Gå til innhold

Hva var dine symptomer?


Snuppelupp..

Anbefalte innlegg

Ardwinna skrev (På 25.2.2022 den 22.33):

Har tre doser (Pfizer + Moderna + Pfizer) og testet positivt imorges.
Har hatt en udefinerbar følelse i kroppen de siste par dagene, ikke syk/dårlig men heller ikke helt i topp form. Har autoimmun sykdom så trodde kanskje det bare var det som gjorde meg ute av form. Vet jo fremdeles ikke sikkert om det var stoffskiftet, korona eller litt av begge deler (testet ikke da). Igår da jeg var på jobb nøs jeg flere ganger på rad og deretter begynte det å klø i halsen. Siden jeg jobber med barn og unge, og svært mange av dem allerede har hatt korona, skjønte jeg ganske kjapt at jeg mest sannsynlig hadde blitt smittet. Ventet til i morges med å ta test, og da ble det en svak strek.

Så langt har jeg litt slim i halsen og litt hoste, er bittelitt snørrete og føler meg litt trøtt. Har i tillegg lett forhøyet kroppstemperatur men ikke feber enda. Er veldig spent på hvordan dette utvikler seg. Jeg er ikke veldig begeistret over å bli syk akkurat i vinterferien...

Oppdatering på dag 7:
Har hele veien hatt en halvveis kraftig forkjølelse med tett nese, sår og slimete hals, hoste, lett hodepine, lett forhøyet temperatur, litt småuggen mage og generelt trøtt og sliten. Var også hes en av dagene. Jeg har smittet hele huset, unntatt den yngste (han har klart seg gjennom flere runder med smittede nærkontakter i både familie og skole).
Det har variert litt hvor dårlige folk i huset har vært, og hvor lenge det har vart, så ingen tvil om at det er individuelt hvor syk man blir og hvilke symptomer man får. Jeg har vært sykere enn svigermor, så ikke alltid alder har noe å si.
Er på bedringens vei nå, men føler meg langt ifra helt frisk enda.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NewStart87 skrev (På 2.3.2022 den 20.01):

Dag 5 nå og fortsatt positiv. Er invitert ut på middag på søndag, men jeg kan vel ikke ut når jeg fortsatt er positiv? 

Det er ikke og har aldri vært krav om negativ test for å gå ut av isolasjon. Nå er jo isolasjon opphevet også, det er bare anbefalt at man er hjemme i fire døgn fra positiv test og at man har vært feberfri i 24 timer. 

Du kan gå ut nå om du vil! Du kan egentlig gå ut når som helst i sykdomsforløpet pga oppheving av isolasjonsplikt, men det er ikke anbefalt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme, feber, sår hals, vondt i bihuler og ører, hodepine, slapp og vondt i muskler.. ikke en morsom uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har covid nå. Kjennes ut som en kraftig forkjølelse. Ikke feber. Sterk hodepine, mye snørr, hes, hovne lymfekjertler på halsen. Veldig tett i ørene. Ikke hatt vondt i halsen.

Fikk symptomer sent mandag kveld, testet meg tirsdag morgen og testen ble positiv med en gang. Har tre doser.

Endret av Kristine79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet med vondt i halsen forrige lørdag. Greide holde det i sjakk med paracet til mandag. Da ble jeg mer syk og fikk lett feber. Den ga seg etter et par dager. Nå er det fredag og jeg er sliten. Kroppen kjennes tom og det presser på lungene. Gleder meg til det gir seg helt.

For meg var det som en kraftig forkjølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet meg en mandag fordi sønnen min hadde symptomer, og han hadde testet positivt på jobb og ble sendt hjem med beskjed om å pcr teste seg. Vi gikk da og testet oss på en test-klinikk den samme mandagen, begge to, for pcr test. Dagen etter, tirsdag, fikk vi svar. Han var positiv, min var negativ.

Dagen etter det igjen, onsdag, våknet jeg med sår hals. Det startet med det. Sår helt øverst, i svelget. Testet meg da med en hjemmetest og den var nå positiv.

Det gikk raskt over til forkjølelsessymptomer, og etter et par dager hadde jeg feber opp i 38,6 om natten. Så forsvant feberen, snørr og hoste fortsatte i totalt 9 dager. Så ble jeg gradvis bedre, før jeg etter 2 uker (fra symptomstart) var helt bra igjen. 

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 1: Tett nese, snørrete. 
Dag 2: Tett nese, tørrhoste. 
Dag 3: Tett nese, tørrhoste. 
Dag 4: Ingen symptomer
Dag 5: Ingen symptomer, bortsett fra noe nedsatt smak- og luktesans. Den er ikke helt borte, men litt endret. 
 

