Gjest bienvilleparish Skrevet 25. februar 2022 #21 Skrevet 25. februar 2022 Mørbanka i kroppen, verker overalt. Fryser og svetter, men ingen feber. Sliten og vil bare ligge stille eller sove. Begynte i går kveld.
mjaus Skrevet 25. februar 2022 #22 Skrevet 25. februar 2022 Startet med kribling i halsen...etterhvert fikk jeg feber å ble helt slått ut i hvert fall 2 dager, våknet i egen svette. Nå på dag 6 er det kun halsen min det sitter igjen i. Skikkelig sår hals. Har hverken slitt med så mye hodepine eller hoste, hoster litt i blandt men ikke noe mye.
celmarith Skrevet 25. februar 2022 #23 Skrevet 25. februar 2022 Jeg testet positivt i kveld. Jeg har litt tett nese, og en ubehagelig følelse i halsen/brystet når jeg puster. Jeg har ikke vond eller sår hals enn så lenge.
K@tt Skrevet 25. februar 2022 #24 Skrevet 25. februar 2022 Eris skrev (8 timer siden): Ekstrem hodepine på ettermiddag første dagen. Deretter to dager med feber og slapphet. Så sykdomsforløpet var ca 2 1/2- 3 dager. Hodepinen var det verste. Men ingen symptomer fra luftveiene 🤷♀️ Har følelsen av at enten får man hodepine-covid eller hoste-covid? Noen andre som har merket dette? Kvinne, 35, ingen underliggende sykdommer. Uvaksinert. Jeg fikk ingen av delene noen av gangene. Men jeg vet om flere som har fått både hoste og hodepine. 🤷♀️
Benazim Skrevet 25. februar 2022 #25 Skrevet 25. februar 2022 Vondt i halsen, hodepine og slapphet. Hoste som var veldig smertefull på grunn av sår hals. Etter hvert feber og en helt voldsom utmattelse som jeg ikke har kjent før. Ingen symptomer fra lunger/pust, heldigvis. Ble frisk etter en uke, og da forsvant heldigvis utmattelsen også. 3
Ardwinna Skrevet 25. februar 2022 #26 Skrevet 25. februar 2022 Har tre doser (Pfizer + Moderna + Pfizer) og testet positivt imorges. Har hatt en udefinerbar følelse i kroppen de siste par dagene, ikke syk/dårlig men heller ikke helt i topp form. Har autoimmun sykdom så trodde kanskje det bare var det som gjorde meg ute av form. Vet jo fremdeles ikke sikkert om det var stoffskiftet, korona eller litt av begge deler (testet ikke da). Igår da jeg var på jobb nøs jeg flere ganger på rad og deretter begynte det å klø i halsen. Siden jeg jobber med barn og unge, og svært mange av dem allerede har hatt korona, skjønte jeg ganske kjapt at jeg mest sannsynlig hadde blitt smittet. Ventet til i morges med å ta test, og da ble det en svak strek. Så langt har jeg litt slim i halsen og litt hoste, er bittelitt snørrete og føler meg litt trøtt. Har i tillegg lett forhøyet kroppstemperatur men ikke feber enda. Er veldig spent på hvordan dette utvikler seg. Jeg er ikke veldig begeistret over å bli syk akkurat i vinterferien... 1
Purple_Pixiedust Skrevet 25. februar 2022 #27 Skrevet 25. februar 2022 (endret) Følte meg litt trøtt og slapp, en anelse varm i kroppen. Så skulle det pga jeg var på sykehus av rutine måles temperatur og den var på 37,7. Dette var på onsdag. På torsdag hadde jeg samme temperatur og helt lett sykdomsfølelse. Gikk fast på paracet så mulig temperatur egentlig var høyere. Testet svakt positivt i går. I dag var den sterk positiv. Har hatt normal temperatur i dag og bortsett fra noen få host med litt slim og innimellom antydning til hodepine pluss tretthet så merker jeg lite til det. Har gått en halv mil fordelt på to turer i dag uten problemer, laget meg mat osv. Er upåvirket av det. Ikke som en lett forkjølelse en gang. Men er bare dag tre da så får nå se. Har to doser. Endret 25. februar 2022 av Purple_Pixiedust
NewStart87 Skrevet 25. februar 2022 #28 Skrevet 25. februar 2022 Testet positivt ikveld. Har følt meg mer trøtt de siste kveldene og idag begynte jeg å få en anelse når jeg begynte å føle meg svimmel. Tenkte først at det kanskje bare var lavt blodsukker og spiste, men det hjalp ikke, så da tok jeg test og den var positiv. Er også litt småsnufsen. Spent på hvordan jeg blir videre.
HelloMindy Skrevet 26. februar 2022 #29 Skrevet 26. februar 2022 (endret) Utslått, feber, slapp, utmattelse, hodepine, tørrhoste, muskelverk av en annen verden, null appetitt. Har aldri følt meg så syk før eller vært så redusert før. Kroppen er ødelagt. Har hatt både influensa og svineinfluensa før. 3 dager med dette enn så lenge, det kom helt brått på med alle disse symptomene, spent på utviklingen. Vaksinert. Endret 26. februar 2022 av HelloMindy
Lissien Skrevet 26. februar 2022 #30 Skrevet 26. februar 2022 (endret) Dag 1: Kjente bare at det var et eller annet på gang. Litt smågrums i nese og hals. Lett murring i ryggen på kvelden. Dag 2 og 3: Tett nese, småvondt i halsen, lett hoste og kvalmebølger. Dag 4: stort sett holdt sengen. Skikkelig forkjølet med snørr og tårer, tette bihuler, skikkelig hodepine, hoste og slapp. Tror jeg har hatt litt lett feber flere av dagene, men ikke målt. Har to vaksinedoser. Endret 26. februar 2022 av Lissien
Rosasko Skrevet 27. februar 2022 #31 Skrevet 27. februar 2022 Følte meg bare litt febersyk i 2 dager. Ingen hoste eller vond hals. Er veldig trøtt og sliten i kroppen ( på dag 4 nå) Er uvaksinert ☺️ 4
Turid truseløs Skrevet 27. februar 2022 #32 Skrevet 27. februar 2022 Hodepine som kommer og går, verst på dag 2. Men er helt fin i formen, fungerer som normalt, på dag 3 nå og satser på at det ikke blir verre. 3 vaksinedoser
Lurifa Skrevet 27. februar 2022 #33 Skrevet 27. februar 2022 Kjente litt symptomer noen dager før jeg fikk positiv test. To dager med hodepine, to dager med litt rusk i halsen. Så fikk jeg tørrhoste og rennende nese. Den natta fikk jeg også feber. Når jeg våknet var den «endelig» positiv. Feber i tre dager, irriterende hoste, rennende nese og ny stemme.
Gjest BethD Skrevet 28. februar 2022 #34 Skrevet 28. februar 2022 Jeg kjente litt småkribling i halsen dagen før testing og testet egentlig bare fordi det er smitte i huset. Den ble positiv den men formen blir liksom aldri dårligere. Testet positivt igår, og er litt verre idag men bare øøøøøørlite verre. Sånn merker mer i halsen og litt bomullhode men ellers fin. Trodde det skulle bli verre.
Kenguruen Skrevet 28. februar 2022 #35 Skrevet 28. februar 2022 (endret) Jeg har to vaksinedoser (ingen booster). Føles som en kraftig forkjølelse, men man merker at det er "noe mer" enn en vanlig forkjølelse. Har lest/hørt en del erfaringer om omikron, og det sies at de vanlige kjennetegnene på coronavirus er mindre utbredt hos denne varianten. For eksempel tap av lukt- og smakssans har jeg ikke lagt noe merke til. Det merkelige er at jeg har VELDIG vondt i halsen, og det er vanskelig å få i seg mat og drikke. Spiser nesten kun suppe og yoghurt. Kald drikke er vondt, og halslindrende preparater funker ikke. Det sitter rett i svelget, og ser ikke ut til å ha forbedret seg de siste dagene - selv om andre symptomer har blitt mye bedre. Merker også at jeg får feber med en gang jeg anstrenger meg, og er generelt slapp. Men jeg var mye sykere sist jeg hadde H1N1 influensa (tidligere omtalt som svineinfluensa) i 2018-2019. Da var det like før jeg måtte på legevakten. Endret 28. februar 2022 av Kenguruen
Sommer2062 Skrevet 28. februar 2022 #36 Skrevet 28. februar 2022 2 vaksiner. Startet med feber som ble høyere og høyere, muskelverk, hoste, hodepine, utmattelse, vond hals. Havnet på sykehuset. Enda utmattet.
Lovis Fenja Skrevet 28. februar 2022 #37 Skrevet 28. februar 2022 FantasDick skrev (På 24.2.2022 den 0.03): Kjente ved leggetid at jeg kom til å få feber. La meg, hadde mange rare feberdrømmer og våknet med latterlig vonde ledd - klarte ikke gå fordi anklene og knærne var så vonde, og en forferdelig hodepine. Her skjønte jeg at det var korona. Hadde samme smerte i ledd og kropp som etter vaksinedose 2. Smertene avtok, men hadde fremdeles feber etter et par dager. Kvalme, magesmerter og diare. Tette ører, snørr og litt hoste og sår hals. Testet positivt 6 dager etter symptomstart. Har høy puls og er utrolig sliten nå. Nå lurer jeg litt, siden jeg ikke hadde fått med meg kvalme, det står ikke som symptom på FHI. Jeg har vært småkvalm, i bølger, i over en uke og har fått tette ører. Og veldig mye trøttere enn vanlig. Jeg tok test i dag, siden jeg leste om kvalme på KG i går, men den var negativ. Kan det være mulig at jeg har har det, men at det var for sent å ta test?
Nelly123 Skrevet 28. februar 2022 #38 Skrevet 28. februar 2022 (endret) Startet for 3 dager siden. Startet med kriblende hals, har nå gått over i rennende og pottetett nese. I tillegg til sår hals og delvis manglende stemme. Kjempesliten og svimmel. Datteren min hadde også pottetett nese som hovedsymptom. De to sønnene mine hadde omikron i midt januar, de hadde muskelverk/slitne med feber. Virker som den har endret seg? Jeg har 3 doser (pfizer-pfizer-moderna), datteren min 2 stk (moderna-pfizer), sønnene mine hadde 1 dose (pfizer). Dag 7: kroppen begynner så smått fungere igjen. Har hatt skyhøy puls bare jeg har vært ute og gått litt. Nesa er fortsatt trøblete, ikke like tett som før, men allikevel litt tett, og litt rar. Nedsatt luktesans. Endret 5. mars 2022 av Nelly123
NewStart87 Skrevet 28. februar 2022 #39 Skrevet 28. februar 2022 Føler jeg ikke gjør annet enn å sove! Flere som gjør det samme?
font Skrevet 28. februar 2022 #40 Skrevet 28. februar 2022 2 vaksiner. Jeg kjente kribling i halsen på torsdag kveld. Fredag morgen tok jeg en test, og synes jeg kunne skimte en svak strek. Hadde hodepine gjennom store deler av dagen. Lørdag sa det pang, med tett og rennende nese og helt forferdelig sår hals. Tok enda en test som ble tydelig positiv med en gang. De kraftige forkjølelses-symptomene har vart gjennom helga. Nå mandag kveld begynner den såre halsen å gi seg, men jeg har begynt å hoste istedet 🙃
Fremhevede innlegg