AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #41 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det var kanskje ikke det som var hovedpoenget her. Når det er sagt, så tror jeg ulven lider med et helikopter durende over seg mens den løper for livet. Anonymkode: 9c271...9e1 Nå pleier vi ikke bruke helikopter Anonymkode: 94522...d2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #42 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, men du skjønner sikkert at hvis alle land gjorde som Norge, så ville ikke ulven overleve? Så hvis andre land klarer å se verdien i å leve med en sunn ulvebestand, hvorfor skal Norge "sko" seg på det og utrydde nesten alt av ulv her? Hvorfor skal vi ikke kunne ta vare på vår egen ulvestamme, slik som andre land gjør? Hva er så spesielt med oss? Anonymkode: 9c271...9e1 Hvisomatte dersomatte. Ulven er ikke utrydningstruet. Anonymkode: c1470...a94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #43 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På vilken måte? Anonymkode: c1470...a94 😂 Men herregud..... snakker jeg til veggen? Anonymkode: 258bb...49d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 18. februar 2022 #44 Del Skrevet 18. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Fakta: Ulvene som slaktes nå, tar ikke sau Nei, da området er blitt tømt for sau på grunn av ulv. De 5470 sauene som ble tatt i fjor ble sikkert tatt alle andre steder. Sitat Fakta: Ulvene er i et såkalt beskyttet område (der det ikke skal være sau eller andre byttedyr) Godt ulven holder seg bare på østsiden av Gloma Sitat Fakta: Ulvene er utrydningstruet. En liten gruppe såkalte "aktivister" bryr seg. Resten av Norge gir blanke faen. I utenlandske medier blir Norge nå sett på som barbarer. Det er ikke lov i hht. til internasjonalt og nasjonalt lovverk å slakte rovdyr i denne perioden. Sverige slakter også rovdyr, men har nå takket nei for å bli med på den nye ulveslakten fordi det bryter mot EU- og internasjonal regler om å slakte rovdyr i perioden der de parer seg. Hvilke lover brytes? Sitat Anonymkode: 69953...ææ Endret 18. februar 2022 av Illuminatum 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 18. februar 2022 #45 Del Skrevet 18. februar 2022 Anne907 skrev (1 minutt siden): Ikke i følge forskere. Og hvordan kan man egentlig forvalte dem hardere enn det vi gjør nå? Og hvordan kan enda færre individer føre til en sunnere ulvestamme? Vil ikke færre individer føre til enda mer innavl? Forskere har sagt at for å ha en sunn ulvebestand, som må antall ulver være over et visst nivå. Men dette hører ikke politikerne på. De hører på folk som ikke har peiling, nemlig bøndene. Det blir færre søskenbarn å avle på, som har nære familiebånd i flere generasjoner. Det viktige er å hente genetikk som ikke er beslektet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #46 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå pleier vi ikke bruke helikopter Anonymkode: 94522...d2a Det står overalt at det brukes helikoptere i den jakten som foregår nå. Det står også at helikopteret må være så nært som 20-30 m for at man skal kunne skyte fra det. Er dette løgn fra media? Anonymkode: 9c271...9e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #47 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvisomatte dersomatte. Ulven er ikke utrydningstruet. Anonymkode: c1470...a94 Du svarte ikke på spørsmålet mitt. Jeg kan gjenta det: Hvorfor skal Norge, som eneste land, ikke ivareta sin egen ulvestamme? Anonymkode: 9c271...9e1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 18. februar 2022 #48 Del Skrevet 18. februar 2022 Rytz skrev (2 minutter siden): Ujevnheter i økosystemet gir ringvirkninger og kan ødelegge for flere arter Økosystemet her hvor jeg bor fungerer utmerket uten ulv... Og de få harepusene som hopper rundt får lov til å ha en ting mindre å bekymre seg over.. Merkelig at det skal være så forbanna populært med en drapsmaskin løpende rundt i skogen... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #49 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det står overalt at det brukes helikoptere i den jakten som foregår nå. Det står også at helikopteret må være så nært som 20-30 m for at man skal kunne skyte fra det. Er dette løgn fra media? Anonymkode: 9c271...9e1 Ikke les aviser, rydd heller kjøleskapet ditt om du bryr deg om dyr. Og se hvilke land du reiser til på ferie. Og om det er skinn i bilen og eller stua di. Anonymkode: 94522...d2a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #50 Del Skrevet 18. februar 2022 Apis skrev (3 minutter siden): Det blir færre søskenbarn å avle på, som har nære familiebånd i flere generasjoner. Det viktige er å hente genetikk som ikke er beslektet. Men er det det som skjer? Er denne jakten som pågår nå en bevisst handling fra norske myndigheter, for å begrense genene til den norske ulvebestanden, slik at friske gener kan komme over grensa, med det endelige mål at ulvebestanden i Norge skal vokse og bli sunn? Det hadde jo vært hyggelig, men jeg har aldri hørt at det var planen. Anonymkode: 9c271...9e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #51 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke les aviser, rydd heller kjøleskapet ditt om du bryr deg om dyr. Og se hvilke land du reiser til på ferie. Og om det er skinn i bilen og eller stua di. Anonymkode: 94522...d2a Jeg har vært veganer i 4 år og er generelt bevisst på denslags. Anonymkode: 9c271...9e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 18. februar 2022 #52 Del Skrevet 18. februar 2022 (endret) Vi har et holdningsproblem til rovdyr i Norge. Vi skal bare ha en håndfull gauper også, resten drepes. Mens Sverige og Finland har plass til mange flere uten at befolkningen/bøndene slår knute på seg selv i harnisk. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men ikke i norge, de er en viktig del av av økosystemet vårt. Anonymkode: 258bb...49d Ja og vi trenger flere rovdyr for et sunnere og rikere økosystem enn det vi har. Nå har vi jo kunnskapen, men det holder ikke dessverre når vi har disse sære holdningene. Vi har areal, det mangler mye av Europa. Men der går det andre veien flere steder ved at man prøver å gjeninnføre arter og dermed gjennopbygge flekker av artsrike økosystemer. Endret 18. februar 2022 av Frøkensina 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogshuldra Skrevet 18. februar 2022 #53 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Måtte flire litt her om dagen da det ble sutret over villsvinene. Ja, det blir jo mye villsvin når de tar ut rovdyrene. Så vil det gå sykdom i elg og rådyr. Om det er sauebonden som klager over ulv, så får de da mer i erstatning når ulven tar sau enn de får for både kjøttet og ull. Anonymkode: 9d4c4...cc3 Stor uvitenhet i en og samme setning. Link til dette regnesetykket ,please? Hilsen sauebonde. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rytz Skrevet 18. februar 2022 #54 Del Skrevet 18. februar 2022 ltfutt skrev (Akkurat nå): Økosystemet her hvor jeg bor fungerer utmerket uten ulv... Og de få harepusene som hopper rundt får lov til å ha en ting mindre å bekymre seg over.. Merkelig at det skal være så forbanna populært med en drapsmaskin løpende rundt i skogen... Det er et spørsmål jeg aldri får svar på av mennesker som kaller ulven drapsmaskin. Jeg håper du kan gi meg et svar, for jeg er veldig nysgjerrig. Synes du da også at tiger, løve, røyskatt, hai, spekkhugger, falk, hauk, snømus, slanger, mår - ja, egentlig alle rovdyr - skal fjernes fra naturen? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paulinetta Skrevet 18. februar 2022 #55 Del Skrevet 18. februar 2022 Jeg spør IKKE for å provosere: hva i næringskjeden blir skadelidende om ulven dør fullstendig ut? Ja, vi mister et dyr, men hvor stor påvirkning vil det reellt sett ha? Med mindre dere har noen overraskende svar, har dere dessverre svarer på hvorfor jeg ikke bryr meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 18. februar 2022 #56 Del Skrevet 18. februar 2022 Rytz skrev (Akkurat nå): Synes du da også at tiger, løve, røyskatt, hai, spekkhugger, falk, hauk, snømus, slanger, mår - ja, egentlig alle rovdyr - skal fjernes fra naturen? Da må du svare først hvor mye ulv du egentlig vil ha? Skal vi tolerere at den blir nærgående der folk bor i mye større grad? Har du et maks antall ulv du kunne tenke deg er fornuftig? Er du imot all form for regulering? At jeg ikke unner folk å leve side om side med ulv, og at du dreier dette slik at det er jeg som må forsvare/forklare meg er helt vanvittig.. Jeg har ingenting imot Gauper forresten.. De tar ikke mer en de behøver for å overleve,, og de lar ikke halvdøde dyr ligge og pines.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #57 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fakta: Ulvene som slaktes nå, tar ikke sau Fakta: Ulvene er i et såkalt beskyttet område (der det ikke skal være sau eller andre byttedyr) Fakta: Ulvene er utrydningstruet. En liten gruppe såkalte "aktivister" bryr seg. Resten av Norge gir blanke faen. I utenlandske medier blir Norge nå sett på som barbarer. Det er ikke lov i hht. til internasjonalt og nasjonalt lovverk å slakte rovdyr i denne perioden. Sverige slakter også rovdyr, men har nå takket nei for å bli med på den nye ulveslakten fordi det bryter mot EU- og internasjonal regler om å slakte rovdyr i perioden der de parer seg. Nå går staten inn og slakter ulv. Med helikopter og hagle. Som også strider mot lovverket. Og på Norges største forum er det ingen som bryr seg. Barbarer. Er vi stolte over å ble sett på som barbarer? Er vi stolte av det som pågår nå? Anonymkode: 69953...380 Hva spiser disse ulvene da? Gress, lyng og bær? Anonymkode: 3d200...f07 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #58 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har vært veganer i 4 år og er generelt bevisst på denslags. Anonymkode: 9c271...9e1 Så ikke skinnsko, skinnsofa eller andre produkter av hud da? Anonymkode: 3d200...f07 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #59 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så ikke skinnsko, skinnsofa eller andre produkter av hud da? Anonymkode: 3d200...f07 Jeg er veldig bevisst på det jeg handler, ja, helt ned til sminkeprodukter. Prøver allltid å sjekke, som best jeg kan og mener jeg gjør så godt jeg kan på dette området. Men nå er det vel ikke slik at om jeg har kjøpt et par skinnsko i livet mitt, så har jeg ikke "lov" til å ønske meg en frisk og levedyktig ulvestamme i Norge da. Og jeg hevder fortsatt at du tar feil når du sier at ulven ikke lider når den jaktes med helikopter. Den er antageligvis vettskremt. Anonymkode: 9c271...9e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 18. februar 2022 #60 Del Skrevet 18. februar 2022 (endret) Om det er i strid med internasjonale avtaler eller går ut over økosystemet er en ting, men det er jo ikke derfor folk reagerer så sterkt. Økosystemene står overfor langt større og mer akutte trusler, som faktisk er trusler mot hele klodens fremtid. Folk reagerer fordi de har et romantisk forhold til ulven. Den er et flott dyr som mange liker. Det er ikke noe galt i det, men det er litt kleint å bruke vikarierende argumenter. Hvis jakta skader økosystemet er jeg selvsagt mot, men personlig ser jeg ikke poenget med å ulv her bare for ha det når den ikke er utrydningstruet. Da bør heller de som faktisk berøres av ulvens eksistens ha det avgjørende ord i saken. Endret 18. februar 2022 av linsejesus 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå