Gå til innhold

Hva gjør man når både foreldrene er syke med COVID?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som voksen må man bare skjerpe seg for å få det som må gjøres gjort. Man lar huset forfalle (rot ol. det kan faktisk vente en uke om så er), man lager rask middag/bestiller take away. Man gjør det man må for å overleve.

Barna overlever det at mor og far ikke er på topp. De overlever at det blir litt annerledes hverdag. Det går faktisk fint.

Anonymkode: c012c...615

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten må man tåle at det er rotete en ukes tid eventuelt må man sørge for at man har ressurspersoner i nærheten i form av familie eller venner som kan hjelpe til. Begge deler er for øvrig å anbefale. 

Anonymkode: 81f95...b46

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sier ikke vi klarer ikke ta oss av dem.. men der føles ikke godt å ha det så rotete og være så lat som vi er 🙈

Anonymkode: 44f5c...ed5

Gi f... i om huset er rotete og maten består av kun sukker og transfett.

Her i huset hadde ingen matlyst og ingen smak/ luktesans så klarte ikke å lage mat alle dager, så det ble ett eller to knekkebrød pr dag og potetgull til middag.

I dag spiser jeg is til middag fordi jeg orker ikke ingenting.

Anonymkode: 12159...b04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg og min mann har begge COVID. Vi har to små barn som var syke i helgen men bedre nå. Nå ligger vi helt utslitt og med høy feber i sengen. Barna blir levert til bhg av en venn. Men vi har ingen familie her vi bor og det er helt forferdelig å være så syke, går sikkert over snart men har så dårlig samvittighet for at huset et rotete og vi bare lager junk food til middag...  

Dere som hatt covid. Hva gjorde dere? Gikk det fort over?

Anonymkode: 44f5c...ed5

Vi ble begge syke md svininfluensa den gang. Og barna var små. Vi lå helt utslitt i hver vårt rom. Orket ingenting. Barna var helt ok men vi hadde ikke krefter til å følge dem til bhg. De kunne gjøre alt i huset for vi orket ikke stå opp. De spiste snop, kjeks, sjokolade. Men det gikk over. Det er en kort tid i livet. Overlev. 

Anonymkode: 2842f...933

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vært en far hadde du nok ikke hatt dårlig samvittighet for hverken huset du eller maten, men vi mødre har alltid dårlig samvittighet.

Anonymkode: 12159...b04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har bosatt oss i nærheten av familie, så klarer ikke sette meg inn i situasjonen.

Anonymkode: 2c271...caa

Konstruktivt bidrag

Anonymkode: 0ab79...83c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde covid både voksen og barn samtidig. Lot bare rotet flyte. Spiste brødskive til middag et par dager, det gikk helt fint. Jeg orket ikke lage noe, det er ingen som kjører ut mat her vi bor. Vi så sikkert for mye på tv og spiste for mye is også. Men det var bare for noen dager, så da gjør man det som funker. 

Anonymkode: 96b90...7aa

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg og min mann har begge COVID. Vi har to små barn som var syke i helgen men bedre nå. Nå ligger vi helt utslitt og med høy feber i sengen. Barna blir levert til bhg av en venn. Men vi har ingen familie her vi bor og det er helt forferdelig å være så syke, går sikkert over snart men har så dårlig samvittighet for at huset et rotete og vi bare lager junk food til middag...  

Dere som hatt covid. Hva gjorde dere? Gikk det fort over?

Dere er syke , ikke ha dårlig samvittighet for det 😊 ♥️ Hadde det samme her men heldigvis ble jeg og samboer slått ut i hver vår uke så kunne hjelpe hverandre litt med tanke på barn osv når det stod på som verst . Ikke belast dere selv med å ha dårlig samvittighet i tillegg til sykdom ♥️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alenemor og har nå korona i ferien. Ingen til å hjelpe siden familien er redd for smitte. Jeg lager gode måltider men det er det, prøvde meg på aketur men besvimte nesten og sjanglet på veien så har godtatt at det er kjedelig og kjipt for barn men en unntakstilstand. Tv og iPad dagen har bestått av..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubegrenset skjermtid, junk food, huset var en svinesti, og vi var skitne og svette vi også.

Så ble vi bedre igjen etter noen dager. Fikk ryddet huset og dusjet, og lagt middag igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...