Gå til innhold

Andre her som aldri er syk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har tenkt på en ting i det siste. Nå skal jo «alle» få Covid, det er høyt sykefravær på jobben min og jeg sitter egentlig bare å venter på å bli smittet. Så kom jeg til å tenke på at jeg knapt har vært syk i mitt liv. Aldri hatt influensa, aldri hatt spysyke (fra 1.klasse og til nå, før den tid husker jeg ikke). 
Aldri hatt UVI. Aldri vært innlagt på sykehus, eller operert noe. Aldri tatt antibiotika. Er forkjøla 1 gang annenhvert år ca, men da veldig mildt og går over i løpet av noen dager. Er 27 år og så og si null opplevelse med sykdom. Føler det er ganske uvanlig, eller er det flere som meg? 

Anonymkode: 8b41e...deb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også sånn!!!38 år og ALDRI syk!Aldri hatt omgangssyke, feber eller hodepine engang som jeg kan huske noengang, føler meg aldri i «litt dårlig form» som mange andre gjør. Men gjett hva..denne uken fikk jeg korona 😱😅

Nettopp fordi jeg aldri er i dårlig form reagerte jeg kjapt da jeg mandag følte meg litt kvalm, veldig trøtt og plutselig bittelitt snørrete. Og ikke uventet var testen positiv. Veldig uvant å ligge på sofaen og faktisk være syk (skikkelig forkjølet og fullstendig tappet for energi) noen dager ☺️

Anonymkode: f3c32...295

Skrevet

Jeg var veldig mye fysisk syk inntil 6-7 års alderen, men etter det har jeg fått lite av det som har gått. Et par kraftige forkjølelser, en influensa, covid-19 med mildt forløp, men en hel del runder med oppkast av psykiske årsaker.

Anonymkode: adc99...828

Skrevet

Jeg er ikke "aldri" syk, men jeg er sjeldnere enn de fleste i alle fall.

Har vel hatt influensa en håndfull ganger i løpet av 38 år, aldri vært sykmeldt og har hatt korona to ganger uten å bli nevneverdig syk- det føltes som en helt vanlig forkjølelse. Jeg fikk vel jevnlig oppkastsyke som barn, men aldri diaré. Oppkastsyken som voksen er heldigvis veldig sjeldent. 

Anonymkode: a8792...0af

Skrevet (endret)

samme som deg..

svært sjelden syk. aldri omgangsyke, aldri influensa, aldri vært sykemeldt..

dere som er så lite syke. hvilke blodtype har dere? 

Endret av Rucula
Skrevet

Jeg har A rhesus +.

Anonymkode: a8792...0af

Skrevet

hmm okai, teori avkreftet 😂

jeg er 0 rhesus negativ

Skrevet

He he samme her, 44 år aldri syk eller borte fra jobb. Men vips på seinvakt i går ble jeg sår i halsen og hodepine, da var det covid på meg også gitt.

Anonymkode: 9af45...92a

Skrevet

B rehsus minus. 

Anonymkode: b2977...89b

Skrevet

De fleste voksne mennesker er lite syke. Man har noen dager man er litt pjusk, men som regel har man 0-3 sykedager i året. Flaks for oss som er i den gruppen og ikke er av de som er uheldige og er mye syke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er heller aldri syk. Spiser mye buser og ørevoks for å bedre imunforsvaret mitt.

Anonymkode: 83554...8cb

Skrevet

Jeg var omtrent aldri syk før jeg ble 30. Hadde ikke fravær fra jobb, utenom fjerning av visdomstann. 

Så ble jeg veldig syk, sykemeldt et halvt år. Nå merker jeg at kroppen tåler mindre, så jeg er oftere forkjølet. Kunne nok gått på jobb noen av gangene jeg har vært hjemme siste to årene, men har jo vært strengt med corona og alt. 

Anonymkode: d283c...2f6

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke huske sist jeg hadde omgangssyke eller influensa, blir sjeldent forkjølt også. Fremdeles ikke hatt symptomer på covid eller hatt det

Hatt noen operasjoner/dagkirurgi men ikke mistet arbeidsdager over det, heldigvis 

Skrevet

Barneskolelærer og småbarnsmor her. Spørs hva man legger i syk... Omgangssyke har jeg hatt en gang siste 15 år. Influensa har jeg hatt for 20 år siden. Men jeg er snufsete i vintermånedene. Det kan vare hele vinteren. Ikke sånn at jeg er borte fra jobb, men kjenner det sitter i nesa. 🤷‍♀️

Skrevet

Aldri syk, helt til jeg fikk barnehagebarn. Begynte i barnehage i november og det har vært fullt kjør siden.

Sjelden syk som barn og etter skolealder kan jeg ikke huske noe annet enn at jeg har hatt lettere forkjølelser og en matforgiftning. Jeg er 32. Etter barnet begynte i barnehage har vi hatt forkjølelser stort sett hele tiden, omgangssyke to ganger og covid - alt på 3-4 måneder 😅

Tror ikke det er i uvanlig å ikke være syk som voksen med mindre en jobber med barn eller syke eller får en ikke-smittsom  sykdom gjerne kronisk sykdom.

Anonymkode: 69844...9ce

• Liker 2
Skrevet

Jeg er heller aldri syk, bare ofte sliten (trebarnsmor) 🙈😅 Barna er mye syke, da!! Men jeg blir ALDRI smittet av de. Fikk korona for ett par uker siden, men milde symptomer. 

Anonymkode: 33653...a08

Skrevet
Thjelp skrev (4 minutter siden):

Kan ikke huske sist jeg hadde omgangssyke eller influensa, blir sjeldent forkjølt også. Fremdeles ikke hatt symptomer på covid eller hatt det

Hatt noen operasjoner/dagkirurgi men ikke mistet arbeidsdager over det, heldigvis 

Samme her, har dog mistet arbeidsdager etter nødvendig kirurgi, men aldri syk ellers.

Har vært nærkontakt flere ganger med bekreftet smittede av korona, også omikron som vi hadde i samme husstand. Fortsatt ikke smittet, bank i bordet. 

Omgangssyken kan gå hos alle i familien, men jeg slipper unna. Aldri hatt influensa i mitt liv. 

Men migrene har jeg vært plaget av, nå begynner den å komme mer og mer sjelden også. 

Anonymkode: 45eec...adf

Skrevet

Jeg er også en av de! Sist gang jeg var forkjølet var i 2016. Det var så uvanlig å være tett i nesen og ha vondt i halsen at jeg måtte notere det ned. Influensa har jeg aldri hatt, heller ikke omgangssyke. Gått fri fra Covid også selv om barna har hatt det. 

Men jeg er i dårligere form enn mannen min som er løper og trener 6 dager i uken. Til gjengjeld er han en som blir smittet av virus om han bare går forbi en som snyter seg.

Anonymkode: f8f90...82e

Skrevet

Meg over. Blodtype A+ om det har noe å si. 

Anonymkode: f8f90...82e

Skrevet

Aldri syk. Er til og med uvaksinert. 

Anonymkode: 45df4...9c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...