Påkrevd Skrevet 6. mars 2022 #21 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Vi er født med fri vilje, så om man tror på Gud eller ikke må man bruke den ja. Anonymkode: 8cf26...9ae Tror man på Gud, mener man vel man er født med en fri vilje (som man ikke har valgt å få. Allerede der skurrer det). Og bruker man den "feil", blir man straffet... Av Gud. Som man fikk den av. Jeg mener jeg i beste fall har en fri vilje med en god del begrensninger. Min straff mottar jeg eventuelt fra rettsvesen/familie/samfunn. Det som er absurd for meg, er å tro at noen har gitt den til meg. Som å få et eget soverom, med beskjed om at jeg kan male det i hvilken farge som helst, det er helt opp til meg, men hvis det ikke blir blått venter det en evig og grusom straff. Skulle det finnes en gud, er han i såfall en underlig skrue. Endret 6. mars 2022 av Påkrevd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #22 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 21.2.2022 den 5.17): Det er ikke Gud som skaper lidelse og nød i verden, det er mennesker som bruker vår frie vilje til ondskapsfulle og syndige handlinger. Hadde vi fulgt Guds vilje ville vi sluppet det. Anonymkode: 8cf26...9ae Really? Så vi ska følge boken? Den er jo rett og slett skummel…. Mange ting i den som jeg ikke støtter. Anonymkode: 0eff9...d45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #23 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) Og går man til presten og "skrifter" for det onde man har gjort, så er man tilgitt. Og slik kan man holde på - bruke og tråkke på andre mennesker... Du er jo tilgitt i Guds øyne. Gud har gitt deg evnen til å utføre ondskap via fri vilje. Gud lar små barn dø i krig, sykdom og mishandling. Hvordan har de syndet? De ble satt på jorden av Gud. Det gir jo absolutt ingen mening. Man kan fint vise nestekjærlighet og spre positivitet uten religion. Anonymkode: fe739...d2a Endret 7. mars 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #24 Del Skrevet 6. mars 2022 On 2/21/2022 at 5:17 AM, AnonymBruker said: Det er ikke Gud som skaper lidelse og nød i verden, det er mennesker som bruker vår frie vilje til ondskapsfulle og syndige handlinger. Hadde vi fulgt Guds vilje ville vi sluppet det. Anonymkode: 8cf26...9ae Har du lest bibelen? Gud befaler jo krig og drap hele tiden. Anonymkode: f211d...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #25 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Really? Så vi ska følge boken? Den er jo rett og slett skummel…. Mange ting i den som jeg ikke støtter. Anonymkode: 0eff9...d45 Slik som? Hvilke deler av nye testamentet har du problemer med? Anonymkode: 8cf26...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 6. mars 2022 #26 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) Selvfølgelig finnes Gud du må bare tro på det. Be til han les Bibelen så får du kanskje tro på Gud. Og hans sønn Jesus må dere også tro på for han er veien altså veien til himmelen sannheten og livet. Endret 6. mars 2022 av Sommer2464 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #27 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) Skapt av mennesker som er skapt av Gud. Ateister trenger kun sitt eget indre moralske kompass - man er god fordi man ønsker å være det - ikke fordi man følger Guds ord og blir straffet om man ikke er det. Vil tro man sliter med selvinnsikt og indre følelsesliv, om man ikke selv intuitivt kan føle hva som er rett og galt, men må bli minnet på det av Gud. Anonymkode: fe739...d2a Endret 7. mars 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 6. mars 2022 #28 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) Alle kristne kan ikke det bare de som har bedt om tilgivelse og virkelig angret. Så f.e.k.s Breivik kan selvfølgelig ikke få tilgivelse. Endret 7. mars 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #29 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) Religion har startet masse kriger. Kan være lurt å lese seg opp på historie. Eller alle disse sektene som har stått for masseselvmord. Sektledere som forgriper seg på unge... Nei, vi sliter ikke med at handlinger får konsekvenser. Vi VET intuitivt at visse handlinger får konsekvenser. Vi velger å spre kjærlighet uten å "vinne" på det. Anonymkode: fe739...d2a Endret 7. mars 2022 av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #30 Del Skrevet 6. mars 2022 Gud skal ikke klandres når kjipe ting skjer, men han skal takkes når gode ting skjer? Anonymkode: 7a98b...a52 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #31 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gud skal ikke klandres når kjipe ting skjer, men han skal takkes når gode ting skjer? Anonymkode: 7a98b...a52 Nettopp. Dobbeltmoral. Man må jo bare le. Anonymkode: fe739...d2a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #32 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 20.2.2022 den 18.44): Det skjer så mye fælt i verden at det må være en allmektig psykopat som styrer verden. Så mye vanstyre kan ikke oppstå av seg selv. Anonymkode: f8b0e...555 Uten Gud finnes ikke objektiv moral. Så ingenting er fælt. Kanskje for din subjektive opplevelse men det er ingen regel. Anonymkode: 40838...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #33 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nettopp. Dobbeltmoral. Man må jo bare le. Anonymkode: fe739...d2a Er ingen dobbelmoral i dette, Gud skaper godt mens mennesker gjør vondt. Anonymkode: 8cf26...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #34 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ingen dobbelmoral i dette, Gud skaper godt mens mennesker gjør vondt. Anonymkode: 8cf26...9ae Gud har skapt menneske. Tøysekopp! Anonymkode: fe739...d2a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #35 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gud har skapt menneske. Tøysekopp! Anonymkode: fe739...d2a Men hvordan mennesket bruker sin frie vilje har Han inget ansvar for, det er det kun hvert menneske som er ansvarlig for. Ateister som dreper, begår folkemord etc. er det ingen andre enn dem selv som har skyld i. Anonymkode: 8cf26...9ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #36 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvordan mennesket bruker sin frie vilje har Han inget ansvar for, det er det kun hvert menneske som er ansvarlig for. Ateister som dreper, begår folkemord etc. er det ingen andre enn dem selv som har skyld i. Anonymkode: 8cf26...9ae Religiøse begår også drap og folkemord. Også holder de på med "fyll" og "horeri", som de løper til presten med etterpå for å be om tilgivelse. Om du vil følge Guds råd, så må du elske din nesten - selv om han er ateist eller ikke. 🙂 Anonymkode: fe739...d2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 6. mars 2022 #37 Del Skrevet 6. mars 2022 Det faktum at det skjer så mye ille i verden er for meg et direkte bevis for at det ikke finnes en Gud, det er menneskene som har "skapt" Gud og ikke omvendt, å tilbe en Gud mennesker selv har diktet opp blir bare tåpelig slik jeg ser det. Religioner har bare bidratt med å fordømme og splitte mennesker, uten religioner ville verden vært et vesentlig bedre sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 6. mars 2022 #38 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) E Endret 7. juli 2022 av Sommer2464 E 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 6. mars 2022 #39 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 21.2.2022 den 6.45): Årsaken til sykdom og død er menneskeskapt, har du aldri lest Bibelen du? Anonymkode: 8cf26...9ae Jeg har lest Bibelen. En artig/spennende bok, men det er det hele. Bibelen beviser jo ingen verdens ting. Jeg har lest Koranen også. Akkurat det samme med den. Hero1 skrev (På 27.2.2022 den 14.25): Hvis Gud er allmektig, kan han da skape en stein så tung at han selv ikke kan løfte den? Hvis så er tilfelle, er han da allmektig? En hver sann kristen må jo mene at Gud er allmektig. Om ikke er man strengt tatt ikke kristen. Om Gud finnes og er allmektig er hen enten ond eller inkompetent. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #40 Del Skrevet 6. mars 2022 Psykopaten som PRØVER å styre verden er Satan, ikke Gud. Og enten du tror det eller ei så har Satan stor innflytelse på mennesker som er mottakelige. Putin er et gulleksempel på dette. Gud blir bare trist av situasjonen. Han har gitt oss mennesker fri vilje. Og den bruker vi til det fulle, og som nevnt, mange er påvirket av Satan. At han ikke griper inn? Nei det er noe dritt men han holder hånden over mange og er det ikke utrolig hvor mange krigsrammede mennesker, også i Ukraina, som takker Gud for at han var med dem i alt det vonde. Han har aldri lovet oss gull og grønne skoger, han har lovet å være med gjennom alt. Så kan du sitte og synes det er sprøtt, men fra dag 1 ga han menneskene ansvar om å forvalte verden. Det har de ikke klart. Gud er likevel med og han gråter når han ser hvor syk verden er blitt. Og noen ganger griper han også drastisk inn.... Men ditt valg hva du vil tro på og hvem du vil klandre. Selv klarer jeg ikke klandre Gud men jeg klandrer mennesker. Gud påfører oss ikke elendighet. Anonymkode: 8ebfb...1a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå