Gagaen Skrevet 20. februar 2022 #41 Del Skrevet 20. februar 2022 Pepsimaximus skrev (10 timer siden): Forskriftsfestet krav til isolasjon oppheves og erstattes med en anbefaling om at voksne som er bekreftet smittet med covid-19 holder seg hjemme i 4 døgn fra symptomstart og uansett til de har vært feberfri i ett døgn. Vi forholdt oss selvsagt til anbefalingen. Det er lov å bruke fornuft og empati! . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gagaen Skrevet 20. februar 2022 #42 Del Skrevet 20. februar 2022 Jeg håper og tror at folk etter korona får øynene opp for at det er lurt å holde seg hjemme med smittsom sykdom i kroppen . Og hvertfall bruke munnbind om man absolutt må trosse seg ut. Jeg hadde blitt sint og sur om noen møtte opp i selskap når de visste de var koronasmitta. Da var de plutselig ikke i min vennekrets mer, gidder ikke menge meg med slike folk som ikke tenker på annet enn seg selv. Det hadde ikke vært noe tap å miste kontakt med slike. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rorodinbåt Skrevet 20. februar 2022 #43 Del Skrevet 20. februar 2022 Katten.2.0 skrev (10 timer siden): Men beveger seg selvfølgelig ikke blant andre mennesker enn husholdningen om man er smittet. Maken til egoisme. Men i barnehagen kan man komme, er iallfall mange som sender barna uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 20. februar 2022 #44 Del Skrevet 20. februar 2022 Akkurat som jeg ikke ville gått i selskap med spysjuka, så ville jeg heller ikke gått med covid. Det er lov å ha bittelitt omløp i topplokket og bittelitt omtanke for andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 20. februar 2022 #45 Del Skrevet 20. februar 2022 Ryddet for brukerdebatt og brudd på rommets retningslinjer. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 20. februar 2022 #46 Del Skrevet 20. februar 2022 Nei. Er ikke dum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drama_Queen Skrevet 20. februar 2022 #47 Del Skrevet 20. februar 2022 Mest sannsynlig. Nå skal man jo ikke teste og så lenge man er symptomfri og ikke vet om at man er syk så reiser jo man ut blant folk. Er vi syke gjør vi ikke det (bortsett fra forkjølelse da), men det gjelder jo all slags smittsomme sykdommer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brødfjølvarianten Skrevet 20. februar 2022 #48 Del Skrevet 20. februar 2022 Klikker83 skrev (3 timer siden): Hysteri fordi de fleste her synes det er en dårlig idé å gå inn for å smitte folk bevisst? Kall det heller sunn fornuft. Skal vedkommende sitte å hoste opp i nesa til de rundt TS? Nei, da er det heller ikke bevisst. Var i et familieselskap hvor en person hadde en nærkontakt med påvist covid-19, men symptomfri. Av 20 personer, ble jeg og 5 andre smittet. Og jeg var ikke en gang i nærheten av vedkommende. Så det er jo åpenbart at det er rent tilfeldig hvem som blir smittet og ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 20. februar 2022 #49 Del Skrevet 20. februar 2022 Teatrica skrev (7 timer siden): Nei. What why not? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klikker83 Skrevet 20. februar 2022 #50 Del Skrevet 20. februar 2022 (endret) Brødfjølvarianten skrev (51 minutter siden): Skal vedkommende sitte å hoste opp i nesa til de rundt TS? Nei, da er det heller ikke bevisst. Var i et familieselskap hvor en person hadde en nærkontakt med påvist covid-19, men symptomfri. Av 20 personer, ble jeg og 5 andre smittet. Og jeg var ikke en gang i nærheten av vedkommende. Så det er jo åpenbart at det er rent tilfeldig hvem som blir smittet og ikke. Som du sikkert vet så skjer ikke smitte kun ved å være i umiddelbar nærhet av en som er smittet. Kanskje du var på toalettet rett etter den som var smittet? Eller kanskje tok du deg i øynene rett etter at dere hadde tatt i samme kaffekanne? Hvorfor akkurat du ble smittet i ditt familieselskap var uansett ikke poenget her. Poenget er at jeg reagerer på at du kaller det hysteri fordi flertallet her ikke synes det er greit at man MED VITEN OG VILJE drar i familieselskap eller i butikken og attpåtil uten munnbind når man vet man er smittet med korona. Det er så ekstremt unødvendig og egoistisk om man har andre alternativer. Skal du eller noen andre bestemme at "det ikke er så farlig" på vegne av alle andre rundt deg også? Hva med alenemoren som har et barn med leukemi. Eller 40 åringen som går på immundempende medisiner fordi hun har en autoimmun sykdom. Eller hva med helsearbeideren som jobber i hjemmesykepleien. Skjønner du poenget mitt??? Ja, ingen kan laste en asymptomatisk koronapositiv som ikke vet han/hun er smittet. MEN vet du at du er smittet så koster det så jævelig lite å vise litt hensyn til de rundt deg. Jeg er frisk og har hatt korona, men det var såpass ubehagelig at jeg ikke ønsker å få det igjen hvis jeg kan unngå det. Skjerpings!! Endret 20. februar 2022 av Klikker83 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 20. februar 2022 #51 Del Skrevet 20. februar 2022 Sommer2464 skrev (1 time siden): What why not? Fengelsstraff? Det er jo ikke isolasjonsPLIKT lenger, så det kvalifiserer selvfølgelig ikke til fengselsstraff! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 20. februar 2022 #52 Del Skrevet 20. februar 2022 13 hours ago, Katten.2.0 said: Og så? Det er fortsatt latterlig egoistisk. Man holder seg hjemme med influensa eller omgangssyke selv om det er 'lov' å være ute blant folk. Går an å tenke sjæl, vettu. De fleste som har influensa vet ikke at de har influensa. Har du aldri dratt på matbutikk eller apotek med feber? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poly Skrevet 20. februar 2022 #53 Del Skrevet 20. februar 2022 gjest:) skrev (2 timer siden): De fleste som har influensa vet ikke at de har influensa. Har du aldri dratt på matbutikk eller apotek med feber? De fleste som har influensa vet godt at de har det jo. Man er som oftest sengeliggende noen dager med influensa. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 21. februar 2022 #54 Del Skrevet 21. februar 2022 (endret) rampenissen72 skrev (16 timer siden): Nei. Hadde brukt det som unskyldning for å slippe. Men det er jo lov. Vi har covid nå alle 4, og vi går på butikken som vanlig uten maske. Helt idiotisk å gå på butikken med covid-19 uten maske. Da er man en stor egoist i mine øyne. Finnes kanskje folk i matbutikken som kanskje ikke tåler covid-19. Man kan også smitte helsepersonell osv osv.. At det er mulig.... Endret 21. februar 2022 av NorthernLight 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 21. februar 2022 #55 Del Skrevet 21. februar 2022 Optimo skrev (5 timer siden): Akkurat som jeg ikke ville gått i selskap med spysjuka, så ville jeg heller ikke gått med covid. Det er lov å ha bittelitt omløp i topplokket og bittelitt omtanke for andre. Enig. Dessverre mange som ikke har noe særlig oppe i topplokket. Mange tenker bare på seg selv og har ikke ett fnugg av empati for andre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nora Skrevet 21. februar 2022 #56 Del Skrevet 21. februar 2022 Klikker83 skrev (17 timer siden): Uten munnbind i butikk mens du er smittet med korona? Hvorfor i all verden ønsker du å smitte folk med vilje? Har sett flere skrive det samme i ulike tråder her inne, og jeg kan ikke si annet enn at jeg er sjokkert over hvor egoistiske og selvopptatte mange er. Det er så ufattelig trist å oppdage! Er man covid positiv og går på butikken, i tillegg UTEN maske, da smitter man mest sannsynlig flere mennesker, som igjen smitter videre til sine nære, og noen av disse er mest sannsynlig veldig sårbare og kan potensielt bli svært alvorlig syk. Det samme gjelder deg, ts!! Hvorfor tenker dere ikke lengre enn deres egen nesetipp?? Påbudet er borte ja, men det er fortsatt sterke anbefalinger om isolasjon ved smitte, og hele poenget med dette er at vi nå skal tenke selv. Men det er visst noe mange enda ikke har lært seg.. 🙄 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nora Skrevet 21. februar 2022 #57 Del Skrevet 21. februar 2022 Brødfjølvarianten skrev (11 timer siden): Makan til hysteri i denne tråden! Omikron er en gave sålangt i denne pandemien! Få på mest mulig smitte samtidig så vi peiser på med boosterdoser så unngår vi mest sannsynlig en ny lockdown til våren/høsten. Dra i selskapet du, TS. Ta livet ditt tilbake, og ikke la de her på KG som baserer livene sine på frykt, ødelegge for deg. Hva om noen i det selskapet, eller noen av deres familiemedlemmer er en av de sårbare som absolutt ikke bør få covid? Sterk oppfordring til alle: Dersom dere vurderer å takke ja til innbydelser, vel vitende om at dere eller noen i nærfamilien har covid, så spør iallefall vertskapet før dere kommer, og si fra til de andre besøkende, sånn at de som ønsker det kan holde seg hjemme for å unngå smittefaren. Jeg hadde uten tvil takket nei til en fest/sammenkomst, dersom jeg visste at en av de andre gjestene var smittsom med covid (eller omgangssyke osv, for den saks skyld). 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 21. februar 2022 #58 Del Skrevet 21. februar 2022 (endret) 5 hours ago, Poly said: De fleste som har influensa vet godt at de har det jo. Man er som oftest sengeliggende noen dager med influensa. Man kan ikke vite om man har influensa uten å ta en test. Det er massevis av virus som gir liknende symptomer. Det er bare å se hvor mange voksne mennesker som påstår de aldri har hatt influensa. Selvfølgelig har de det, de har bare ikke vært klar over at det er influensa de har hatt. Eller hvor mange som "har influensa" hver eneste gang de er syke. Jeg holder meg jo hjemme om jeg er syk, men jeg vet ikke hvilket virus jeg har og gjør jo fortsatt nødvendige ærender. Jeg kommer ikke til å isolere meg om jeg får covid, på den måten at om nødvendig så leverer jeg barn i barnehagen, (uten å gå inn), eller drar på butikken med munnbind. Men jeg kommer ikke til å omgås folk unødvendig heller. På lik linje med når jeg har andre smittsomme sykdommer. Endret 21. februar 2022 av gjest:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 21. februar 2022 #59 Del Skrevet 21. februar 2022 Jajajane skrev (22 timer siden): Like ulogisk at for et halvt år siden satt hele familien i isolasjon/karantene, mens nå med påvist smitte drar elever og lærere på jobb med positiv test. Fordi det nå er lov 🤷🏻♀️ Nettopp. Jeg jobber på en Vgs. Vært nærkontakt hundre ganger sikkert. Tester meg ikke, lever som normalt. Så uten symptomer hadde jeg møtt opp på familietreff. Drar jo på jobb, butikk, møter, osv. ser ikke noe grunn til å oppføre meg annerledes med folk etter kl 15.00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 21. februar 2022 #60 Del Skrevet 21. februar 2022 Teatrica skrev (10 timer siden): Fengelsstraff? Det er jo ikke isolasjonsPLIKT lenger, så det kvalifiserer selvfølgelig ikke til fengselsstraff! What? Er det ikke isolasjonsplikt hva i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg