Gjest rampenissen72 Skrevet 20. februar 2022 #21 Del Skrevet 20. februar 2022 Katten.2.0 skrev (6 minutter siden): Og så? Det er fortsatt latterlig egoistisk. Man holder seg hjemme med influensa eller omgangssyke selv om det er 'lov' å være ute blant folk. Går an å tenke sjæl, vettu. Jeg går på butikken med både omgangssyke og infuensa. Husker i gamledager når folk ikke var hysteriske til sykdom. Mener du virkelig alle med positiv covid test skal isolere seg? De uten symptomer også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktusogsol Skrevet 20. februar 2022 #22 Del Skrevet 20. februar 2022 Katten.2.0 skrev (18 minutter siden): Men beveger seg selvfølgelig ikke blant andre mennesker enn husholdningen om man er smittet. Maken til egoisme. Så du går ikke ut av huset hvis du er forkjølet? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BLOMSTERKVAST Skrevet 20. februar 2022 #23 Del Skrevet 20. februar 2022 Pepsimaximus skrev (57 minutter siden): Forskriftsfestet krav til isolasjon oppheves og erstattes med en anbefaling om at voksne som er bekreftet smittet med covid-19 holder seg hjemme i 4 døgn fra symptomstart og uansett til de har vært feberfri i ett døgn. Vi forholdt oss selvsagt til anbefalingen. Anbefalingen er å gå ut blant folk ,vis du er smittet ,men ikke symptomer. Slik som TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rampenissen72 Skrevet 20. februar 2022 #24 Del Skrevet 20. februar 2022 Katten.2.0 skrev (14 minutter siden): Og så? Det er fortsatt latterlig egoistisk. Man holder seg hjemme med influensa eller omgangssyke selv om det er 'lov' å være ute blant folk. Går an å tenke sjæl, vettu. Jeg ringte kommunens covid-tlf når jeg fikk sms fra dem der det sto vi ikke trenger være hjemme. Fikk da beskjed det er ikke karantene/isolasjons plikt, barna kan gå på skole/bhg som normalt, vi voksne kan gå på jobb hvis vi ikke har symptomer, og vi trenger heller ikke informere nærkontakter om smitte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogadame Skrevet 20. februar 2022 #25 Del Skrevet 20. februar 2022 ..og jeg hadde ikke svinsa rundt i butikker og hosta på folk eller sluppet ungene avgårde i selskap med omgangssjuka el vanlig influensa heller.. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clefable Skrevet 20. februar 2022 #26 Del Skrevet 20. februar 2022 Nei, selvsagt ikke. Er klar over nye regler, men følger fremdeles anbefaling om 4 dagers isolasjon. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 20. februar 2022 #27 Del Skrevet 20. februar 2022 Nei det kvalifiserer vel til fengselsstraff? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 20. februar 2022 #28 Del Skrevet 20. februar 2022 Du tuller håper jeg. Såklart går du ikke i et selskap når du vet du har korona! Samme som jeg håper du ikke drar i et selskap hvis du vet du har influensa eller smittsomme vannkopper. Anbefalingene fra myndighetene er fortsatt isolasjon ved korona, du får bare ikke bot lengre om du bryter det. Jeg hadde blitt evig sur på deg om du dukket opp på besøk eller i et selskap jeg var i vel vitende om at du var smittet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 20. februar 2022 #29 Del Skrevet 20. februar 2022 Nei, det ville jeg ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovis Fenja Skrevet 20. februar 2022 #30 Del Skrevet 20. februar 2022 Jajajane skrev (2 timer siden): Samme her, fått beskjed om at man kan leve som normalt. Har man feber er det likevel anbefalt å holde seg hjemme. Ellers er det fritt vilt! Men «som normalt» betyr jo å holde seg hjemme når man er syk. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 20. februar 2022 #31 Del Skrevet 20. februar 2022 En familiesammenkomst for mitt vedkommende involverer en nylig kreftoperert person på godt over 90, og/eller vedkommendes nærkontakter. Aldri i livet om jeg med viten og vilje hadde oppholdt meg i nærheten av disse med positiv koronatest i lomma. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klikker83 Skrevet 20. februar 2022 #32 Del Skrevet 20. februar 2022 (endret) rampenissen72 skrev (3 timer siden): I sms jeg fikk fra kommunen står det at man «kan» være hjemme hvis ønskelig, men at det ikke er et krav. Barna gikk også i bhg/skole forrige uke. Joda, men sist jeg sjekket var det fremdeles anbefalt å bruke munnbind om man var smittet og måtte i butikken. Jeg bare skjønner ikke hvorfor man bevisst unngår å bruke munnbind når man vet man er smittet og er i kontakt med andre. Har du et ønske eller behov for å smitte andre? Jeg spør fordi jeg har hatt hatt korona selv og det er IKKE noe jeg bevisst ønsker å påføre andre. Endret 20. februar 2022 av Klikker83 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 20. februar 2022 #33 Del Skrevet 20. februar 2022 MED smitte, selvfølgelig ikke! Hvis jeg er nærkontakt, tester jeg først (selv uten symptomer - hvis negativ, reiser jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 20. februar 2022 #34 Del Skrevet 20. februar 2022 Sommer2464 skrev (2 timer siden): Nei det kvalifiserer vel til fengselsstraff? Nei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktusogsol Skrevet 20. februar 2022 #35 Del Skrevet 20. februar 2022 Lovis Fenja skrev (48 minutter siden): Men «som normalt» betyr jo å holde seg hjemme når man er syk. Trenger ikke være syk selv om man har corona 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 20. februar 2022 #36 Del Skrevet 20. februar 2022 Kaktusogsol skrev (15 minutter siden): Trenger ikke være syk selv om man har corona Det er likevel anbefalt å isolere seg i den mest smittsomme perioden. De fleste tiltakene i pandemien har vært anbefalinger og ikke pålegg. Når isolasjon ved smitte gikk fra pålegg til anbefaling så pluttselig tar folk det som at nå går vi å smitter folk bevist. Jeg fatter det ikke. Dette er fortsatt sars, ikke forkjølelse. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brødfjølvarianten Skrevet 20. februar 2022 #37 Del Skrevet 20. februar 2022 Makan til hysteri i denne tråden! Omikron er en gave sålangt i denne pandemien! Få på mest mulig smitte samtidig så vi peiser på med boosterdoser så unngår vi mest sannsynlig en ny lockdown til våren/høsten. Dra i selskapet du, TS. Ta livet ditt tilbake, og ikke la de her på KG som baserer livene sine på frykt, ødelegge for deg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klikker83 Skrevet 20. februar 2022 #38 Del Skrevet 20. februar 2022 Brødfjølvarianten skrev (1 time siden): Makan til hysteri i denne tråden! Omikron er en gave sålangt i denne pandemien! Få på mest mulig smitte samtidig så vi peiser på med boosterdoser så unngår vi mest sannsynlig en ny lockdown til våren/høsten. Dra i selskapet du, TS. Ta livet ditt tilbake, og ikke la de her på KG som baserer livene sine på frykt, ødelegge for deg. Hysteri fordi de fleste her synes det er en dårlig idé å gå inn for å smitte folk bevisst? Kall det heller sunn fornuft. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rampenissen72 Skrevet 20. februar 2022 #39 Del Skrevet 20. februar 2022 Klikker83 skrev (6 timer siden): Joda, men sist jeg sjekket var det fremdeles anbefalt å bruke munnbind om man var smittet og måtte i butikken. Jeg bare skjønner ikke hvorfor man bevisst unngår å bruke munnbind når man vet man er smittet og er i kontakt med andre. Har du et ønske eller behov for å smitte andre? Jeg spør fordi jeg har hatt hatt korona selv og det er IKKE noe jeg bevisst ønsker å påføre andre. Jeg brukte ikke munnbind da det var påbudt heller da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rampenissen72 Skrevet 20. februar 2022 #40 Del Skrevet 20. februar 2022 Sermina skrev (6 timer siden): Det er likevel anbefalt å isolere seg i den mest smittsomme perioden. De fleste tiltakene i pandemien har vært anbefalinger og ikke pålegg. Når isolasjon ved smitte gikk fra pålegg til anbefaling så pluttselig tar folk det som at nå går vi å smitter folk bevist. Jeg fatter det ikke. Dette er fortsatt sars, ikke forkjølelse. Hvordan vet jeg når jeg er smittsom hvis jeg ikke har noen symptomer da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg