Gå til innhold

Tidspunkt for samleie og kjønn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når hadde dere sex ifht eggløsning og hvilket kjønn fikk dere? 

Anonymkode: 03552...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte på påstanden om gutte/jentesædceller. At det er lettere å få gutt ved sex på eldagen da de svømmer raskere.. 

Anonymkode: 03552...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sex 4 dager før, samme dag som el testen var positiv og dagen etter positiv el test, jeg fikk jente😊

Denne gangen har vi hatt sex to dager før positiv el test, samme dag som positiv el test pluss de neste to dagene etter der. Egentlig bare glad den holder hele veien, og så tidlig at vi ikke vet kjønnet enda, men bryr meg fint lite om det, for har en jente og jeg har alltid ønsket meg jente, så nå kommer det på det samme🤷‍♀️ 

Anonymkode: 04320...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk barn ved hjelp av IVF, så sædcellene ble lagt i petriskåler sammen med eggene. Det er vel så tett på eggløsning en kan klare å komme. Vi fikk jenter. 

Dette med at når man har samleie i forhold til eggløsning påvirker kjønnet, er nok først og fremst en myte. Det er mulig det kan påvirke litt, så vidt jeg vet stemmer det at de sædcellene som vil gi jente om de befrukter egget er større, og dermed kanskje litt tregere, men samtidig mer utholdende. Men noen stor forskjell utgjør det ikke. F.eks. skulle altså de fleste IVF-barn vært gutter om det stemte. Det er visst litt flere gutter som fødes etter IVF enn ellers (og motsatt ved ICSI). Jeg husker jeg leste om det, og sædcellenes svømme-egenskaper var ikke nevnt som en mulig årsak, men man mistenkte at det var noe med det øvrige innholdet i petriskålene hvor cellene blandes som favoriserte jentecellene litt (husker ikke kilden, ikke sikkert det er troverdig, det er en stund siden jeg leste dette). Men uansett er det fortsatt ca. 50/50 kjønnsfordeling, også etter IVF. 

Anonymkode: c62bc...772

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...