AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #1 Skrevet 22. februar 2022 2,5 åringen våkner hver eneste time ig har gjort det siden fødsel. HVER TIME, hver natt. Han er i barnehagen, helt utmattet. Jeg er på jobb, helt utmattet. Han kommer hjem og sutrer, kviner og klenger hvert sekund (til og med under måltid), og griner for alt fordi han er så trøtt. Jeg har prøvd alle idiotiske råd fra helsestasjon. Jeg har prøvd alle råd fra internett. Jeg har flyttet leggetid frem og tilbake, har hatt kortere, lenger og ingen hvil, har latt han gråte, har gitt kos, har hatt han på mitt rom, eget rom, egen seng, min seng, alt. Tok skrittet sammen med helsestasjonlege å forsøke Vallergan, har gitt det over en uke nå uten NOE effekt. Jeg KLARER IKKE MER!! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg vurderer helt seriøst å gi bort ungen. Melde meg selv til barnevernet for ett eller annet og bare bli kvitt han. Det høres grusomt ut men jeg klarer ikke én forbanna natt til som dette! Jeg er helt alene med han.. Jeg har ikke mer å gå på, jeg makter ikke mer! Hva i all verden gjør jeg? De få timene han ikke er i bhg bare kviner, gråter og klenger han for han er så trøtt… Og jeg er selv så trøtt og desperat etter litt egentid at jeg klarer bare ikke være kjærlig mot han.. Blir irritert for alt han gjør, og det gjør jo bare situasjonen verre… Anonymkode: 135a7...d2b 1 23
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #2 Skrevet 22. februar 2022 Om du får en sykemelding og tar deg inn igjen en liten stund. Du har ikke noe mer å gå på, du MÅ hvile. Gutten din må hvile. Korte dager i bhg og så sover du når han er i bhg, så er du mer opplagt til å være der for han når han kommer fra bhg. Har du sjekket hørselen hans? Vet ikke hvorfor det skulle være nødvendig, var bare en tanke som slo meg. Kanskje han er altfor var for alt av lyder? Anonymkode: 7e8e9...c45 35 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #3 Skrevet 22. februar 2022 Har du sjekket han for matintoleranser? Anonymkode: 059f0...80f 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #4 Skrevet 22. februar 2022 Kjære TS. Vår var helt lik. Det viste seg å være stille reflux kombinert med astma. Med medisiner ble det 1000 ganger bedre over natten. Har han blitt utredet for fysiske plager? Prøvd medisiner for å se om det har effekt? Jeg ble lenge avfeid med idiotiske råd om rutiner og annet tull, men jeg insisterte på at barnet hadde VONDT, det måtte være noe som plaget ham om natten. Og det var det. Det er ikke normalt å våkne så mye og ofte uten at det har noen årsak. Krev skikkelig hjelp med å finne årsaken! Anonymkode: 3b622...2b0 27 2 7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #5 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kjære TS. Vår var helt lik. Det viste seg å være stille reflux kombinert med astma. Med medisiner ble det 1000 ganger bedre over natten. Har han blitt utredet for fysiske plager? Prøvd medisiner for å se om det har effekt? Jeg ble lenge avfeid med idiotiske råd om rutiner og annet tull, men jeg insisterte på at barnet hadde VONDT, det måtte være noe som plaget ham om natten. Og det var det. Det er ikke normalt å våkne så mye og ofte uten at det har noen årsak. Krev skikkelig hjelp med å finne årsaken! Anonymkode: 3b622...2b0 Her gir han ingen uttrykk for smerte eller andre plager, han bare våkner. Og prater, ler, sutrer, herjer, skal stå opp osv om hverandre. Dyne av, dyne på, drikke tom, osv. Så «tuller» han seg selv lys våken og sirkuset er i gang. Han gikk på astmamedisiner inntil nylig for å sjekke ut dette, men de gav (som alt annet) ingen effekt.. Anonymkode: 135a7...d2b
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #6 Skrevet 23. februar 2022 Hva er grunnen til dette? Har han vondt noe sted, har han asperger/autisme eller adhd, tåler han ikke gluten, kan det være cøliaki, tåler han ikke kumelksprodukter, får han mye søtsaker som for høyt blodsukker, har han diabetes, får han i seg nok væske, går han på do regelmessig for å tisse og bæsje, får han i seg nok frukt og grønt. Anonymkode: b5ea6...7d2 5 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #7 Skrevet 23. februar 2022 Vitaminmangel kan føre til søvnmangel. Kan vel ikke skade å få sjekket det i hvert fall ? Anonymkode: 9d5a0...4ca 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #8 Skrevet 23. februar 2022 Vitaminmangler? Anonymkode: b5ea6...7d2 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #9 Skrevet 23. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 23.2.2022 den 1.18): Hva er grunnen til dette? Har han vondt noe sted, har han asperger/autisme eller adhd, tåler han ikke gluten, kan det være cøliaki, tåler han ikke kumelksprodukter, får han mye søtsaker som for høyt blodsukker, har han diabetes, får han i seg nok væske, går han på do regelmessig for å tisse og bæsje, får han i seg nok frukt og grønt. Anonymkode: b5ea6...7d2 Det lurer jeg og på. Har vært igjennom hele regla hundre ganger. Han virker ikke allergisk (fiser normal mengde, normal avføring, klager ikke på magesmerter). Ingen tegn til autisme. Han kan kanskje ha ADHD, men det er jo alt for tidlig å si. Får svært lite søtsaker, drikker og tidder helt normalt. Spiser normalt. AnonymBruker skrev (På 23.2.2022 den 1.20): Vitaminmangler? Anonymkode: b5ea6...7d2 Det er ikke sjekket. Er det vanlig hos barn med normalt kosthold? Alltid vært sånn, lenge før oppstart med Vallergan. Er bare fordi han er trøtt og nekter å sove.. Har ikke merket noe endring etter oppstart, hverken bedre eller verre. Anonymkode: 135a7...d2b Endret 24. februar 2022 av Christina82 ryddet for sitert innhold
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #10 Skrevet 23. februar 2022 Min våknet mye og det varte lenge. Så lot jeg de bare bli liggende i sengen å pludre til de sovnet av seg selv igjen. Etter lang tid så halverte det våkenheten deres og min. Nå er vi nede i 2 ganger per natt, snart 4 år gammel. Anonymkode: 28a37...00e
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #11 Skrevet 23. februar 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: 2,5 åringen våkner hver eneste time ig har gjort det siden fødsel. HVER TIME, hver natt. Han er i barnehagen, helt utmattet. Jeg er på jobb, helt utmattet. Han kommer hjem og sutrer, kviner og klenger hvert sekund (til og med under måltid), og griner for alt fordi han er så trøtt. Jeg har prøvd alle idiotiske råd fra helsestasjon. Jeg har prøvd alle råd fra internett. Jeg har flyttet leggetid frem og tilbake, har hatt kortere, lenger og ingen hvil, har latt han gråte, har gitt kos, har hatt han på mitt rom, eget rom, egen seng, min seng, alt. Tok skrittet sammen med helsestasjonlege å forsøke Vallergan, har gitt det over en uke nå uten NOE effekt. Jeg KLARER IKKE MER!! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg vurderer helt seriøst å gi bort ungen. Melde meg selv til barnevernet for ett eller annet og bare bli kvitt han. Det høres grusomt ut men jeg klarer ikke én forbanna natt til som dette! Jeg er helt alene med han.. Jeg har ikke mer å gå på, jeg makter ikke mer! Hva i all verden gjør jeg? De få timene han ikke er i bhg bare kviner, gråter og klenger han for han er så trøtt… Og jeg er selv så trøtt og desperat etter litt egentid at jeg klarer bare ikke være kjærlig mot han.. Blir irritert for alt han gjør, og det gjør jo bare situasjonen verre… Anonymkode: 135a7...d2b Ee han utredet for reflux eller sliding hiatal hernia (brokk i mellomgulvet). dette vil gi symptomer når han legger seg ned. Og ikke rart han våkner da. Anonymkode: 0e5b8...069 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #12 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): 2,5 åringen våkner hver eneste time ig har gjort det siden fødsel. HVER TIME, hver natt. Han er i barnehagen, helt utmattet. Jeg er på jobb, helt utmattet. Han kommer hjem og sutrer, kviner og klenger hvert sekund (til og med under måltid), og griner for alt fordi han er så trøtt. Jeg har prøvd alle idiotiske råd fra helsestasjon. Jeg har prøvd alle råd fra internett. Jeg har flyttet leggetid frem og tilbake, har hatt kortere, lenger og ingen hvil, har latt han gråte, har gitt kos, har hatt han på mitt rom, eget rom, egen seng, min seng, alt. Tok skrittet sammen med helsestasjonlege å forsøke Vallergan, har gitt det over en uke nå uten NOE effekt. Jeg KLARER IKKE MER!! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, jeg vurderer helt seriøst å gi bort ungen. Melde meg selv til barnevernet for ett eller annet og bare bli kvitt han. Det høres grusomt ut men jeg klarer ikke én forbanna natt til som dette! Jeg er helt alene med han.. Jeg har ikke mer å gå på, jeg makter ikke mer! Hva i all verden gjør jeg? De få timene han ikke er i bhg bare kviner, gråter og klenger han for han er så trøtt… Og jeg er selv så trøtt og desperat etter litt egentid at jeg klarer bare ikke være kjærlig mot han.. Blir irritert for alt han gjør, og det gjør jo bare situasjonen verre… Anonymkode: 135a7...d2b Be om avlastning fra bv.og vurder å gi ungen cbd Anonymkode: 37f5d...0ba
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #13 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vitaminmangel kan føre til søvnmangel. Kan vel ikke skade å få sjekket det i hvert fall ? Anonymkode: 9d5a0...4ca I u-land kanskje. Ikke i Norge. Da skal man ha et fryktelig ensidig kosthold. Anonymkode: 98c14...882
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #14 Skrevet 23. februar 2022 Få utredet for mellomørebetennelse og reflux. Min gutt hadde kronisk mellomørebetennelse og sov ikke noe særlig før han fikk satt inn dren i ørene, da var han 2,5 år. Anonymkode: 5ba8d...22a 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #15 Skrevet 23. februar 2022 Ta en telefon til barnevernet. De hjelper deg med kunnskap og støtte. Anonymkode: 1a0a4...9ac 3
Mt3 Skrevet 23. februar 2022 #16 Skrevet 23. februar 2022 Ta kontakt med barnevernet, be om å få barnet inn i avlastningshjem så du får muligheten til å sove 1-2 hele netter pr uke/14.dag. Så kan dere sammen se på rutiner, om det kan være fysiske plager, medisinering.... så barnet også får sove. Mulig du/dere bør prøve en ny lege, om du (barnet) virkelig har fått utskrevet en medisin som ikke lenger brukes pga bivirkninger. 7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #17 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ta en telefon til barnevernet. De hjelper deg med kunnskap og støtte. Anonymkode: 1a0a4...9ac Mt3 skrev (32 minutter siden): Ta kontakt med barnevernet, be om å få barnet inn i avlastningshjem så du får muligheten til å sove 1-2 hele netter pr uke/14.dag. Så kan dere sammen se på rutiner, om det kan være fysiske plager, medisinering.... så barnet også får sove. Mulig du/dere bør prøve en ny lege, om du (barnet) virkelig har fått utskrevet en medisin som ikke lenger brukes pga bivirkninger. Å tipse om barnevernet og avlastningshjem for en utmattet 2,5 åring og mor er vel i det drøyeste laget. Avlastningstiltak skal streng talt brukes kun i tyngre omsorgssituasjoner. Fastlegen, helsestasjonen etc er en mer riktigere instans. Det er uansett kommunen som behandler søknader om avlastningshjem, om ikke barnet allerede får oppfølging fra barnevernstjenesten. Synes det er feil å bruke ressursene til BV slik, spesielt hvis det finnes andre muligheter (sykemelding, barnevakt, dagmamma, home-start etc). Anonymkode: e1b2b...258 6 1
Kaylah Skrevet 23. februar 2022 #18 Skrevet 23. februar 2022 Sjekk for refluks.. det kan også hjelpe å heve hodeenden på senga litt, da blir både refluks og trykk i ørene lettere. Legg noen bøker under beina på senga.. skader ikke å prøve? 2
Mt3 Skrevet 23. februar 2022 #19 Skrevet 23. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å tipse om barnevernet og avlastningshjem for en utmattet 2,5 åring og mor er vel i det drøyeste laget. Avlastningstiltak skal streng talt brukes kun i tyngre omsorgssituasjoner. Fastlegen, helsestasjonen etc er en mer riktigere instans. Det er uansett kommunen som behandler søknader om avlastningshjem, om ikke barnet allerede får oppfølging fra barnevernstjenesten. Synes det er feil å bruke ressursene til BV slik, spesielt hvis det finnes andre muligheter (sykemelding, barnevakt, dagmamma, home-start etc). Anonymkode: e1b2b...258 Når en er alenemor og ikke har fått sovet sammenhengende mer enn 2 1/2 time på over 2 år så er det en alvorlig situasjon. Hun kan så klart be kommunen om avlastning, men om det er en lang prosess å få godkjent så kan relasjon mor-barn ta stor skade. 12
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2022 #20 Skrevet 23. februar 2022 Har du et nettverk med familie rundt deg? Kan noen avlaste deg så du får hentet deg inn? Jeg får utrolig vondt av deg, og vet selv hvor tungt det er med små barn og uten søvn. Det er virkelig fullstendig utmattende. I hvilken del av landet bor du? Jeg har selv en gutt på 2,5 år, og flere eldre barn. Hadde du bodd i nærheten kunne jeg avlastet litt så du fikk hentet inn litt søvn. Anonymkode: 2ace1...37c 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå