Gå til innhold

Ville du møtt opp på arrangement eller familiefeiring med korona nå?

Jajajane

Anbefalte innlegg

Brødfjølvarianten skrev (18 timer siden):

Makan til hysteri i denne tråden! Omikron er en gave sålangt i denne pandemien! Få på mest mulig smitte samtidig så vi peiser på med boosterdoser så unngår vi mest sannsynlig en ny lockdown til våren/høsten. 

Dra i selskapet du, TS. Ta livet ditt tilbake, og ikke la de her på KG som baserer livene sine på frykt, ødelegge for deg. 

Det er egentlig rart at for bare to år siden var det normal høflighet å ikke menge seg med andre når man visste at man var syk/kunne være smittet med en smittsom sykdom (det være seg forkjølelse, influensa, omgangssyke og lignende), men i dag er det mange som ser på det som hysteri, for nå skal "livet tas tilbake".

TS sier jo at at hun vet at hun kan være smittet (selv om hun ikke har symptomer) siden det er smitte i familien.

For å gå 10 år tilbake i tid, hvis ett av barna mine, eller mannen min, hadde ligget syke med omgangssyke eller influensa, og jeg hadde vært i nær kontakt med dem i løpet av tiden de var syke, var det naturlig at jeg ikke dro i selskap eller andre frivillige sosiale sammenkomster før jeg visste om jeg var smittebærer eller ikke.

På jobb, eller på butikk kunne jeg gå uten egne symptomer, men da med god håndhygiene, og med avstand til andre.

Det hele handlet om å skille på grad av nødvendighet. 
Måtte jeg gå på jobb?  Ja, siden jeg ikke var syk selv måtte jeg det.
Måtte jeg gå i selskap?  Nei, det var ikke en nødvendighet.

Jeg trodde faktisk at det var helt vanlig å ta slike hensyn, men jeg skjønner jo nå hvor feil jeg har tatt.

Endret av Lillemor_Meg
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sommer2464 skrev (3 timer siden):

What? Er det ikke isolasjonsplikt hva i.

Følge med litt, kanskje? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...