AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #41 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Dette. I verste fall vil en mor/far gi fra seg barnet pga ekstrem mangel på søvn. Å konstant avbryte søvn brukes som en terroriseringsmetode i flere steder av verden, så man må ta det på alvor!! Anonymkode: 25e0f...0d3 Enig i at ts trenger avlastning. Men finnes vallergan fremdeles på markedet? Trodde det var gått ut. Anonymkode: 182e0...c83
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2022 #42 Skrevet 25. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 22.2.2022 den 23.50): 2,5 åringen våkner hver eneste time ig har gjort det siden fødsel. HVER TIME, hver natt. Han er i barnehagen, helt utmattet. Jeg er på jobb, helt utmattet. Han kommer hjem og sutrer, kviner og klenger hvert sekund (til og med under måltid), og griner for alt fordi han er så trøtt. Jeg har prøvd alle idiotiske råd fra helsestasjon. Jeg har prøvd alle råd fra internett. Jeg har flyttet leggetid frem og tilbake, har hatt kortere, lenger og ingen hvil, har latt han gråte, har gitt kos, har hatt han på mitt rom, eget rom, egen seng, min seng, alt. Tok skrittet sammen med helsestasjonlege å forsøke Vallergan, har gitt det over en uke nå uten NOE effekt. Jeg KLARER IKKE MER!! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg vurderer helt seriøst å gi bort ungen. Melde meg selv til barnevernet for ett eller annet og bare bli kvitt han. Det høres grusomt ut men jeg klarer ikke én forbanna natt til som dette! Jeg er helt alene med han.. Jeg har ikke mer å gå på, jeg makter ikke mer! Hva i all verden gjør jeg? De få timene han ikke er i bhg bare kviner, gråter og klenger han for han er så trøtt… Og jeg er selv så trøtt og desperat etter litt egentid at jeg klarer bare ikke være kjærlig mot han.. Blir irritert for alt han gjør, og det gjør jo bare situasjonen verre… Anonymkode: 135a7...d2b 1) Om han sover på dagen, slutt med det. 2) Innfør gode leggerutiner. Varm dusj/bad. Lett kveldsmat. Ingen tv i to timer før leggetid. Les han en bok feks. Rolig lek/aktivitet. 3) Sover han alene i egen seng? Ta han i såfall i din seng! Eneste som hjalp her. 4) Han sutrer fordi han er overtrøtt. Skaff deg sykemld i et par uker og SOV på dagtid mens han er i bhg. Oksygenmaska på før du hjelper andre! Dette er en kneik og det vil bli bedre😊 Anonymkode: 11905...4b2
Fru_K Skrevet 25. februar 2022 #43 Skrevet 25. februar 2022 Kjære deg, dette går da ikke lenger ❤️. Jeg er mor til barn med mpa. Han er to år nå og har heldigvis vokst det av seg, men da det sto på som verst var det helt krise her. Det blir en ond sirkel, han har vondt og får ikke sove, blir overtrøtt og begynner å klovne i senga, får oppmerksomhet og klovner mer, blir sliten og sutrete på dagen osv. Jeg brukte bæretøy mye og lenge. Nærheten til meg roet ham ned på ettermiddagen og det utgjorde en enorm forskjell da kvelden kom. Jeg støtter alle anbefalingene her om å få en skikkelig sjekk av allergier, intoleranser og låsninger i rygg/nakke. I mellomtiden; prøv bæretøy ❤️. Kanskje det hjelper ham å slappe av, pluss at han får masse kos. Helt ærlig savner jeg å bære rundt på gutten min 🥰 Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå