AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #1 Del Skrevet 23. februar 2022 Hei! Håper noen kan hjelpe meg. Har visst om min pcos i over 10 år, og lest meg mye opp, vært mye hos gynekolog, operert ut cyste (pga størrelse) og ja, vet generelt mye. Men, nå er jeg prøver, og det er en ting med eggløsning jeg ikke forstår. Jeg har alltid hatt lange sykluser, både med og uten ulike prevansjoner, typ mensen 1-3 ganger i løpet av året. Nå har jeg gått på metformin i et halvt år, og samtidig tatt inositol. Syklusen har gradvis gått ned, og fra ekstreme sykluser har jeg nå 26-28 dager syklus og positive eltester. Det jeg ikke skjønner er om at det da betyr at jeg har sjans på lik linje som alle andre, når syklusen er kort og stabil (det går alltid 14 dager fra EL til mensen) og jeg får positiv eltest? Eller har det ikke noe å si når jeg har pcos? Anonymkode: 4dbb5...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #2 Del Skrevet 23. februar 2022 Ville tatt en blodprøve ca. en uke etter antatt EL for å sjekke om du faktisk har eggløsning. Med såpass stabil syklus har du sannsynligvis det og det er neppe noen grunn til at det skal være vanskeligere for deg enn for andre Vanskelighetene med PCOS er som oftest manglende eggløsning. Samt noe høyere risiko for spontanabort. Anonymkode: 8db02...4b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #3 Del Skrevet 23. februar 2022 Det var det jeg trodde, at det var pga manglende eggløsning, men ble så usikker. Da håper jeg på baby snart! Anonymkode: 4dbb5...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #4 Del Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det var det jeg trodde, at det var pga manglende eggløsning, men ble så usikker. Da håper jeg på baby snart! Anonymkode: 4dbb5...6b7 Får håpe det Husk at det kan ta litt tid selv når det ikke er noen problemer hos noen av partene. Hvis det tar tid, lenger enn 6mnd kanskje, så ville jeg tatt det videre (litt avhengig av alderen deres). Kan da være greit å utrede litt, ta sædanalyse, osv. Anonymkode: 8db02...4b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå