AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #1 Del Skrevet 19. februar 2022 Mistenker at eksen kommer til å motsette seg at jeg søker om skilsmisse, hva skjer da? Jeg vil bare blir ferdig med det så fort som mulig. Blir skilsmissen innvilget fra den dagen man søker eller ørten mnd seinere når de endelig har behandlet søknaden? Venter forresten barn med min nye partner. Hva skjer hvis skilsmissen enda ikke er endelig før barnet blir født? Og hva skjer hvis det skulle skje meg noe? Si jeg havner i en ulykke og noen må ta medisinske avgjørelser for meg, blir det da den man er separert fra som har juridisk rett til dette før skilsmisse er ferdig? Anonymkode: 93afe...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #2 Del Skrevet 19. februar 2022 Du må være separert i 1 år før du kan skilles. Det er en lang prosess så den gjelder ikke fra den dagen man søker. Etter 1 års separasjon kan man søke skilsmisse. Står litt i linken jeg legger ved https://www.familierettsadvokater.no/skilsmisse/separasjon/ Anonymkode: 341d4...3ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #3 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må være separert i 1 år før du kan skilles. Det er en lang prosess så den gjelder ikke fra den dagen man søker. Etter 1 års separasjon kan man søke skilsmisse. Står litt i linken jeg legger ved https://www.familierettsadvokater.no/skilsmisse/separasjon/ Anonymkode: 341d4...3ba Altså mtp at TS tross alt venter barn med ny partner og skriver at hun ønsker å søke om skilsmisse så er det vel ganske naturlig å anta at de har vært separert en stund............ Anonymkode: 99fca...fd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #4 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Altså mtp at TS tross alt venter barn med ny partner og skriver at hun ønsker å søke om skilsmisse så er det vel ganske naturlig å anta at de har vært separert en stund............ Anonymkode: 99fca...fd7 Hmm. For et liv. Ikke skilt før man får barn med en annen???? Anonymkode: 85101...478 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #5 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså mtp at TS tross alt venter barn med ny partner og skriver at hun ønsker å søke om skilsmisse så er det vel ganske naturlig å anta at de har vært separert en stund............ Anonymkode: 99fca...fd7 Ja, jeg skal sende inn søknaden om skilsmisse på dagen 1 år etter separasjonen. Teller ned dagene. Lurer bare på hva som skjer om eksen motsetter seg skilsmisse og hvor lang prosessen kan bli da siden jeg som sagt vil ha dette i boks før barnet med ny mann kommer. Anonymkode: 93afe...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #6 Del Skrevet 19. februar 2022 I mitt tilfelle var saksbehandlingstiden fra signerte skilsmissepapirene var signert og sendt inn (etter ett års separasjon) bare ca tre uker. Jeg tror at hvis han nekter å signere, kan du likevel få skilsmisse/ekteskap opphevet ved dom, men da etter to års separasjon. Anonymkode: a00bb...139 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #7 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I mitt tilfelle var saksbehandlingstiden fra signerte skilsmissepapirene var signert og sendt inn (etter ett års separasjon) bare ca tre uker. Jeg tror at hvis han nekter å signere, kan du likevel få skilsmisse/ekteskap opphevet ved dom, men da etter to års separasjon. Anonymkode: a00bb...139 Sendte dere begge inn papirene på det da? Anonymkode: 93afe...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #8 Del Skrevet 19. februar 2022 Min mor signerte ikke separasjonspapirene og mener at etter en periode hvor både far og statsforvalteren sendte brev så fikk far igjennom tvungen seperasjon. Anonymkode: 7f549...792 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #9 Del Skrevet 19. februar 2022 20 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg skal sende inn søknaden om skilsmisse på dagen 1 år etter separasjonen. Teller ned dagene. Lurer bare på hva som skjer om eksen motsetter seg skilsmisse og hvor lang prosessen kan bli da siden jeg som sagt vil ha dette i boks før barnet med ny mann kommer. Anonymkode: 93afe...030 Han kan nekte så mye han vil, han trenger ikke å samtykke til noensinne helst. I min sak så hadde vi vært separert i 6 mnd før papirene ble sendt inn, måtte da vente 1 år til da de mente tidspunktet gjaldt fra den dagen skilsmisse papirene ble registrert. Anonymkode: 78a55...9ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 19. februar 2022 #10 Del Skrevet 19. februar 2022 Du blir skilt til slutt, det tar bare lenger tid. I såfall gjør han det sikkert bare for å være vanskelig. Tror jeg også hadde ønsket å være litt vrang dersom mannen min rakk å gjøre en annen gravid før vi hadde fått skrevet under skilsmissepapirene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #11 Del Skrevet 19. februar 2022 Dersom dere bevise når skjæringstidspunktet var er det mulig å søke fra det tidspunktet. Likevel vil prosessen vare i 1-2 år Anonymkode: 95c96...3a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #12 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja, jeg skal sende inn søknaden om skilsmisse på dagen 1 år etter separasjonen. Teller ned dagene. Lurer bare på hva som skjer om eksen motsetter seg skilsmisse og hvor lang prosessen kan bli da siden jeg som sagt vil ha dette i boks før barnet med ny mann kommer. Anonymkode: 93afe...030 Det gikk fort i svingene. 😳 Ny parter og nytt barn etter så kort tid. Anonymkode: e7550...c5d 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #13 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Han kan nekte så mye han vil, han trenger ikke å samtykke til noensinne helst. I min sak så hadde vi vært separert i 6 mnd før papirene ble sendt inn, måtte da vente 1 år til da de mente tidspunktet gjaldt fra den dagen skilsmisse papirene ble registrert. Anonymkode: 78a55...9ff Men hvordan kunne du sende inn søknad om skilsmisse etter bare 6 mnd separasjon? Og ble ikke skilsmissepapirene registrert fra den datoen dere sendte de inn da? 🤔 Anonymkode: 93afe...030 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #14 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Sendte dere begge inn papirene på det da? Anonymkode: 93afe...030 Ja, vi signerte begge på skilsmissesøknaden etter ett års separasjon. Anonymkode: a00bb...139 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #15 Del Skrevet 19. februar 2022 Da vi hadde vært separert i tre år sendte eksmannen min inn skilsmissepapirer. Jeg signerte ikke fordi vi ikke var ferdig med det økonomiske oppgjøret. Etter to purringer fra statsforvalteren kom det brev fra politiet om at jeg måtte møte opp til forkynning. Det gjorde jeg heller ikke, og noen uker etter det igjen ringte det politimann som lurte på om jeg ville komme opp til dem eller de skulle komme på jobb til meg så de fikk forkynnet innholdet. Jeg valgte det første, og der leste noen opp noen korte setninger og det var det. En uke etterpå kom skilsmissepapirene i posten. Det tok ikke mer enn ca tre måneder fra eksmannen søkte til vi var skilt. Anonymkode: 8c6fc...a3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #16 Del Skrevet 19. februar 2022 Men har det noen betydning at man får barn med en ny før man er offisielt skilt? Og det andre spm jeg hadde om hvem som har rett til å ta beslutninger for meg hvis noe skjer med meg (havner i koma feks) før skilsmisse er bevilget? Er det personen man har søkt skilsmisse fra? Anonymkode: 93afe...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #17 Del Skrevet 19. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Altså mtp at TS tross alt venter barn med ny partner og skriver at hun ønsker å søke om skilsmisse så er det vel ganske naturlig å anta at de har vært separert en stund............ Anonymkode: 99fca...fd7 Er det? Det kan jo være at hun har vært utro. Anonymkode: 657f4...a60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #18 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men har det noen betydning at man får barn med en ny før man er offisielt skilt? Og det andre spm jeg hadde om hvem som har rett til å ta beslutninger for meg hvis noe skjer med meg (havner i koma feks) før skilsmisse er bevilget? Er det personen man har søkt skilsmisse fra? Anonymkode: 93afe...030 Det har ingen betydning for barnet Ang medisinske beslutninger så kan du endre nærmeste pårørende på helsenorge og gi beskjed til jordmor som noterer det i journalen Anonymkode: 7f549...792 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #19 Del Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men har det noen betydning at man får barn med en ny før man er offisielt skilt? Og det andre spm jeg hadde om hvem som har rett til å ta beslutninger for meg hvis noe skjer med meg (havner i koma feks) før skilsmisse er bevilget? Er det personen man har søkt skilsmisse fra? Anonymkode: 93afe...030 Hadde dere vært gift og ikke separert hadde barnet automatisk blitt registrert som din fraseparerte ektemanns. Siden du er separert, og dermed ikke gift med barnets far enda, må din nye samboer bli med på en jordmortime og signere farskapspapirer. Anonymkode: f7d20...fbc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 20. februar 2022 #20 Del Skrevet 20. februar 2022 Du har krav på å bli skilt uansett om partneren ikke samtykker. Da tar det bare litt lengre tid før du får papirene. Spiller ingen rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå