Gå til innhold

Er strikking den eneste hobbyen til norske?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg går inn på denne tråden er det mas om strikking. Herregud, finnes det ikke andre hobbyer enn å sitte på ræva??

Anonymkode: 673e9...2d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken tråd snakker du om? Og strikking er virkelig ikke å bare "sitte på ræva"! 

Og du, om du ikke liker å lese om strikking så er det bare å droppe tråden😉

Anonymkode: 2b189...ead

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hver gang jeg går inn på denne tråden er det mas om strikking. Herregud, finnes det ikke andre hobbyer enn å sitte på ræva??

Det er du som har laget denne tråden 🤡

Anonymkode: 1f605...02e

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange lever kanskje såpass aktive liv at strikking er en god og jordnær aktivitet. Mange liker kanskje også å sitte på ræva, det finnes tusenvis av aktiviteter å gjøre, vær litt kreativ så finner du noe du liker :) 

Anonymkode: a36b4...131

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener mye og går i marka og fjellet, men det er en hobby jeg evt. skriver om under trening? 🤔

Anonymkode: c8514...9fa

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Ja, strikking er den norske nasjonalhobbyen. Vi får det inn med morsmelken. Alle tror at nordmenn blir født med ski på beina, men det er helt feil, egentlig er det med strikkepinner i hånda!😉

Anonymkode: dac58...b2b

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig mange aktiviteter folk gjør, eller interesser folk har, uten at de tenker på det som hobby.

Ville ikke skrevet om båtturer, skiturer, ut på skøyter eller sykkeltur som hobby. Heller ikke fisken vi fisker, hjemmelaget fiskekaker hadde jeg nevnt. Ikke bærplukking, hverken i fjell eller jordbærland.

Engasjert i lokalpolitikk, idrettslag og frivillighet, men tenker ikke på noe av det heller som hobby.

Anonymkode: 4865f...2fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn går det når du sitter på ett typisk kjærring-forum....  

:danser:    

Anonymkode: d51e5...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Det er du som har laget denne tråden 🤡

Anonymkode: 1f605...02e

Vedkommende mente sikkert "dette underforumet": Hobby og fritid.

Av 25 tråder på forsiden, handler (om man ser bort fra denne tråden) 6 om andre emner, og ikke mindre enn 18 om strikking.

Så man kan trygt si at det er stor overvekt av tråder om strikking her, ja, og hobbyforumet mister sin funksjon som hobbyforum for folk som tegner, maler, spiller musikk eller har tusen andre hobbyer når 75% av trådene handler om garn og strikking.

Hva med å lage et eget strikke-underforum for de strikkeglade ...?

Anonymkode: 2939b...d46

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Av 25 tråder på forsiden, handler (om man ser bort fra denne tråden) 6 om andre emner, og ikke mindre enn 18 om strikking.

Så man kan trygt si at det er stor overvekt av tråder om strikking her, ja, og hobbyforumet mister sin funksjon som hobbyforum for folk som tegner, maler, spiller musikk eller har tusen andre hobbyer når 75% av trådene handler om garn og strikking.

Enig :) Hvis flere engasjerer seg og spør på Ris og ros om det og eventuelt skriver i denne tråden, så kanskje det kan bli et eget strikke-underforum?

Anonymkode: 7e6b5...7c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og synes strikking og all form for håndarbeid er ufattelig kjedelig. Ga det en sjanse som barn/tenåring fordi min mor var veldig glad i strikking, men syntes det var forferdelig kjedelig.

Jeg gamer som hobby. 

Anonymkode: 7ac8a...c6d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe i veien for å lage tråder om treskjæring, smykkeframstilling, veving, makrame, rosemaling eller hva man vil her, men de fleste trådene vil nok handle om ulike former for håndarbeid, alt etter hva som er populært for tiden. 

Grunnen er rett og slett at de fleste andre hobbyer eller fritidsaktiviteter dekkes av temaene i øvrige underfora her.  

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men hallo. Det er da treskjærerne og fluebinderne og kulltegnerne som må opprette tråder som omhandler deres hobby da.

Anonymkode: dac58...b2b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye tyder på at det er spesielt en person som bidrar til å holde et unormalt høyt aktivitetsnivå på strikketrådene her inne. 🤓 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er jo naturlig når du går inn på en tråd om strikking at det er nettopp mas om - strikking.

Det sagt så tror jeg veldig få under 60 har strikking som en uttalt hobby.

Det er nok noen som i den mest akutte småbarnsfasen (den der en må sitte inne 4-5 timer hver kveld fordi ungene sover og ikke kan forlates) som strikker ganske intensivt for å fordrive langdryg, kjedelig tid. Strikking er stille, og om du ikke lærer ungene å sove i bråk må du både sitte inne og være stille i flere år av livet. Men folk flest strikker bare nå og da. Slik folk flest går på ski bare i påska eller legger puslespill bare på hytta.

Anonymkode: 253d2...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mye tyder på at det er spesielt en person som bidrar til å holde et unormalt høyt aktivitetsnivå på strikketrådene her inne. 🤓 

Hva? Ulla  må jo brukes 🐑

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se ikke bort fra at garnprodusenter også bidrar til høy aktivitet i strikketråder på KG 😘

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo naturlig når du går inn på en tråd om strikking at det er nettopp mas om - strikking.

Det sagt så tror jeg veldig få under 60 har strikking som en uttalt hobby.

Det er nok noen som i den mest akutte småbarnsfasen (den der en må sitte inne 4-5 timer hver kveld fordi ungene sover og ikke kan forlates) som strikker ganske intensivt for å fordrive langdryg, kjedelig tid. Strikking er stille, og om du ikke lærer ungene å sove i bråk må du både sitte inne og være stille i flere år av livet. Men folk flest strikker bare nå og da. Slik folk flest går på ski bare i påska eller legger puslespill bare på hytta.

Anonymkode: 253d2...f8a

Tror ikke du kjenner mange strikker gitt. Vi er under 60 mange av oss som strikker hver kveld mens vi ser på tv ol.

Anonymkode: ab22a...3e3

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror ikke du kjenner mange strikker gitt. Vi er under 60 mange av oss som strikker hver kveld mens vi ser på tv ol.

Anonymkode: ab22a...3e3

Jeg er 43. Alle mine venninner strikker. Jeg er unntaket - jeg hekler 🤣

Anonymkode: 9ef3c...b77

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maaange unge som strikker. Det har blitt flere og flere de siste årene. Jeg er 39 og har flere venninner som også strikker. Begynte å strikke da korona kom og det var da jeg oppdaget den verdenen. Litt usikker på når trenden startet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...