AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #21 Skrevet 20. februar 2022 Trodde ungene var 2 år. Høres helt ville ut. Anonymkode: 4adcd...6a1 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #22 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Vi har hytte selv. Kjenner meg godt igjen om det du forteller. Alle ønsker å bli med oss, men jeg får NOK etter én natt. Men alle ønsker å bli minst en hel helg! Alle skal skjemmes bort når de først er på hyttetur, noe de ikke er ofte. De fleste hjelper litt til, men likevel er det utmattende for oss å ha gjester da vi må underholde med sightseeing, skiturer som varer i mange timer, ekstra god mat, gi opp sengeplasser slik at vi sover dårlig, ungene må få lov til å være oppe ekstra lenge fordi det er "ferie", osv. Alle skal kose seg slik at maten blir dyr. Ett vennepar handlet mat for 3000 (!?!) for to middager, to frokoster og en lunsj, og da skulle vi selvsagt betale halvparten. En annen familie skulle bli med oss når det var sesongens skiskytter-åpning men da det skulle starte skulle familien dagsove og da ønsket de at vi skulle vente til de våknet da de ikke visste veien.. Gjester er koselig innimellom, men slitsomt når tyve vennepar med barn stadig hinter om å få bli med. Tips til alle som er gjester: spør vertskapet om hvor lenge DE ønsker å ha gjester. Til ts, en hel uke sammen er AAAAAAAAAALTFOR LENGE. Føler med deg! Heldigvis for oss har familien vår økt så nå er det ikke plass til gjester lengre 😂 Anonymkode: 45abb...91b TS her. Jeg føler med dere❤️ Vi har en i vennekretsen som har skaffet seg en kjempefin hytte som er blitt veldig populært og de kjenner seg nok igjen i hva du skriver. Der er vi mye sammen med dem for å bruke oss som unnskyldning til andre som vil så gjerne komme, men som de ikke ønsker å ha på besøk. Anonymkode: 9d5f8...8eb 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #23 Skrevet 20. februar 2022 Vi drar ALDRI på tur med felles bopel med andre familier, med mindre vi kjenner hverandre så godt at vi vet det går fint med hverandres barn! Ta det som en lærdom til en annen gang, TS. Neste gang: ha hver deres hytte eller dra sammen med noen dere og barna matcher bedre med. Anonymkode: a499e...6e9 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #24 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har hytte selv. Kjenner meg godt igjen om det du forteller. Alle ønsker å bli med oss, men jeg får NOK etter én natt. Men alle ønsker å bli minst en hel helg! Alle skal skjemmes bort når de først er på hyttetur, noe de ikke er ofte. De fleste hjelper litt til, men likevel er det utmattende for oss å ha gjester da vi må underholde med sightseeing, skiturer som varer i mange timer, ekstra god mat, gi opp sengeplasser slik at vi sover dårlig, ungene må få lov til å være oppe ekstra lenge fordi det er "ferie", osv. Alle skal kose seg slik at maten blir dyr. Ett vennepar handlet mat for 3000 (!?!) for to middager, to frokoster og en lunsj, og da skulle vi selvsagt betale halvparten. En annen familie skulle bli med oss når det var sesongens skiskytter-åpning men da det skulle starte skulle familien dagsove og da ønsket de at vi skulle vente til de våknet da de ikke visste veien.. Gjester er koselig innimellom, men slitsomt når tyve vennepar med barn stadig hinter om å få bli med. Tips til alle som er gjester: spør vertskapet om hvor lenge DE ønsker å ha gjester. Til ts, en hel uke sammen er AAAAAAAAAALTFOR LENGE. Føler med deg! Heldigvis for oss har familien vår økt så nå er det ikke plass til gjester lengre 😂 Anonymkode: 45abb...91b Det er da bare å si nei? Ser ikke problemet. Om dere ikke liker andre folk på hytta deres så ikke inviter da. Man reiser ikke på hyttetur med barn for bare en overnatting dersom det er litt reisevei. En helg er minimum. Så hvis dere ikke ønsker gjester en hel helg så sier dere nei. Anonymkode: 6622a...13f 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #25 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Jeg føler med dere❤️ Vi har en i vennekretsen som har skaffet seg en kjempefin hytte som er blitt veldig populært og de kjenner seg nok igjen i hva du skriver. Der er vi mye sammen med dem for å bruke oss som unnskyldning til andre som vil så gjerne komme, men som de ikke ønsker å ha på besøk. Anonymkode: 9d5f8...8eb Så rare folk som ikke kan si nei. Generelt hvis vi drar på hyttetur med venner så er det for å være men vennene våre ikke for å bruke hytten.. vi har da råd til å leie oss en hytte selv et sted om det var hytteturen som var i fokus, og det har alle vennene våre og. Anonymkode: 6622a...13f 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #26 Skrevet 21. februar 2022 Hjelpes, håper du har kommet deg vel hjem?? Anonymkode: cddbc...773 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #27 Skrevet 21. februar 2022 Her hadde jeg rett og slett "blitt syk" og så aldri reist på tur med dem igjen med mindre det blir innkvartering i separate boenheter. Anonymkode: deafb...e1d 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #28 Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 20.2.2022 den 11.11): Vi har hytte selv. Kjenner meg godt igjen om det du forteller. Alle ønsker å bli med oss, men jeg får NOK etter én natt. Men alle ønsker å bli minst en hel helg! Alle skal skjemmes bort når de først er på hyttetur, noe de ikke er ofte. De fleste hjelper litt til, men likevel er det utmattende for oss å ha gjester da vi må underholde med sightseeing, skiturer som varer i mange timer, ekstra god mat, gi opp sengeplasser slik at vi sover dårlig, ungene må få lov til å være oppe ekstra lenge fordi det er "ferie", osv. Alle skal kose seg slik at maten blir dyr. Ett vennepar handlet mat for 3000 (!?!) for to middager, to frokoster og en lunsj, og da skulle vi selvsagt betale halvparten. En annen familie skulle bli med oss når det var sesongens skiskytter-åpning men da det skulle starte skulle familien dagsove og da ønsket de at vi skulle vente til de våknet da de ikke visste veien.. Gjester er koselig innimellom, men slitsomt når tyve vennepar med barn stadig hinter om å få bli med. Tips til alle som er gjester: spør vertskapet om hvor lenge DE ønsker å ha gjester. Til ts, en hel uke sammen er AAAAAAAAAALTFOR LENGE. Føler med deg! Heldigvis for oss har familien vår økt så nå er det ikke plass til gjester lengre 😂 Anonymkode: 45abb...91b Men altså, inviterer de bare seg selv? For noen merkelige venner. Det normale er jo å bli invitert i så fall. Hvis noen hadde invitert seg til oss og vi ikke orket hadde vi bare sagt, nei det passer dårlig, har hatt en travel periode og vil være alene på hytta og slappe av. Er jo like mye din feil da, som ikke kan si nei. Hva gjelder dyr mat. Fordel måltidene utover. Feks gjesten holder middag fredag og lunsj lørdag. Da handler alle så dyrt de vil. Og vedr skiskytteråpningen, da hadde jeg bare dratt. Ville gjestene dagsove så var det deres problem, kan jo ikke forvente at resten venter. Høres ikke ut som om du har helt styring på din egen hytte, og at du ikke tør si i fra om ting Anonymkode: 8361b...5b8 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #29 Skrevet 21. februar 2022 Det er vel bare å late som en av dere får corona. Late som dere tok en hurtigtest i bilen. Pakk raskt og kom dere bort så kjapt som mulig. Anonymkode: 0c1e3...3a6 1
Vera Vinge Skrevet 21. februar 2022 #30 Skrevet 21. februar 2022 Hørtes rimelig kaotisk ut, ja. Jeg er ganske forsiktig med hvem jeg drar på tur med av familier, da jeg vet det kan bli kræsj med barna og ulike behov. En venninne av meg har barn som roper og herjer «hele tiden», så når vi møtes, er det enten uten barn eller så tar jeg initiativ til å møtes utendørs. Og helst ikke hyttetur. Men sånn generelt tør jeg egentlig ikke være på den type hyttetur med noen mer enn et par dager, det pleier å være mer enn nok for alle parter. Men jeg sliter jo med å forstå hvorfor foreldre ikke griper inn når barna går berserk, da… 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #31 Skrevet 22. februar 2022 TS her Vi dro hjem igår. Det ble en deilig og rolig middag uten matkrig eller støy. Alt av klærne vi hadde med på turen ble vasket. Jeg sa det som det var, at det ikke var den turen vi hadde sett for oss. Moren gikk i forsvarsposisjon og faren var enig at barna deres var i overkant bråkete. De syntes at turen var så vellykket så langt at de hadde tenkt å spørre oss om en ny tur allerede. Det takket vi pent nei til. De gangene vi møttes før hytteturen, snakket konen alltid om hvor forferdelig svigermoren hennes er som aldri vil stille opp som barnevakt, men passer gjerne de andre barna i familien. Det skjønner jeg nå. Vennskapet blir nok ikke det samme, men det er helt greit. Anonymkode: 9d5f8...8eb 12
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #32 Skrevet 22. februar 2022 Ut på tur på slaget kl.09.00- med minst fem barn, og flere i skolealder, dere høres faktisk ikke ut som drømmeferieselskap dere heller. Anonymkode: 93348...43e 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #33 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ut på tur på slaget kl.09.00- med minst fem barn, og flere i skolealder, dere høres faktisk ikke ut som drømmeferieselskap dere heller. Anonymkode: 93348...43e Det er vel ikke det som er problemet her? Anonymkode: 591c7...d11 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #34 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ut på tur på slaget kl.09.00- med minst fem barn, og flere i skolealder, dere høres faktisk ikke ut som drømmeferieselskap dere heller. Anonymkode: 93348...43e Er det uvanlig? Anonymkode: f098e...939 1
fru Alving Skrevet 22. februar 2022 #35 Skrevet 22. februar 2022 Er imponert over at dere faktisk sa fra TS, respekt! Ingen grunn til å bli værende når det ikke er trivelig og denne familien forstår nok ikke helt hvor utmattende barna deres kan virke for andre. En annen ting er at ferie er en tid for å lade batterier, ikke irritere seg over andres familie🤣 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #36 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ut på tur på slaget kl.09.00- med minst fem barn, og flere i skolealder, dere høres faktisk ikke ut som drømmeferieselskap dere heller. Anonymkode: 93348...43e Vi ville også vært familien som drar tidlig og når vi sier vi skal. Hvorfor ? For å holde humøret oppe og være tilbake til spisetid hvis vi ikke lager mat på tur. Skal man dra ut på tiden pga noen av barna surrer blir det sjelden hyggelig, så våre barn er oppdratt til å passe tider. Anonymkode: 60f34...2c2 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #37 Skrevet 22. februar 2022 fru Alving skrev (1 time siden): Er imponert over at dere faktisk sa fra TS, respekt! Ingen grunn til å bli værende når det ikke er trivelig og denne familien forstår nok ikke helt hvor utmattende barna deres kan virke for andre. En annen ting er at ferie er en tid for å lade batterier, ikke irritere seg over andres familie🤣 Vi hadde til slutt ikke noe valg. Det var ikke trivelig for meg eller barna våre. Barna våre er ikke vant til slikt kaos og rot. Det var som å være hos en av de familiene som får Supernanny på besøk. Til AB som reagerte på tidspunktet. Det var de selv som foreslo tidspunktet for oss og det passet oss fint å dra på tur klokken 09. TS. Anonymkode: 9d5f8...8eb 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #38 Skrevet 22. februar 2022 Så bra dere dro. Dette foreldreparet er et klassisk eksempel på foreldre som ikke evner å oppdra barna sine. Slike er så tragiske! Anonymkode: 4f0fb...0a1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå