare noe småtteri jeg ikke ville tenkt over til vanlig. Uvaksinert.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt plaget med munntørrhet, spesielt om morgenen. Men nå har jeg oppdaget en ny ting, Cola uten sukker som jeg har vært avhengig av i årevis smaker ikke like godt lenger. Så tror jeg skal prøve å kutte det ut nå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det nå. Startet med klump i halsen på fredag som brøt ut i går. Hodepine, hoste, kvalme, diaré, feber og tungpust. Kvalmen synes jeg er verst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hanglet en uke før jeg fikk positiv test, men da jeg før helgen fikk magafar skjønte jeg at nå er jeg nok positiv. Og det stemte. Er helt ekstremt snørrete og har litt hoste. Slapphet og muskelvondt som kommer og går. Generell nedsatt almenntilstand. Har heldigvis ikke fått hodepinen som så mange får. Dag 4 nå og håper jeg snart kan føle meg normal igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Tjukk» og litt ruskete i halsen. Følt meg litt sliten de siste dagene.

Blitt dårligere utover dagen.

Endret av Lady Lovelylocks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok tredje vaksinedose for tre uker siden, ble helt slått ut av den. Og nå korona som absolutt ikke er noe bedre. Merket at jeg hadde vondt i halsen og tungt for å puste på jobb, pluss at jeg ikke hadde særlig matlyst. Testet positivt da jeg kom hjem.

Er på dag 4 nå og har klart å ta en dusj i dag. Har ikke hatt matlyst til nå, har kun spist noe middag for å holde barnet mitt med selskap. Drikker bare te og vann. Har hatt trykkende følelse i hodet, muskelverk og frostrier. Det har for det meste gått over, men kan dukke opp innimellom. Har sovet tre dager i strekk, føles det som. Er helt utmattet, ligger bare rett ut og orker ikke lyd og forstyrrelser. Jeg hadde innmari vondt i halsen i går, fra ørene til nedi luftveiene - som om det brant der. Nå har jeg nesten ikke stemme, er sår i halsen og tett i bihulene, men hoster nesten ikke. Jeg kjenner og et trykk i brystet, og pulsen er høy. 

Jeg hadde typisk nok nettopp begynt å løpe og hadde kommet godt i gang med å lage meg gode treningsrutiner. Nå klapper det litt sammen, er jeg redd! Tanken på løping frister lite akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Jeg hadde det før vaksinene kom, den første typen.

Merket at jeg sakte fikk vondt langt nede i halsen, føltes som om det var nærmere lungene, en litt brennende følelse, som om jeg hadde røyka noe.

Det utviklet seg sakte til jeg ble ekstremt slapp og bare måtte hvile i senga et par dager.

Så slet jeg med å trekke pusten ordentlig. Hostet om jeg pustet for dypt inn og føltes litt vanskeligere å puste, men det gikk over ganske fort.

Så fortsvant smaks- og luktesans HELT. Jeg ble sakte bedre, men smaks- og luktesans var borte i et par uker.

Var litt sliten i noen uker, men ble helt fin igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen i november begynte det med at ungene ble ekstremt snørrete, det rant konstant. 5 dager etter 6åringen fikk det, fikk jeg det. Det kom *pang*  hadde 2 dager først med feber, så mista jeg smak og luktesans på dag 2. De 2 neste dagene gikk det veldig på pusten. Tung pust, veldig sliten. Så fikk jeg 2 dager jeg følte meg plutselig mye bedre, fikk gjort en del husarbeid. Men på dag 7 var jeg skikkelig svimmel. Holdt på å dette mye i bakken. Men på dag 8 begynte smak og lukt å komme tilbake. Og det gikk over til en forkjølelse bare. Hadde slimhoste i 2 uker, og blødde fra underlivet i 3 uker hver dag. 

Gang nr 2 i februar, så våkna 6åringen opp med feber, og minste diaré. Minste fikk feber utover dagen. 2 dager etter begynte det på meg med feber. 6åringen lå rett ut på sofaen i flere dager,  orka nesten ingenting. Dårlige netter med hoste og snørr I flere dager. 

Forskjellen jeg merka var at siste gang var det ganske likt forløp hele veien, mista ikke smak og lukt sånn som første gang. Men siste gang var nesten verre da utslittheten satt i mye lenger enn første gang. 

Er spent på om vi plutselig får det en 3.gang 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...