Vaksinert med tre doser. Vært feberfri og hatt normal allmenntilstand hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1: frostrier i 2-3t.

Dag 2: Litt kløe i halsen

Dag 3: Litt muskelsmerter. Diaré på kvelden. Snørrete. 
Dag 4: Snørrete og vondt i halsen. 
Dag 5: Muskelsmerter, snørrete, hoste og diaré.  
 

Formen har egentlig vært fin hele tiden, trodde jeg skulle bli værre. 2 vaksinedoser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet når man kan trene igjen? Kanskje jeg allerede har spurt om det her, jeg er utrolig ør om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har covid nå men kjenner ingenting. Testet meg bare fordi kjæresten har det og fikk positiv. Når begynte dere å kjenne symptomer etter positiv test?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (På 5.3.2022 den 19.50):

Noen som vet når man kan trene igjen? Kanskje jeg allerede har spurt om det her, jeg er utrolig ør om dagen. 

Når man føler seg i form. Jeg tok en veldig lett økt tre dager etter positiv test. Var nesten helt symptomfri. Fra dag fem trente jeg som normalt. 

Har man vært ordentlig syk må man sikkert vente lenger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag med feber som varte mesteparten av dagen, samtidig sterke muskelsmerter i kroppen gjennom hele dagen.  Spesielt leggene verket mye. 

Når jeg våknet på dag 2 var all feber og muskelsmerter borte. Hadde vondt i halsen, men det forsvant helt etter en liten powernap(litt rart🤪). Hadde en rar svimmelhetsfølelse i kroppen, og litt trykkende følelse i hodet. 

Dag 3 var alt borte utenom noen heftige nys som kom litt spredt ut over dagen. 

Helt uvaksinert. 

Endret av Elidaa
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bienvilleparish skrev (På 25.2.2022 den 18.31):

Mørbanka i kroppen, verker overalt. Fryser og svetter, men ingen feber. Sliten og vil bare ligge stille eller sove. Begynte i går kveld. 

Samboeren min har det akkurat sånn nå. Fikk du feber etterhvert eller uteble den? Var du sånn lenge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde feber dagen etter påvist covid og nå i dag er jeg frisk. Så det var et mildt forløp. Har hverken tett nese eller halsvondt. Var kun feberen  i en dag. Er uvaksinert.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish
H a n n e skrev (På 8.3.2022 den 10.28):

Samboeren min har det akkurat sånn nå. Fikk du feber etterhvert eller uteble den? Var du sånn lenge? 

Nei, vil ikke si det. Forhøyet kroppstemperatur på 37,8. Var ganske syk i 2 dager, så gikk det over til mer forkjølelse i ca 1 uke. Både meg og samboer fikk det likt. Den ene vaksinert og den andre uvaksinert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært frisk i over en uke nå, eller frisk i den forstand at testene er negative, men jeg føler meg fortsatt ikke i form. Er svimmel, sover mye og har de siste dagene også slitt med veldig hodepine. 
 

Angående å være svimmel så hadde jeg også litt av en hendelse under et restaurant besøk: gikk på toalettet og på vei tilbake oppdaget at jeg gikk og bar på en såpedispenser! Jeg hadde altså tatt den med meg fra toalettet! Fortet meg tilbake til toalettet med den og håper ingen så det! :fnise: Håper ikke det gjentar seg! :sjokkbla:

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I januar 2020 fikk jeg noe som varte én uke. Jeg våknet opp midt på natten og klarte ikke å trekke inn pusten. Jeg klarte ikke å gjespe heller, helt umulig. Måtte puste i små korte trekk. Utrolig slitsomt og tungt i den uken. 
Jeg gikk til lege, men han ante ikke hva som var galt og han hadde aldri hørt om det før  ._.  Samboeren min hadde enda flere symptomer enn meg, han lå på sofaen i en uke, klarte ikke sove i sengen. Ikke hatt noe siden  <_< 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde intens hodepine i dagene før positiv test. 
I går våknet jeg med halsvondt som ble værre utover dagen. Negativ test på morgenen, og veldig svak positiv på kvelden. Fikk feber på kvelden og hadde feber hele natta.

Tydelig positiv test i dag. Har hatt feber i hele dag, hodeverk og svimmel. Ikke så vondt i halsen. 
Det er mange år siden jeg har vært så syk som dette! Jeg har 3 doser. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er over en uke siden jeg testet negativt igjen, men jeg plages fortsatt med at jeg klør i halsen så fort jeg er i bevegelse og plages med munntørrhet hele tiden. Flere som gjør det samme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...