Gå til innhold

Bør Norge arrangere et nytt vinter-OL?

Mannegenser

Bør Norge arrangere et nytt vinter-OL?  

39 stemmer

1. 1. Bør vi arrangere et nytt vinter-OL?

• Ja, som den beste vintersportsnasjonen bør Norge ta ansvar å arrangere dette!
      20
    • Nei, det er for dyrt.
      19

Anbefalte innlegg

Anonymburker skrev (19 minutter siden):

Så ikke Russland, Finland eller Østerrike, med andre ord.

Norge. Tror du virkelig nordmenn har noe høyere moral enn finnene? Vi har allerede én dopingavsløring blant langrennsløperne. Når det gjelder resten, har de bare ikke blitt ferska ennå. 

Anonymkode: 2ba68...9f4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker ja, så lenge vi kan bruke opp igjen anleggene fra sist - og det kan vi. Vikingskipet på Hamar holder fortsatt standard, samme med løypa i Kvitfjell. Hafjell er jeg litt usikker på, men jeg tror det. Og så kunne man bruke hoppbakken i Holmenkollen, så et kombi-OL mellom Oslo og Lillehammer hadde vært helt strålende. 

Det kunne være et ledd i å gjøre OL mer miljøvennlig, sende det på rundgang igjen til de byene som har hatt OL,i stedet for å  pøse penger ut av vinduet på nye steder hele tida. 

Anonymkode: 4bcc3...dd4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Nei.

Men det har ingenting med prislapp å gjøre. Det har med IOC å gjøre. De er mer opptatt av fasade enn ærlig idrett. A russerne i det hele tatt får lov å delta er nok for meg til å si at vi aldri noen sinne bør se verken vinter eller sommer OL igjen. 

Jeg er total motstander av at sport skal gå på bekostning av menneskerettigheter. IOC og det internasjonale fotballforbundet lar seg bruke ved å arrangere idrettsarrangementer som bidrag til hvitvasking av land som vi egentlig bør smekke på fingrene når det gjelder menneskerettigheter. 

Jeg har derfor ikke svart på noen av alternativene da jeg egentlig driter i prislappen siden jeg ser det som en selvfølge at man tjener minst like mye som man bruker i et OL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Norge. Tror du virkelig nordmenn har noe høyere moral enn finnene? Vi har allerede én dopingavsløring blant langrennsløperne. Når det gjelder resten, har de bare ikke blitt ferska ennå. 

Anonymkode: 2ba68...9f4

De blir testet hele tiden, året rundt. Johaug sitt tilfelle var et uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...