AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #21 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Har tenkt på en ting i det siste. Nå skal jo «alle» få Covid, det er høyt sykefravær på jobben min og jeg sitter egentlig bare å venter på å bli smittet. Så kom jeg til å tenke på at jeg knapt har vært syk i mitt liv. Aldri hatt influensa, aldri hatt spysyke (fra 1.klasse og til nå, før den tid husker jeg ikke). Aldri hatt UVI. Aldri vært innlagt på sykehus, eller operert noe. Aldri tatt antibiotika. Er forkjøla 1 gang annenhvert år ca, men da veldig mildt og går over i løpet av noen dager. Er 27 år og så og si null opplevelse med sykdom. Føler det er ganske uvanlig, eller er det flere som meg? Anonymkode: 8b41e...deb Samme her, og jeg er 55. Har hatt influensa 1 gang da. Anonymkode: fffae...f98
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #22 Skrevet 21. februar 2022 Mye syk som barn, men veldig sjelden syk som voksen og da mener jeg sjeldent "pjusk" en gang. Fikk covid nå nylig, men ble ikke syk da heller. Vet man bør være takknemlig siden det ikke er gøy å være syk, men stusser over at de jeg jobber med har mer sykefravær ila et halvt år enn jeg sikkert har hatt over 10 år. Og jeg lever ikke noe spesielt sunt heller, men kanskje mye sykdom som barn gjør at man blir mer rusta som voksen. Anonymkode: f9cb1...ee2 1
Jadzia Skrevet 21. februar 2022 #23 Skrevet 21. februar 2022 Delvis. Jeg er 43, har hatt influensa en gang. Og da uten feber og bare et par dager slått ut. Jeg får aldri omgangssyke så lenge egne barn ikke drar det i hus, da får jeg det hver gang. Men fra jeg var 21 (var bonusmamma før det og han dro det i hus) til jeg fikk egne barn 14 år senere, hadde jeg det ikke en eneste gang. Er ungene forkjøla, så går alle ned for telling, unntatt meg. Korona var fem dager med slapphet og et trykk i hodet jeg aldri har kjent før. Ingen feber. Og jeg er uvaksinert. Før unger, gikk det 3-4 år mellom hver forkjølelse. 1
Purple_Pixiedust Skrevet 21. februar 2022 #24 Skrevet 21. februar 2022 (endret) Er veldig sjeldent syk jeg også. Kan ikke huske sist jeg hadde feber. Skikkelig influensa har jeg vel ikke hatt siden jeg var 13. Er 31 nå. Men kan bli litt pjusk/hanglete et par ganger i året. Bare sånn lett sykdomsfølelse i kroppen 2-3 dager. Vil ikke kalle det syk. Hadde sikkert blitt ordentlig forkjøla da hvis immunforsvaret var dårlig. Endret 21. februar 2022 av Purple_Pixiedust
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #25 Skrevet 22. februar 2022 Vel, jeg hadde influensa en gang da jeg var ungdom, har hatt omgangssyken en gang, og UVI en gang. Også blir jeg forkjøla innimellom. Men bortsett fra det har jeg aldri vært syk. Etter studiene jobbet jeg 3 år en plass, og hadde bare én egenmeldingsdag da jeg våknet forkjøla med feber. I jobben jeg har nå, var jeg borte en uke da jeg fikk korona. Det er det eneste. Men jeg kunne fint kommet tilbake på jobb tidligere enn jeg gjorde, hadde det ikke vært for reglene som var da. Det var som å ha en kraftig forkjølelse. Jeg jobber på skole, og vi hadde et skikkelig koronautbrudd for noen uker siden, så jeg ventet bare på å bli smittet. Jeg har blitt forkjølet oftere etter at jeg begynte å jobbe på skole. Har en kollega som sier hun var som meg før, aldri borte fra jobb. Men nå har hun fått barn, og hun er borte veldig mye. Det florerer av smittsomme greier i barnehagen. Anonymkode: 06df4...671
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #26 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mye syk som barn, men veldig sjelden syk som voksen og da mener jeg sjeldent "pjusk" en gang. Fikk covid nå nylig, men ble ikke syk da heller. Vet man bør være takknemlig siden det ikke er gøy å være syk, men stusser over at de jeg jobber med har mer sykefravær ila et halvt år enn jeg sikkert har hatt over 10 år. Og jeg lever ikke noe spesielt sunt heller, men kanskje mye sykdom som barn gjør at man blir mer rusta som voksen. Anonymkode: f9cb1...ee2 Hadde en kollega, en psykolog, som stadig var borte pga matforgiftning. Jeg har aldri i mitt liv opplevd matforgiftning, kan ikke huske at mamma eller pappa eller søsken hadde det heller, så synes det var rart, men kan jo være noen lettere får det enn andre..? Anonymkode: e3f46...803
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #27 Skrevet 22. februar 2022 Var sjeldent syk som barn har nesten aldri hatt feber, nå kan jeg ikke huske sist jeg var syk får ikke snue en gang. Er ikke redd for å bli syk. Uvaksinert. Anonymkode: cc149...9e3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #28 Skrevet 22. februar 2022 Er veldig sjelden syk. Har influensa hvert 10.ende år, og ellers seriøst aldri forkjølet en gang. Blitt matforgiftet én gang, det var jævlig. Nå har «alle» corona. Jeg har vært nærkontakt tre ganger, og ikke blitt smittet. Er vaksinert, så vil nok takle smitte greit, men rart å ikke bli smittet en gang😂 Anonymkode: 39bbb...f7b
supermamz Skrevet 22. februar 2022 #29 Skrevet 22. februar 2022 Har nesten aldri vært syk, så fikk jeg barn for noen år siden og føler nesten vi har vært mer syke en friske siden barnehagestart.🥴 Ufattelig tungt, føler kroppen ikke er vant med noen ting.. Har holdt oss unna covid enn så lenge. Skjønner ikke hvordan🙈
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #30 Skrevet 22. februar 2022 Jeg var sikkert sjuk hver 14. dag som barn. Ble sjuk av alt, hele tiden:P Så tok de mandlene og etter det har jeg kanskje vært syk en gang hver tiende år. Men da har jeg vært så inni granskauen sjuk og. Nå er det ca. 10 år siden sist jeg var sjuk, og gjett hva... Halsbetennelse og bihulebetennelse, og muligens påbegynnende øyekatarr. Hva faen gir du meg Men tar det over korona. Anonymkode: 2db74...dbb
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #31 Skrevet 22. februar 2022 Jeg er 40, og er aldri syk. Jeg har aldri hatt influensa. Jeg er litt forkjølet 1-2 ganger i året (etter jeg fikk barn, 2-3, i barnehagetiden..). Men ellers, ingenting. Mannen kommenterte at han er jo aldri syk lenger, etter at han flyttet sammen med meg og kostholdet ble langt sunnere enn da han var ungkar. Så der ligger kanskje noe av forklaringen, at jeg rett og slett spiser sunt og holder meg frisk? Anonymkode: 1e7f8...caa
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #32 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg er heller aldri syk. Spiser mye buser og ørevoks for å bedre imunforsvaret mitt. Anonymkode: 83554...8cb Mens jeg beholder alt håret i nesa. Har en teori om at det filtrere ut uhumskheter som forøker trenge seg inn i mitt legeme. Anonymkode: e3cb1...586
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #33 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mens jeg beholder alt håret i nesa. Har en teori om at det filtrere ut uhumskheter som forøker trenge seg inn i mitt legeme. Anonymkode: e3cb1...586 Det er bokstavlig talt akkurat det nesehåret er der for Det er en viktig del av immunforsvaret. Anonymkode: 1e7f8...caa
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #34 Skrevet 22. februar 2022 Jeg er aldri syk. Har hatt noen utfordringer knyttet til lavt blodtrykk og blodtrykksfall, men det er ikke en sykdom, snarere tvert om. Anonymkode: 620cc...129
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #35 Skrevet 22. februar 2022 Samme her! Sist jeg var litt snufsete var i 2016 (så en over her som også var det), men det er jo liksom ikke ligge-i-senga syk. Aldri hatt (som jeg husker) omgangssjuken, spysjuken, influensa, urinveisinfeksjon, migrene, covid eller noe annet av sykdom. Første gang jeg har opplevd å ligge syk i senga i mitt liv var etter 2. dose vaksine da jeg tok en dag der for jeg var virkelig ikke i form, 1. og 3. merket jeg omtrent ikke. Aldri vært sykemeldt. Var vært svært aktiv i kontaktsport både som barn og voksen da så det har blitt noen brudd og et par leddbånd som har takket for seg og et par operasjoner på kjøpet 😛 Anonymkode: 02573...ba8
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #36 Skrevet 22. februar 2022 Hadde du spurt meg for en uke siden ville jeg svart at jeg ikke kunne huske sist jeg var syk. Nå ligger jeg for tredje dagen med covid og er skikkelig slapp, feber, og vondt i kroppen. Anonymkode: 6d5ee...7fb
Rucula Skrevet 26. februar 2022 #37 Skrevet 26. februar 2022 aldri syk Nå har jeg covid, uten synptomer
Purple_Pixiedust Skrevet 26. februar 2022 #38 Skrevet 26. februar 2022 Nå har jeg fått covid, men har knapt hatt symptomer. Så lite at jeg vil vel ikke kalle det å hangle en gang.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #39 Skrevet 26. februar 2022 47 og aldri sjuk. Rimelig sprø i hodet da men... og noen diagnoser der. Men fysisk aldri syk. Spiser ikke så sundt og lite trening... Hadde influensa en gang da jeg var 16. Aldri hatt omgangsyke. Ikke covid.. ennå. Det er så deilig å ha det sånn Lurer på om det forskes på hvorfor noen aldri er syke. Kanskje det er noe der en kan bruke til noe.. Anonymkode: 92580...8f9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2022 #40 Skrevet 26. februar 2022 Jeg var så og si aldri syk før jeg fikk barn som startet i barnehagen, denne høsten/vinteren her har vært helt ekstrem med omgangssyke, fire forkjølelser og halsbetennelse. Men av en eller annen merkelig grunn blir vi aldri smittet av covid til tross for at vi har vært nærkontakter mange ganger. Anonymkode: 80e3b...646
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå